Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2009, 15:50   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard LDD : DHL: jobs verdwijnen door getreuzel Vlaamse regering

Met het START-project plande de vorige Vlaamse regering een hele reeks investeringen die in en rond Zaventem op korte en middellange termijn zouden worden doorgevoerd. Dit zou meer dan 20.000 jobs opleveren. Van deze investeringen is tot nog toe niets in huis gekomen.

Peter Reekmans, Vlaams parlementslid LDD: “Het gevolg hiervan zagen we gisteren: 900 jobs verdwijnen bij DHL. De kans dat andere bedrijven in de omgeving van Zaventem het voorbeeld van DHL zullen volgen is groot. De oorzaak hiervan is duidelijk: het getreuzel van deze Vlaamse regering.”

LDD verwijt de Vlaamse regering dat ze alles in werkgroepen stopt.

Reekmans: “Voor het kleinste project worden werkgroepen, overlegplatformen en wat nog meer opgericht. Men stopt alles in werkgroepen, maar er komt niks uit. Iemand al iets gehoord van de 7 werkgroepen die voor het BAM-project zijn opgericht? De Vlaamse regering speelt op die manier letterlijk met de jobs van de mensen.”

Een ander pijnpunt is dat de Vlaamse regering zich heeft vastgereden in zijn eigen regelgeving.

“De regering heeft de afgelopen jaren een oerwoud aan regels gecreëerd. Het eindresultaat is dat geen enkel project kan opgestart worden zonder dat allerlei belangengroepen allerlei procedures opstarten die het project stilleggen. Dit moet stoppen voordat er nog meer jobs verdwijnen uit Vlaanderen,” besluit Peter Reekmans.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:55   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Die jobs verdwijnen door winstbejag.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 16:13   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Stel je voor : de Belgische Posterijen hebben een in het kader van privatizeringen enz.. ergens een internationale expresse pakjesdienst kunnen opkopen met hoofdkwartier in Parijs... zouden de belgische volksvertegenwoordigers en de gehele politieke wereld in België geen machtige lobby vormen om het hoofdkwartier en het bulk van de aktiviteiten van deze onderneming over te hevelen naar Brussel, Luik of Antwerpen ?

Wel dan ? DHL is een 100% dochterondernemijng van de Deutsche Bundespost
de overheveling van alle belangrijke takken naar het "Moederland" zijn niet meer dan logisch. Te meer omdat de wereldwijde crisis in de voorbije jaren het hardst toesloeg in dat land en de werkloosheid er in nog hogere mate toegenomen is.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 16:15   #4
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

De aasgieren strijken neer. LDD kent weinig schaamte.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 16:55   #5
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Die jobs verdwijnen door winstbejag.
Toch iemand die de bal niet misslaat.

- START-plannen zoveel je wil, Deutsche Post had het Leipzig-scenario al helemaal uitgetekend nog voor de heisa hier ten lande nog moest losbarsten.

- Deze herstructurering is deels een ingrijpen in een situatie die DHL zelf had veroorzaakt voor de overname: overal entiteiten, departementen, eigen koninkrijkjes, ondoorzichtige structuren, subfirma's...

- De rest is puur financieel-economisch. De sector is zeer zwaar getroffen door de crisis. Er wordt daar niet op lange termijn gedacht, en dat is in deze sector ook onmogelijk. Dus als de kosten per verzonden pakje te hoog zijn (omdat er minder pakjes worden verzonden), dan moeten er mensen vertrekken. Punt. Winst Uber Alles.

- Tot nu toe zijn alle mensen die bij DHL zijn moeten vertrekken, zeer ruim vergoed geweest. Formule Claeys + 1000 euro per gewerkt jaar... daar zijn sommige 'eenvoudige arbeiders' buitengestapt met vele tienduizenden euro's.

Maakt het dat allemaal goed? Nee, maar de realiteit is soms ver te zoeken bij sommigen.
De Belgische politici kun je weinig verwijten in deze zaak. Ze zijn van geen tel voor een uiteindelijk gigantisch bedrijf waarvan de CEO waarschijnlijk de telnummer van Angela Merkel in zijn gsm heeft staan.

Natuurlijk, hadden we hier geen Himalayaanse loonkost, "t was wat anders geweest. Maar dat is een heel andere discussie.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be