![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heb je al in den bak gezeten ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 57,14% |
Nee , ondanks het feit dat ik crapuul ben |
![]() ![]() ![]() |
8 | 28,57% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De pers is weer bezig , overbevolking in den bak , Nederlandse cellen afhuren , tekort aan enkelbanden.
Onzin , en ik kan het weten als ex-gedetineerde , 2 maand in de nieuwe wandeling in voorarrest . Nadien vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs ![]() Laat ons wel wezen , reeds tientallen jaren een tekort aan cellen , alsof dat zo lang kan duren . Nu een tekort aan enkelbanden , de logica stelt dat een beetje fabriek dagelijks duizenden enkelbanden kan maken . Toen ik op vakantie ging in de nieuwe zat ik in de linkervleugel , gelijkvloers en eerste verdiep volgestapeld , tweede leeg . Vleugel vooraan idem , zij het dat daar de zotten zaten . Vleugel rechts gelijkvloers bezet door hulpbehoevende gevangennen , 2 verdiepen leeg . Niet dat er renovatieplannen waren , die lege cellen waren even goed als de gebruikte , die stonden simpelweg leeg . Las ik de krant in den bak , overbevolking in de nieuwe wandeling ! 220 plaatsen en 270 gedetineerden. Man man man , ik heb ze zelf geteld , s'avonds kon ik vrij rondlopen , meer dan 90 % van de gevangenen krijgt neuroleptica , om 8 uur vallen ze als eenblok in slaap , 4 gevangenen die geen pillen namen kregen een vrij regime zodat ik s'avonds den boel kon afspieden ![]() Rond de 110 gevangenen waren er gemiddeld , minder dan de helft wat de pers vermeldde . Waarom schrijft de pers zulke braaksels ? Een gevangene in de jaren ' 90 kosste een 100.000 frank per maand , nu gaat dat een kleine 200.000 frank of een kleine 5.000 euro zijn . Als het parket vermoedt dat een crimineel minder dan 5.000 euro schade gaat toebrengen aan de samenleving , voorbeeld , een junk leeft van het ocmw , pleegt een paar kraakjes van een paar honderd euro , dan laten ze hem lopen uit financieel belang . De burger pikt dit echter niet , zeggen ze , wat loopt dat crapuul die al tientallen keren is betrapt hier nog te doen ? Zegt het parket ; cellen tekort . Dit moest er even uit .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 31 oktober 2009 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 oktober 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben inderdaad een expert , 8 pedofielen en 3 verkrachters in het ziekenhuis helpen slaan waarvan één in langdurige coma
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ben destijds 10 dagen overgeplaatst geweest naar Dendermonde , la meme chose , de helft leegstand. Wie anders dan ex-gedetineerden en cipiers kunnen getuigen of die overbevolking wel klopt ?
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het wordt de bevolking nog eens goed ingelepeld , Belgie huurt Nederlandse gevangenissen voor 500 gedetineerden , kostenplaatje 30 miljoen euro per jaar , zijnde 60.000 euro per gevangenene .
Zegt de simpele burger , oei oei oei , dat kost nogal geld , misschien maar beter dat ze de niet zo zware criminelen laten lopen , en dat is net wat de regering wil ![]()
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 31 oktober 2009 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat gedetineerden en cipers de gevangenen kunnen tellen .
Daarom .
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wie schrijft die blijft , wie praat die gaat ![]() Maar ik heb hem daarna nog te stekken gehad ![]() Is nadien moeten verhuizen , hij klikte zowat alles en iedereen ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die pipo ging echter gaan bleiten bij de directie dat ik hem tegen de grond ging slaan en ik kon verkassen tot hij weg was ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk ook dat je het woord "destijds" gebruikt, hoe lang is dit geleden waar u van spreekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb intussen mijn haren en jammer genoeg ook mijn streken verloren ![]() Moest ik nu moeten badderen , het zou genen vetten meer zijn ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegt eigenlijk, 15 jaar geleden was er geen overbevolking - wat ook niet klopt, maar dit terzijde, dus is er nu ook geen overbevolking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei , ik lag in de cel mijn gazet te lezen , HLN , nu trouwens nog steeds mijn dagelijkse gazet die schreef dat in Gent plaats was voor 220 gedetineerden , wat klopte , maar dat er 270 zaten , plaats tekort en dreigende opstanden en bla bla bla . Ik had de gelegenheid ze te tellen , er zaten er gedurende die 2 maand steeds een 110 .
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Zou dat niet kunnen? Dat zgn voorarrest of voorhechtenis is toch niet hetzelfde regime als een veroordeelde of gestrafte? of toch?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, maar ik heb wel mensen in mijn vriendenkring die gezeten hebben.
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |