Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2009, 12:53   #1
born2bewild
Banneling

Standaard VRT moet fors besparen

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...260357-438.art

De Vlaamse regering laat instellingen als het Innovatiefonds IWT, de Lijn, de VRT en de VDAB fors besparen. Dat blijkt uit de toelichting bij de begroting, die in het Vlaams Parlement is ingediend. Daarmee zijn voor het eerst de besparingen van de Vlaamse regering duidelijk geworden.

Geen dag te laat zouden wij zeggen. Geen zinnig mens kan het nut van die instelling verdedigen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 13:00   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De kampioenen, gevolgd door een heruitzending van de kampioenen, gevolgd door een heruitzending van het nieuws van 30 jaar geleden , (ze doen dat op de ZDF ook, dus waarom niet ) gevolgd door een heruitzending van hoger - lager , gevolgd door een herhaling van de heruitzending van De kampioenen.

Voilla, een leuke TV avond, voor de recentere heruitzendingen, van bvb Heterdaad, Windkracht 10 en Los Zand, gelieve naar de betaalzender te kijken.

Ondertussen kan het enorme ambtenarenkorps, zijn pree blijven trekken, zonder al te veel te moeten doen, (er moet toch niks nieuws gemaakt worden. ) en kan men Woestijnvis, nog eens een kwaliteitsserie laten maken, die ze dan eerst op hun pay tv zender kunnen releasen.

Met de winst kan de directie hem dan nog een snoepreisje permiteren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 15:19   #3
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De kampioenen, gevolgd door een heruitzending van de kampioenen, gevolgd door een heruitzending van het nieuws van 30 jaar geleden , (ze doen dat op de ZDF ook, dus waarom niet ) gevolgd door een heruitzending van hoger - lager , gevolgd door een herhaling van de heruitzending van De kampioenen.

Voilla, een leuke TV avond, voor de recentere heruitzendingen, van bvb Heterdaad, Windkracht 10 en Los Zand, gelieve naar de betaalzender te kijken.

Ondertussen kan het enorme ambtenarenkorps, zijn pree blijven trekken, zonder al te veel te moeten doen, (er moet toch niks nieuws gemaakt worden. ) en kan men Woestijnvis, nog eens een kwaliteitsserie laten maken, die ze dan eerst op hun pay tv zender kunnen releasen.

Met de winst kan de directie hem dan nog een snoepreisje permiteren.
Je weet toch dat er een interne contradictie staat in dit betoog?
Oud 17 november 2009, 15:26   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onzichtbare Bart en verdwenen Filippeke niet uitnodigen in De Zevende Dag zou een besparing opleveren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 15:36   #5
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een voorstel dat het bespreken waard is, op voorwaarde dat na elke (her)uitzending het nummer van de zelfmoordlijn wordt meegegeven.
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson

Laatst gewijzigd door Jan Rap en z'n maat : 17 november 2009 om 15:36.
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 15:40   #6
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

VRT zou voor een groot gedeelte moeten worden gesubsidieerd door de politieke families.
Een officiële verzuiling qua.

Zonder diepteanalyse achter de hand zou de VRT moeten gesubsidieerd worden voor pakweg 50% door de staat (voor de hardware: gebouwen, toestellen, infrastruktuur enz) en 50% verdeeld (volgens electorale sleutel) over de verschillende politieke netten van Groen! tot VB.
Dit wil zeggen dat de kiezer elke vijf jaar het verplichte politiek gevoede gedeelte zou kunnen bepalen.
Daarenboven zou 10% van de politieke zendtijd moeten worden gereserveerd voor PVDA, NSA, partij voor de dieren, neen, bub, enz enz.

DWZ: dat elke verkozen politieke partij dagelijks een gedeelte van het nieuws mocht toelichten, maken of aanvullen.

Gedaan met antidemocratische partijdigheid en invoering van de afgebakende politieke partijdigheid (hetgeen in een democratie vanzelfsprekend zou moeten zijn).

In de door sossen en linkiewinkies beheerste media is deze stelling zoals vloeken in de kerk en dus zal dit er nooit komen.
In Nederland is men wel stilletjesaan in die richting op aan het schuiven.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 november 2009 om 15:40.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 16:12   #7
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Net zoals elk ander 'bedrijf' is bij de VRT vooral de personeelskost te hoog. Een verdere bedrijfsanalyse moet je niet maken, die is niet van toepassing op deze staatsmoloch. Feit is dat vele, ondersteunende, diensten, overbemand zijn door vastbenoemden (vastgeroesten) die letterlijk geen vinger meer uitsteken. Ik heb het hier over onderhoud, technische diensten, ... Er is een contingent werknemers dat daar hele dagen gewoon rondloopt of zich onledig houdt met futiliteiten.

Om dan nog te zwijgen over al het materiaal dat daar verdwijnt...

Ik weet niet hoe dat zit in andere staatsbedrijven, maar wat ik bij de VRT heb gezien, tart soms alle verbeelding.
Oud 17 november 2009, 16:15   #8
born2bewild
Banneling

Standaard

een ander probleem voor de VRT is dat die instelling helemaal geen nut of missie heeft.
Naar analogie heeft ons land evenmin nood aan een staat-weekblad of staats-krant ter ontspanning van het volk.
In het beste geval maakt me er een soort staatsblad met beeld van. Zal heel wat nuttiger en goedkoper uitvallen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 november 2009 om 16:34.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 16:18   #9
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ze mogen voor mijn part gerust het aantal radiozenders terugschroeven. Leve de vrije radio (someone still loves you, snif)

Laatst gewijzigd door Johan217 : 17 november 2009 om 16:19.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 16:19   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
een ander probleem voor de VRT is dat die instelling helemaal geen nut of missie heeft.
Naar analogie heeft ons land evenmin nood aan een staat-weekblad of staats-krant ter ontspanning van het volk.
In heb beste geval maakt me er een soort staatsblad met beeld van. Zal heel wat nuttiger en goedkoper uitvallen.
Toch wel, namelijk het Vlaams belang bestrijden en Vlaanderen in het algemeen zoveel mogelijk fnuiken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 16:26   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ze mogen voor mijn part gerust het aantal radiozenders terugschroeven. Leve de vrije radio (someone still loves you, snif)
Iemand mag me eens het nut uitleggen van MNM, terwijl diezelfde pulp ook is terug te vinden bij de commerciële zenders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 16:28   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iemand mag me eens het nut uitleggen van MNM, terwijl diezelfde pulp ook is terug te vinden bij de commerciële zenders.
Subsidieren van vriendjes.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 16:46   #13
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch wel, namelijk het Vlaams belang bestrijden en Vlaanderen in het algemeen zoveel mogelijk fnuiken.
Een missie die ze zeer ter harte nemen...
Oud 17 november 2009, 18:37   #14
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat mij betreft mogen ze die rode staatszender afschaffen, zowel radio als televisie, ik kijk praktisch niet meer hoewel ik er toch ook belastingen voor betaal.
OOOO - Onnodige Onvlaamse Openbare Omroep.
Oud 17 november 2009, 18:37   #15
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Onzichtbare Bart en verdwenen Filippeke niet uitnodigen in De Zevende Dag zou een besparing opleveren.
Geen dure wijntjes en etentjes in sterrenrestaurants meer voor Alain Coninckx zou ook een besparing oplever.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:38   #16
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik begreep de hype rond dat kereltje met zjn wacko kapsel, Peter Van de Veire, ook niet.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:47   #17
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch wel, namelijk het Vlaams belang bestrijden.
Lijkt me een legitieme "missie" die nog lukt ook.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 november 2009 om 18:48.
Oud 17 november 2009, 18:54   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet nog blijken, tenzij u denkt dat de strijd reeds gestreden en gewonnen is.

Ik betwijfel sterk ofdat u zo naief bent.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:55   #19
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ondanks het feit dat U eens te meer zwart op wit bewijst hoe antidemocratisch het B nationalisme is siert het U dat U uw fraude toegeeft.
Dat ziet men zelden in uw kringen.

Nog iemand die dat ooit heeft toegegeven is ene mijnheer Di Rupo: "als België democratisch wordt dan zal deze democratie het einde van België betekenen"...
Oud 17 november 2009, 18:59   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ondanks het feit dat U eens te meer zwart op wit bewijst hoe antidemocratisch het B nationalisme is siert het U dat U uw fraude toegeeft.
Dat ziet men zelden in uw kringen.

Nog iemand die dat ooit heeft toegegeven is ene mijnheer Di Rupo: "als België democratisch wordt dan zal deze democratie het einde van België betekenen"...
Larie en apekool.
Hebt U nog meer van die sprookjes ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be