Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2009, 07:35   #1
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard mivb negeert armen

Is het verantwoord voor een openbare maatschappij om de armsten onder de medemens te negeren?

Bouwen wij nu echt zo'n samenleving waar mensen die iets hebben vanuit anonieme instellingen aangemaand worden diegene die niks hebben te negeren??

edit: voor diegene die moeilijkheden hebben krantberichten te lezen =

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20091020_010
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-helpen.dhtml#

ondertussen een reactie vanuit luilekkerland :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...el/091020_mivb

Laatst gewijzigd door the_dude : 21 oktober 2009 om 07:50.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 07:37   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Euh... iets meer uitleg? Bronnen?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 07:52   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Landlopers en bedelaars werden vroeger opgevangen in 'de kolonie van Wortel'.

Men heeft dat afgeschaft.

De sosiale sektor ging die mensen eens veel menswaardiger opvangen.

Mijn botten ja.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 08:03   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht

edit: voor diegene die moeilijkheden hebben krantberichten te lezen
Nu moet je niet zo denigrerend doen. Het is een forumregeltje, weet je wel. En los daarvan hoeft een forumlid niet eerst op zoek te gaan naar informatie, jij hoort die informatie inderdaad aan te reiken.

Nu goed. On topic: is het aan de MIVB om deze mensen te helpen?

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 oktober 2009 om 08:05.
Oud 21 oktober 2009, 08:05   #5
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Zonder mij over de inhoud uit te spreken moest het artikel mij wel doen lachen.

"Bedelen in het openbaar vervoer is verboden bij een regeringsbesluit", citeert het, enkele zinnen voor "Staatssecretaris voor Armoedebestrijding Philippe Courard (PS) reageert "perplex" op de oproep van de MIVB."
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 08:05   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nu moet je niet zo denigrerend doen. Het is een forumregeltje, weet je wel. En los daarvan hoeft een forumlid niet eerst op zoek te gaan naar informatie, jij hoort die informatie inderdaad aan te reiken.
Bedelaars zijn nu verboden in Brusselse Metro. Wordt ook regelmatig via de luidsprekers aangekondigd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 08:06   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

iedere mens hoort op zoek te gaan naar informatie.
ik vind het wel bewonderenswaardig dat uw de toon van een bericht kunt afleiden uit een getypte zin. (ook dit is niet denigrerend )
Oud 21 oktober 2009, 08:10   #8
smokey
Burger

Standaard

het is niet de taak van mivb om sukkelaars te helpen of onderdak te bieden
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 08:33   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedere mens hoort op zoek te gaan naar informatie.
ik vind het wel bewonderenswaardig dat uw de toon van een bericht kunt afleiden uit een getypte zin. (ook dit is niet denigrerend )
Ok, sorry. Ik vond het denigrerend klinken, maar goed, laten we daarover niet verder teveel bomen omzagen.
Oud 21 oktober 2009, 08:35   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

deze morgend toch wat gegeven aan een bedelaar.
Oud 21 oktober 2009, 08:42   #11
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat de MIVB anderen aanzet om deze mensen niet te helpen. Natuurlijk is het geven van geld aan bedelaars geen structurele oplossing, maar zolang het ontbreekt aan structurele oplossingen moeten die mensen het daar wel van hebben.

Het excuus dat de MIVB gebruikt is helemaal belachelijk. Reizigers zouden zich onveilig voelen door de bedelaars! Ik vrees dat die mensen een onveiligheidsgevoel verwarren met hun geweten. En daar worden ze blijkbaar liever niet mee geconfronteerd...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 08:47   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Het gaat erover dat de MIVB anderen aanzet om deze mensen niet te helpen. Natuurlijk is het geven van geld aan bedelaars geen structurele oplossing, maar zolang het ontbreekt aan structurele oplossingen moeten die mensen het daar wel van hebben.

Het excuus dat de MIVB gebruikt is helemaal belachelijk. Reizigers zouden zich onveilig voelen door de bedelaars! Ik vrees dat die mensen een onveiligheidsgevoel verwarren met hun geweten. En daar worden ze blijkbaar liever niet mee geconfronteerd...
Misschien is dit een gevolg van het gezeur van de EU-ambtenaren?

Kijk, de MIVB mag kwelen wat die wil, uiteindelijk beslis je zelf of je iemand helpt of niet. Mag de MIVB daarover niet kwelen? Van mij wel. Maar ik doe wat ik wil en zal af en toe een centje blijven geven. 'k Heb geen selectieve verontwaardiging daarover nodig (op Courard bedoeld). De MIVB, noch Courard, noch enige politieke partij, heeft mij lessen moraal te geven.

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 oktober 2009 om 08:48.
Oud 21 oktober 2009, 08:57   #13
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dit een gevolg van het gezeur van de EU-ambtenaren?

Kijk, de MIVB mag kwelen wat die wil, uiteindelijk beslis je zelf of je iemand helpt of niet. Mag de MIVB daarover niet kwelen? Van mij wel. Maar ik doe wat ik wil en zal af en toe een centje blijven geven. 'k Heb geen selectieve verontwaardiging daarover nodig (op Courard bedoeld). De MIVB, noch Courard, noch enige politieke partij, heeft mij lessen moraal te geven.
Ik ga me er ook niet door laten beïnvloeden, anderen ongetwijfeld wel. En daar zit het probleem. De MIVB heeft zich daar niet mee te bemoeien.

Het ontbreken van structurele oplossingen voor armoede situeert zich volgens mij ook niet alleen en zelfs niet in de eerste plaats op EU-niveau.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 08:59   #14
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vrees ook dat daar de hoofdreden ligt. Eerlijkheid is al even ver te zoeken als naastenliefde.
Oud 21 oktober 2009, 09:01   #15
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
deze morgend toch wat gegeven aan een bedelaar.
Pas maar op, voor u het weet, mag u de metro niet meer nemen wegens aanmoedigen en medeplichtig zijn aan bedelen...

Het schavot en de rotte tomaten staan al klaar.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 09:21   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voorafgaand: het is ook de taak van de mivb om hun installasies proper te houden ...

Nog meer voorafgaand: de mivb heeft niet verboden om de bedelaars iets te geven; ze heeft de mensen daartoe aangespoord of uitgenodigd ...

Maar uwe zever over dat onveilig voelen, daar wil ik op reageren.

Mijn allerliefste echtgenote heeft jaaaaren terug een bepaalde periode iedere ochtend langs het noordstasion moeten pendelen met de trein. Heeeel vroeg.

En zij voelde zich daar wel degelijk onveilig.

Nu vraag ik u: vindt gij haar daarom minderwaardig ?
(en let nu maar op wat ge zegt, of ik zet u op een schip naar het midden van de oseaan om het daar te laten zinken ..)

post skrotum: tegen het einde van die periode van heel vroeg pendelen, is de toenmalige rijkswacht begonnen met de metro-polies. Dat was voor mijn echtgenote een aangename ervaring, want door hun geregelde aanwezigheid, voelde ze zich wel veilig. Pertang hebben die gendarmen toen geen enkele bedelaar moeten doodschieten of zoiets.
(grappige noot: ze vond dat toen wel allemaal zo'n piepjonge gendarmkes, die soms zelfs nog speels door de gangen liepen .... ik peins dat ze toch kikt op uniformen .... dat van hierboven, dat van dat allerliefste, schrap dat maar hé)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 09:24   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gaat niet om helpen, maar om ombrengen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 10:05   #18
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

De gangen van de mivb zijn bedoeld voor de gebruikers van de mivb, niet als onderdak voor landlopers. Tijdens het spitsuur zitten ze trouwens ook nog in de weg van mensen die naar hun werk proberen te gaan. maw, groot gelijk van de mivb (ik dacht niet dat ik dat ooit zou zeggen), al zouden ze er nog beter de politie eens op af sturen.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 10:15   #19
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorafgaand: het is ook de taak van de mivb om hun installasies proper te houden ...

Nog meer voorafgaand: de mivb heeft niet verboden om de bedelaars iets te geven; ze heeft de mensen daartoe aangespoord of uitgenodigd ...

Maar uwe zever over dat onveilig voelen, daar wil ik op reageren.

Mijn allerliefste echtgenote heeft jaaaaren terug een bepaalde periode iedere ochtend langs het noordstasion moeten pendelen met de trein. Heeeel vroeg.

En zij voelde zich daar wel degelijk onveilig.

Nu vraag ik u: vindt gij haar daarom minderwaardig ?
(en let nu maar op wat ge zegt, of ik zet u op een schip naar het midden van de oseaan om het daar te laten zinken ..)

post skrotum: tegen het einde van die periode van heel vroeg pendelen, is de toenmalige rijkswacht begonnen met de metro-polies. Dat was voor mijn echtgenote een aangename ervaring, want door hun geregelde aanwezigheid, voelde ze zich wel veilig. Pertang hebben die gendarmen toen geen enkele bedelaar moeten doodschieten of zoiets.
(grappige noot: ze vond dat toen wel allemaal zo'n piepjonge gendarmkes, die soms zelfs nog speels door de gangen liepen .... ik peins dat ze toch kikt op uniformen .... dat van hierboven, dat van dat allerliefste, schrap dat maar hé)

u vind het normaal dat armen moeten boeten omdat uw vrouw weigert te onderzoeken waarom zij zich in bepaalde situatie zonder reden onveilig voelt?
die rijken toch é, alles om maar niet bij zichzelf te moeten stilstaan.
Oud 21 oktober 2009, 10:30   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u vind het normaal dat armen moeten boeten omdat uw vrouw weigert te onderzoeken waarom zij zich in bepaalde situatie zonder reden onveilig voelt?
die rijken toch é, alles om maar niet bij zichzelf te moeten stilstaan.
Dat is er inderdaad over, maar een bedrijf mag haar 'installaties' houden zoals ze dat zelf wenst.

De metro is geen plaats voor bedelaars. De inkom van grootwarenhuizen ook niet.

Die Coulard van PS zou beter gaan zoeken naar opvangplaatsen voor arme mensen en hen onderdak bieden met maaltijden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be