![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zag eens een korte documentaire waarin werd gezegd dat als
daken van woningen wit worden geschilderd, dat dan zonlicht meer wordt weerkaatst en niet wordt omgezet in nutteloze warmte, en dat dat een goede bijdrage kan zijn om het broeikaseffect te verminderen Ook zag ik een documentaire over kassen die in de zomer water gebruiken ter afkoeling, en dat dat opgewarmde water ondergronds kan worden bewaard ter verwarming in de winter, en dat dat ook zou kunnen bij andere gebouwen. Ook zag ik een video over meer mogelijkheden met kunststof. Zodoende dat ik dacht dat het misschien een goed idee kan zijn om kunststof-broeikasjes op daken van woningen te bouwen. En dat kan dan misschien ook een vermindering van bouwkosten betekenen, vanwege verschillen tussen het gewicht van de bouwmaterialen. (En er zou geen opwekking van nutteloze warmte meer zijn, en vermindering van CO2-uitstoot vanwege minder verbranding om warmte op te wekken.) Goed idee of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat de huisjes in zuiderse landen bv bijna allemaal wit gekalkt zijn. Maar nog veel beter dan witte daken (wat misschien op een trendy villa wel eens heel hip zou kunnen zijn) zijn beplante daken (groendaken). Nu ook verkrijgbaar voor schuine daken. Zeer mooi en zeer isolerend zowel in de zomer als in de winter. Citaat:
Het is bij een architect in Gent. Luizige boel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2009 om 22:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: