![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zal Leterme in een val trappen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 78,95% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,05% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Onderhandelen met de Franstaligen over BHV ,is niet mogelijk.
Daarom heeft van Rompuy een jaar niets gedaan. Leterme moet nu niet in de val trappen van het onderhandelen, hij moet BHV aan de alarmbellen overlaten. Laatst gewijzigd door Sidharta : 23 november 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Martens zal het wel even regelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij we er vanuitgaan dat de CVP stopt met hun tjevenstreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme moet inderdaad niets. Het is immers niet hij die beslist of hij terug eerste minister wordt, maar de top van de CVP. En zolang de CVP tot elke prijs aan de macht in België blijft vasthouden, heeft ze geen ander alternatief dan Leterme terug naar Wetstraat 16 te sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan in elk geval vallen spannen...
alhoewel, ik denk dat Leterme ook nie van gisteren is, en misschien wel al een paar vallen klaar heeft voor diegene die hem erin hebben laten lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zomaar een losse gedachte he. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld zal de regering-Leterme vallen (bepaalde geruchten vanuit CD&V-middens laten dit al vermoeden), maar het is dan wel de bedoeling dat Leterme er deze keer als een morele overwinnaar uitkomt. Dat niet hij de boeman krijgt toegespeeld, maar wel de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Leterme heeft zich al vaker laten strikken, bijvoorbeeld door tegen beter weten in nog maar eens formateur en zelfs premier te worden. Alle reden dus om aan te nemen dat dit ook nu weer zal gebeuren. Op dat vlak is hij misschien nog een grotere vod dan Van Rompuy.
Citaat:
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 23 november 2009 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet is dat hij wel ergens geprobeerd heeft een doorbraak te forceren en dat de franstaligen en de liberalen er alles aan gedaan hebben om hem in de gracht te rijden. ik had geen rooie cent bij Fortis, niet in aandelen, niet op een spaarboekje, maar ondanks het feit dat hij den boel rap verkocht heeft aan de Fransen, denk ik wel dat hij een drama heeft voorkomen bij veel gewone mensen met een spaarboekje bij Fortis, Terwijl De Gucht, nu ja, ... hij is vrijgesproken he, maar ik denk dat we allemaal wel niet zo naief zijn... Daarom mag hij gerust nog eens proberen van mij , al was het alleen nog maar om de franstaligen wat op stang te jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar ik via via vernomen en als ik die bron mag geloven, wordt hard gewerkt aan die piste: Leterme als morele overwinnaar uit het hele gedoe laten komen. Of het zal lukken, is natuurlijk nog maar de vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lijkt me moeilijk te verkopen, toch? Sowieso krijgt Leterme als eerste minister en gezicht van zijn regering de schuld in de schoenen geschoven. Ik zie niet in hoe men erin zou slagen om dat tij te keren. Tenzij men het op een akkoordje heeft gegooid met de regimepers... Lijkt me zelf wat vergezocht, maar soit. Bij leven en welzijn, nietwaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al voor de federale verkiezingen de strategie van CD&V. Eerst totaal onrealistsiche beloftes naar voor schuiven (meer lastenverlagingen dan de VLD, meer sociale uitgaven dan de PS en een communautair akoord met splitsing van BHV op 5 minuten tijd zonder toegevingen te doen) en vervolgens de schuld van alle problemen van de wereld op de Franstaligen steken. En bon kan het lukke? Zeker en vast. Losers liggen goed en Vlaanderen zeker als men de schuld op de "vreemdelingen" kan steken.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 november 2009 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 november 2009 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisteren op het debatprogramma op RTL waren de franstalige kopstukken, Di Rupo, Milquet en Reyders het onderling eens dat er een oplossing voor BHV moest komen. Alhoewel ze geen uitspraak deden hoe het probleem ontmijnd moet worden was het toch wel duidelijk dat het waarschijnlijk geen splitsing zou worden maar eerder een voorlopige oplossing die de terugkeer naar de oude kieskringen zou inhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Of van den trap vallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Leterme als morele overwinnaar??? Dat zou het toppunt zijn maar het zou me niet verwonderen dat ze het zo proberen te spelen.
Kwestie van 5 minuten politieke moed hé.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fossiel Martens is vanavond alleszins zijn planning al niet kunnen nakomen.
Misschien wil men Leterm inderdaad uit de wind zetten, door Martens op zijn oude bek te laten gaan, en hem publiek laten verklaren: "het gaat niet". Waardoor men gewoon het parlement zijn 'werk' kan laten doen ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |