![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Lees het hier:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=JA2JEBOD Is dit een rechtstreeks gevolg van de heisa rond het hoofddoekenverbod? Ik vind dit een zoveelste signaal dat we onze eigen identiteit aan het begraven zijn voor de goede vrede. We durven ons niet meer te manifesteren, we schamen ons voor onze geschiedenis, we worden liever grijze Europeanen. We zijn geen volk, want een volk heeft een identiteit.
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Moet een volk een religie hebben om een identiteit te hebben ?
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat die religie voor een deel onze samenleving heeft gevormd en we dat met dit soort maatregelen helemaal wegvegen. Omdat we dat als enig middel zien om de alsmaar toenemende verspreiding van islam-symboliek (hoofddoeken, ...) tegen te gaan. 'Als zij het niet mogen, zullen wij het dan voor ons ook maar verbieden'. Dus, verwijs ik naar de hele discussie rond identiteit: we durven niet. We durven niet te zeggen: neen, geen hoofddoeken, minaretten, ... want dat zijn symbolen die niet in onze samenleving horen.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
wat bijvoorbeeld met de duizenden kappelletjes die op de 'boerenbuiten' staan, moeten die volgens jou ook verdwijnen? Of een kerk met een kerkhof er omheen, moet die kerk dan verdwijnen om de neutraliteit van dat kerkhof te bewaren? Bestaat er een richtlijn voor de scheiding tussen kerk en staat of is het maar willekeurig... Laatst gewijzigd door NoTuma : 9 december 2009 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() (ik kon 't gewoon niet laten) Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2009 om 14:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() hehehehehe. 't moest ooit eens 'backfiren' in mijn eigen smoel, hé.
(recht zijn rug) maar ik blijf bij mijn uitleg.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het hoofddoekenverbod dient dus om moslims hun "identiteit" af te nemen? het minarettenverbod dient dus om moslims hun "identiteit" af te nemen? Jij mag er één hebben, maar Fatima en Ali mogen géén "identiteit" hebben van jou? ![]() Goede impliciete bekentenis. Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2009 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* je hebt gelijk, je verliest je hele identiteit er niet mee
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Het Te Deum afschaffen vind ik aanvaardbaar. Maar geen kruis meer op het KERKhof niet.
Feitenlijk zijn kerken ook openbare plaatsen...zouden we daar ook niet alle tekenen van religie moeten weghalen dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Niks religieus nergens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Enkel toestaan op plaatsen waar de religie beoefent word.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard met betalende plaatsen voor de "goede" plaatsen. Goede bezuiniging. 't Is crisis, iedereen bezuinigt. Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2009 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Is zo'n verbod niet in strijd met de grondwet en de mensenrechten?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() We zijn precies aan het evolueren naar een communistisch regime!
Binnenkort allemaal in van die Mao pakjes het straat op... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Los daarvan vind ik het een achterlijk voorstel, typerend voor een kereltje als De Gucht jr die zich eens populair wil maken bij de beeldenstormers. Dat je nu kruisbeelden en zweren op de Bijbel wil weglaten uit de rechtszalen, oké, maar ook kruisbeelden van het kerkhof? Dan kun je even goed paaseitjes en sinterklaas verbieden. Wie zich door dergelijke zaken in zijn niet- of andersgelovigheid aangetast voelt, mag zich voor mijn part lekker doodergeren.
![]() |