Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2004, 12:25   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard

Migranten zijn vatbaarder voor misdrijven"
vr 30/04/04 - Turkse of Marokkaanse jongeren zijn niet misdadiger aangelegd dan Vlaamse jongeren, maar door bepaalde omstandigheden zijn ze wel vatbaarder voor misdrijven. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteiten van Gent en Leuven.

Patrick Hebberecht van de Gentse universiteit stelde bij migrantenjongeren in instellingen en gevangenissen vast dat zij sterk beïnvloed zijn door de consumptiemaatschappij.

"Snel rijk worden, ik eerst ten koste van anderen. Onmiddellijk rendement van inspanningen die men verricht. Het probleem is dat die categorie jongeren door de discriminatie, door de achterstelling die zij op onderwijs, in woonbuurt, op de arbeidsmarkt ervaren, veel vlugger in de verleiding komen te staan om via het plegen van delinquentie die waarden waar te maken en te realiseren."

Volgens de onderzoekers ontsnappen migrantenjongeren veel makkelijker aan de controle van de school of van hun ouders. Ze pleiten voor meer investeringen in onderwijs, in werkgelegenheid en in woonbuurten.

Men moet mij eens uitleggen welke discriminatie de migranten op vlak na onderwijs ervaren?
Is het onderwijs betalend voor hen?
Nee toch, ze genieten precies dezelfde rechten als de autochtonen op dat vlak. "Discriminatie" is duidelijk de heilige excuustruus om de ware reden te verhullen : hun gebrek aan interesse voor de school, het vasthechten aan hun moedertaal en cultuur waardoor zij ZICHZELF in een achterstandspositie plaatsen, gebrek aan controle door de ouders, desinteresse van de ouders voor hun schoolprestaties.

Ik heb het schijt aan die tendensieuze conclusie zoals neergepend door die proffen. Het ruikt naar de klassieke politiek correcte vergoeilijking. Dit soort conclusies werkt alleen maar contra-productief. Op geen enkel moment wordt de migrant op zijn eigen verantwoordelijkheid gewezen. In tegendeel, hij wordt aangemoedigd om zich verder te wentelen in de politiek correct bedachte slachtofferrol. En de schuld wordt afgewenteld op de gastmaatschappij, want zo hoort het volgens de profeten van de linkse gedachtendictatuur.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 13:40   #2
Attiladehun
Banneling

Standaard

Die 'proffen' zullen wel weer banden hebben met de heersende partijen.
Met hun uitleg kunt ge eigenlijk alles wel goedpraten.
Ik ben al die broekschijters kotsbeu, het geld is 't enige wat telt voor die mannen.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 13:46   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de Westerling heeft door zijn creativeit, zijn lef, en zijn geestelijk vernuft zijn arsenaal dagelijkse gebruiksgoederen op een ongeëvenaard technologisch en praktisch niveau gebracht (radio, tv, PC, GPS, GSM etc.).

en de horde vanuit het zuiden, kwijlend van begeerte, briesend van jaloezie, zal de vruchten van het westers vernuft consumeren.
desnoods met geweld.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 13:51   #4
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Migranten zijn vatbaarder voor misdrijven"
vr 30/04/04 - Turkse of Marokkaanse jongeren zijn niet misdadiger aangelegd dan Vlaamse jongeren, maar door bepaalde omstandigheden zijn ze wel vatbaarder voor misdrijven. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteiten van Gent en Leuven.

Patrick Hebberecht van de Gentse universiteit stelde bij migrantenjongeren in instellingen en gevangenissen vast dat zij sterk beïnvloed zijn door de consumptiemaatschappij.

"Snel rijk worden, ik eerst ten koste van anderen. Onmiddellijk rendement van inspanningen die men verricht. Het probleem is dat die categorie jongeren door de discriminatie, door de achterstelling die zij op onderwijs, in woonbuurt, op de arbeidsmarkt ervaren, veel vlugger in de verleiding komen te staan om via het plegen van delinquentie die waarden waar te maken en te realiseren."

Volgens de onderzoekers ontsnappen migrantenjongeren veel makkelijker aan de controle van de school of van hun ouders. Ze pleiten voor meer investeringen in onderwijs, in werkgelegenheid en in woonbuurten.

Men moet mij eens uitleggen welke discriminatie de migranten op vlak na onderwijs ervaren?
Is het onderwijs betalend voor hen?
Nee toch, ze genieten precies dezelfde rechten als de autochtonen op dat vlak. "Discriminatie" is duidelijk de heilige excuustruus om de ware reden te verhullen : hun gebrek aan interesse voor de school, het vasthechten aan hun moedertaal en cultuur waardoor zij ZICHZELF in een achterstandspositie plaatsen, gebrek aan controle door de ouders, desinteresse van de ouders voor hun schoolprestaties.

Ik heb het schijt aan die tendensieuze conclusie zoals neergepend door die proffen. Het ruikt naar de klassieke politiek correcte vergoeilijking. Dit soort conclusies werkt alleen maar contra-productief. Op geen enkel moment wordt de migrant op zijn eigen verantwoordelijkheid gewezen. In tegendeel, hij wordt aangemoedigd om zich verder te wentelen in de politiek correct bedachte slachtofferrol. En de schuld wordt afgewenteld op de gastmaatschappij, want zo hoort het volgens de profeten van de linkse gedachtendictatuur.
de belangrijkste reden volgens mij is nog altijd het feit dat criminaliteit nauwelijsk veroordeeld wordt binnen hun gemeenschap, dat gecombineerd met de onweestaanbare drang om in groep rond te hangen zorgt voor die last. Dit verhaal doet mij denken aan Fatimah Bali (Spa) die na de rellen in Borgerhout (waar bijna enkel 16-jarigen en jonger werden opgepakt) kwam verklaren dat dit natuurlijk ten gevolge van oa de discriminatie op de arbeidsmarkt is etc.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 14:41   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De uitspraken van Fatima Bali (zelfs vooraleer ze die onzin uitkraamde, die je hierboven vermeldt) hebben voor mij ervoor gezorgd dat Agalev niet meer tot mijn mogelijke partijen behoorde.
Het was veel vroeger, ergens in een Zwart/Wit uitzending van Jürgen Verstrepen.... net n�* de verkiezingen. Sindsdien heb ik ook een hevige hekel aan positieve discriminatie gekregen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 15:01   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is in dat stukje tekst geen sprake van "discriminatie op vlak van onderwijs", maar van achterstelling.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 15:02   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Er is in dat stukje tekst geen sprake van "discriminatie op vlak van onderwijs", maar van achterstelling.
en wie is er verantwoordelijk voor die achterstelling, de gemeenschap,de politiek, de racistische autochtonen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 15:10   #8
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Definieert mij ne keer:'discriminatie' en 'achterstelling'?
Oud 30 april 2004, 15:13   #9
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
bedoel je dat ze dommer zijn dan ons?
Oud 30 april 2004, 15:14   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

en wie is er verantwoordelijk voor die achterstelling, de gemeenschap,de politiek, de racistische autochtonen?
Zou het niet mogelijk zijn dat die achterstelling te wijten is aan een samenspel van een aantal factoren, waaronder ook degenen die je hier opnoemt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 april 2004, 15:14   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

Neem een woordenboek ter hand en zoek het op.

Citaat:
Oud 30 april 2004, 15:15   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

bedoel je dat ze dommer zijn dan ons?
Neen, ik bedoel dat er in dat stukje tekst sprake is van achterstelling en niet van discriminatie. Was dat niet duidelijk?

Citaat:
Oud 30 april 2004, 15:17   #13
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neenee, ik wil jouw definities, want die zullen wel gevoeglijk afwijken van die uit het woordenboek!
Oud 30 april 2004, 15:21   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neenee, ik wil jouw definities, want die zullen wel gevoeglijk afwijken van die uit het woordenboek!
Als je daar op voorhand al van overtuigd bent, heeft het geen enkele zin dat jij daar met mij nog over discussieert. Laat de discussie dan aan anderen over...

Gegroet.

Citaat:
Oud 30 april 2004, 15:23   #15
Attiladehun
Banneling

Standaard

Mij goed, platte, 'k moet toch naar huis want mijn sessie is dra afgelopen.
Oud 30 april 2004, 15:25   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan het niet laten hé, het gescheld... Wat een zielig hoopje mens moet jij zijn...

Citaat:
Oud 30 april 2004, 15:31   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik kan toch ook niet goed volgen hoor met het verschil tussen "discriminatie" en "achterstelling".

Discriminatie = toch het verschillend behandelen van mensen
Achterstelling = sommige mensen niet op dezelfde manier behandelen dan andere mensen, dus achterstellen op anderen?

Dan is nog de vraag of het een overdraagbaar werkwoord is of niet overdraagbaar zeker?

Ik word gediscrimineerd <--> ik word achtergesteld

lijkt me toch totaal gelijkaardig.

Je kan alleen wel positief gediscrimineerd worden en niet positief achtergesteld natuurlijk.

Misschien veronderstelt Skill dat men PER DEFINITIE positief moét discrimineren in scholen opdat sommigen niet worden achtergesteld?
Is het dat?

Maar dan is de vraag: "wie stelt achter"???? Mijns inziens niet de scholen, echter wel de ouders die het normaal vinden dat kinderen zonder de taal te kennen eerst eventjes positief moeten gediscrimineerd worden tot ze begrijpen wat de juf vertelt!
Dat is niet het probleem van de autochtonen, maar wel van de allochtonen!

(wat weer wèl met zich meebrengt dat andere kinderen zullen worden achtergesteld omdat de juf het programma trager kan laten verlopen en/of dat zijzelf minder aandacht kunnen krijgen)
Dat is dan weer het probleem van de autochtonen die liever de extra moeite zullen doen voor hun kinderen om ze op een andere school te laten studeren, zelfs al kost hun dat uren extra vervoer).

Misschien even een bericht uit onverdenkbare hoek?:

EERST BLABLA en dan BOEMBOEM!

M.a.w. laat je importvrouw eerst NEDERLANDS leren en maak dan kinderen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 15:38   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Hmm.. Blijkbaar beschouwt Van Dale beide termen toch als synoniemen, terwijl ik "achterstelling" eerder interpreteerde als een "opgelopen achterstand" te wijten aan andere factoren dan disciriminatie...

Enfin, ik heb me blijkbaar vergist. Mijn excuses.

Citaat:
Oud 30 april 2004, 15:41   #19
Mitgard
Banneling

Standaard

'achterstelling in onderwijs' is gewoon een eufemisme voor het feit dat het gros van de allochtonen er totaal niks van bakt op school.
als ze het niveau van onderwijs hier niet aankunnen moeten ze maar naar amerika of holland emigreren i.p.v. naar vlaanderen.

8)
Oud 3 mei 2004, 11:17   #20
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je kan het niet laten hé, het gescheld... Wat een zielig hoopje mens moet jij zijn...
Jaja, ik ben natuurlijk 'zielig' enz.... want Vlaams Blokker. MAAR: ik had wel gelijk met mijn vraag, waar jij, hautain als altijd, niet wou op ingaan.
Waar zit ge nu met uw pathetisch gedoe, makker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be