Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2009, 10:34   #1
eno2
Banneling

Standaard Voorbeelden van staatsterreur in Vlaanderen

1 De eigenaar van het Kasteel van Ingelmunster, Van Honsebrouck, mag geen herten uitzetten in zijn domein, hij moet het bij schapen houden.

KAFKA...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:16   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Al eens de inzittenden gezien van een auto die 's nachts zo'n hert 'gevangen' heeft ?

Meneer den baron mag dat als staatsterreur ervaren, maar de automobilisten van 20 km in het rond (ik schat zo'n 30.000 mensen) wel iets minder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:21   #3
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Al eens de inzittenden gezien van een auto die 's nachts zo'n hert 'gevangen' heeft ?

Meneer den baron mag dat als staatsterreur ervaren, maar de automobilisten van 20 km in het rond (ik schat zo'n 30.000 mensen) wel iets minder.
Is dat domein dan niet omheind?

Trouwens, ik heb het laatste jaar al 2 keer reeën in de koplampen van mijn wagen de baan zien oversteken. Moeten ze die dan allemaal gaan afschieten?
De laatste keer was op de afrit van de autostrade. Niet bepaald de ideale plaats voor overstekend wild.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:23   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1 De eigenaar van het Kasteel van Ingelmunster, Van Honsebrouck, mag geen herten uitzetten in zijn domein, hij moet het bij schapen houden.

KAFKA...
Bron?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:26   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

KAFKA...
Citaat:
Er is weer een nieuwe dispensor van parasitaire stigma's ontstaan op forum, en wel onder de vorm van de blootgatterige RAF

Citaat:
Raf:
Dat jij weigert te werken en vindt dat je ongehinderd moet kunnen parasiteren op de kap van mensen die niet te tam zijn om te werken, d�*t is een onaanvaardbaar schandaal.
Dat moderatie dergelijke degraderende persoonlijke aanvallen laat staan, is mij teveel.

Vier jaar lang lag ik onder het spervuur van een andere dispensor van parasitaire stigma's, CHIPIE, die uiteindelijk wél gebanned is.

Ik heb geen zin dit nog eens vier jaar te ondergaan.

Dit is mijn laatste posting.

Vaarwel
Hoe zit het kerel? De betekenis van het woord "laatste" niet goed begrepen? Of bedoelde je dat zoals in het café dikwijls gebeurt "alé, de laatste" waarna er nog enkele momenten later de laatste worden besteld.
Oud 4 december 2009, 11:27   #6
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bron?
FF googlen

de standaard:

Citaat:
Hij besliste om de gigantische weide van enkele hectare tussen de villa-hoeve en de Gentseheerweg te voorzien van een nieuwe omheining van bijna een kilometer lang om er een zestigtal dam- en edelherten te laten lopen.

Heel wat wandelaars en buren konden het plaatje appreciëren, maar een bewoner van Izegem diende een klacht in. Hij vond gehoor bij de dienst Stedenbouw van het Vlaams Gewest en de zaak belandde voor de rechter in Kortrijk.

Volgens de stedenbouwkundige diensten was de omheining van 2,5meter te hoog en werden er de verkeerde materialen voor gebruikt. Het Vlaams Gewest heeft het over 'een gevangenismuur'.
KAFKA
Oud 4 december 2009, 11:39   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

't Is wel een ondernemer, dus niet iemand met luie teelballen.

Al eens een inzittende gezien na een schaap te vangen?
Oud 4 december 2009, 11:41   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg het sch.. van mensen die een draad opstarten met zo weinig informasie, en daarbij nog misleidende elementen, dat een eerbare forummer alleen maar zijn tijd kan verliezen.

Herten 'uitzetten' !!

Een privaat domein niet mogen omheinen, kan kafka zijn. 't Hangt van wat andere faktoren af, vb. landschappelijke waarde enz.
In ieder geval: tot hiertoe vinden we daar nul de botten aan info over in deze draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:43   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg het sch.. van mensen die een draad opstarten met zo weinig informasie, en daarbij nog misleidende elementen, dat een eerbare forummer alleen maar zijn tijd kan verliezen.

Herten 'uitzetten' !!

Een privaat domein niet mogen omheinen, kan kafka zijn. 't Hangt van wat andere faktoren af, vb. landschappelijke waarde enz.
In ieder geval: tot hiertoe vinden we daar nul de botten aan info over in deze draad.
Ik heb het schijt aan gastjes die focussen op mijn luie teelballen.

Voor info, lees de krant.

Ik herhaal: zal een inzittende harder toegetakeld zijn na het vangen van een hert dan na het vangen van een schaap?

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2009 om 11:45.
Oud 4 december 2009, 12:06   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
FF googlen

de standaard:

KAFKA
Als je een topic start over een artikel vind ik dat je de link erbij moet zetten.
Oud 4 december 2009, 12:08   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bedoeld eigenlijk een cafébaas, dus iemand met actieve teelballen.

Je bedoeld een fietser die een olifant vangt.

Tja, je zegt altijd iets anders dan wat je eigenlijk bedoeld. Laatste is eigenlijk niet laatste...
Oud 4 december 2009, 12:44   #12
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Dat em naar Straatsburg stapt hé.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 12:45   #13
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Ik heb het schijt aan gastjes die focussen op mijn luie teelballen.

Voor info, lees de krant.

Ik herhaal: zal een inzittende harder toegetakeld zijn na het vangen van een hert dan na het vangen van een schaap?
lees het internet of relevante studies.
Vwala. Makkelijk hé? Onozelaar.
Oud 4 december 2009, 13:10   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat kan inderdaad wel een zeker risico vormen, maar als hij nu zijn domein afsluit ter hoogte van drukke wegen, ...

2 weken geleden nog herten gezien op amper een paar km van mijn deur, wilde, schoon beestjes trouwens, en dat was op een kleine km van een drukke baan, maar die beesten weten wel dat ze niet te dicht moeten komen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 13:14   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Herten 'uitzetten' !!

Waarom mag die mens zijn domein niet omheinen, wat heeft dien onozelaar uit Izegem te maken met die omheinig ? ik zette er een haag rond, had niemand er wat aan, konden ze daar wat over neuten... onozelaars allemaal waarom mag die mens hem niet bezighouden met beestjes kweken ?
Oud 4 december 2009, 13:20   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het gaat hem over de grote van het dier, In Canada hebben ze mij dat eens uitgelegd, nen eland of een hert of ne karibou die ge overrijd met uw voertuig, die ge met ge gewonen auto aanrijd, raakt ge ongeveer ter hoogte van de knieen, die legt zich dus plat op uw motorkap en schuift naar binnen.

nu in het geval van ne moos, zo een beest kan 800 kilo wegen (grote van een paard ongeveer. ) als ge dat tegen een snelheid van 60 per uur in uw voituur krijgt, kunnen ze u van de achterzetels schrapen met een plamuurmes.

Ze hebben dat daar in Canada voor in de bronstijd, dan worden die Elanden knettergek en die lopen tot ze een lief vinden zonder zich veel van de omgeving aan te trekken.

In nen SUV zit ge iets veiliger omdat die hoger is, en dus dat beest ook hoger raakt, waardoor het niet meer over de motorkap naar binnen kan schuiven, nu veilig is relatief natuurlijk met een snelheid van 60 per uur of meer een massa van 800 kilo raken is nooit een goed idee, ook niet met ne Pickup of ne cherokee van 2 ton.

Een schaap daarintegen, als ge dat raakt , dat is ofwel gewoon plat, ofwel vliegt dat gewoon over uwen auto over.
Oud 4 december 2009, 14:19   #17
pajoske

Standaard

Om over het onderwerp zelf verder te gaan. En voor diegene die de moeite niet nemen te lezen waarover het gaat. Alhoewel ik ook van mening ben dat een link naar het artikel in de openingspost op zijn plaats was.
Citaat:
Volgens de stedenbouwkundige diensten was de omheining van 2,5meter te hoog en werden er de verkeerde materialen voor gebruikt.
Citaat:
volgens Stedenbouw zijn niet alleen de omheining maar de herten zélf niet koosjer. In een landschappelijk waardevol gebied horen alleen 'streekeigen' dieren thuis en volgens Stedenbouw behoren herten daar niet bij.
Er was dus géén veiligheidsprobleem. In tegendeel.

Dit is weer een zoveelste voorbeeld van de dictatuur van de Vlaamse administratie. Ook zijn er verschillende diensten die een machtsstrijd voeren op kap en met als dupe de burger.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 december 2009 om 14:19.
Oud 4 december 2009, 14:36   #18
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het houden van dieren is nu eenmaal onderworpen aan wetten en reglementen
evenals ook het aanleggen van omheiningen die al dan niet het landschap kunnen ontsieren of zonevreemde omheiningen rond zonevreemde dierparken.

We hebben een democratisch systeem dat zijn zin ontleent aan het opstellen en doen respecteren van allerhande regels en regeltjes ter bevordering van de gezondheid, het harmonieuze samenleven en het tegengaan van zinloos geweld.
De bedragen die we voor het functioneren van een staat uitgeven en het afdwingen van openbare orde zijn in wezen hallicunant. Het alternatief zijn de "mislukte staten" waar het ieder voor zich is.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:55   #19
dejohan
Minister-President

Standaard

Zoals Pajoske aangeeft, herten zijn daar niet streekeigen, en kunnen schade berokkenen aan het biotoop daar. Nog maar afgezien van de vraag of die dieren daar op hun gemak zijn.

Herten komen in Vlaanderen nagenoeg niet voor, tenzij in heel dicht en uitgebreid bosgebied. Dan moet je dat niet gaan uitzetten op plaatsen waar het niet thuishoort. Ze kunnen andere diersoorten verdringen, belangrijke plantensoorten beschadigen, en die beesten gaan ook ni echt gelukkig zijn als ze niet in het voor hun geschikte biotoop uitgezet worden.
Lijkt me de logica zelve.

Laatst gewijzigd door dejohan : 4 december 2009 om 15:59.
Oud 4 december 2009, 15:58   #20
pajoske

Standaard

Wetten en rgels moeten nageleefd worden om een maatschappij te regelen. Het wordt wel hallucinant als de administratie naar eigen goeddunken regels gaat uitvinden en toepassen.

Welke wettekst vermeldt dat herten buitenlandse dieren zijn die hier niet mogen gehouden worden?
Op welke wettekst baseert men zich om te bepalen welke struiken in een haag toegelaten zijn om een bouwvergunning te krijgen?
Welke wettekst bepaalt de toegelaten maximumbreedte van inritten langs gewestwegen?

Dit ruikt naar willekeur en machtswellust.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 december 2009 om 16:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be