Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2004, 13:22   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

In Nederland werd een Moslimboek met oproeptot moord tegen homo's verboden. Bij ons ligt dat anders:
Maar, zo bleek uit een vraag in de Kamercommissie, daar wil Laurette Onkelinx niet van weten. En haar argumentatie is om stil van te worden. "Een verbod zou het broze evenwicht tussen bepaalde culturen kunnen verstoren". Bovendien zou het strijdig zijn met ... het recht op vrije meningsuiting.
Onkelinx verwees daarbij uitdrukkelijk naar de jurisprudentie van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens: "De vrijheid van meningsuiting is één van de fundamenten van de democratische maatschappij. Onder voorbehoud van §2 van artikel 10 geldt dit niet alleen voor informatie of ideeën die gunstig worden ontvangen, of die beschouwd worden als zijnde ongevaarlijk of waartegen men onverschillig staat, maar eveneens voor die welke aanstoot geven, choqueren of onrust verwekken" ...
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 13:42   #2
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Regelrechte leugens: dat van de verschillende culturen, is een uitspraak van Annemie Turtelboom (VLD). Zij zei:

Citaat:
Ik ben niet zo snel geneigd om een boek te verbieden. Door iets te verbieden, maak je het aantrekkelijk. Het is ook de vraag waar het verbieden ophoudt. Ik weet niet of men op dit moment over voldoende
cijfermateriaal beschikt om na te gaan of dergelijke boeken worden gevolgd. Er moet samen met de moslimgemeenschap preventief worden gewerkt. In Frankrijk werd een imam vorige week het land uitgezet. We moeten ervoor zorgen dat het evenwicht tussen de verschillende culturen wordt versterkt.
Wat betreft het recht op vrije meningsuiting, is de leugen al even groot. Onkelinx verwijst inderdaad naar de rechtspraak van het EHRM, alhoewel U eveneens expliciet zegt:

Citaat:
Het is niet de bedoelding mij te verschansen achter het principe van de vrijheid van meningsuiting. Elk geval moet apart bekeken worden.
Duidelijker kan het in ieder geval niet.

Voor wie het wilt nalezen: http://www.dekamer.be/doc/CCRA/pdf/51/ac236.pdf
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 13:53   #3
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Wat de tekst ook niet zegt, is dat Onkelinx het Hof enkel en alleen citeert. De uitspraak gaat als volgt verder:

Citaat:
Zoals door artikel 10 bekrachtigd, is ze voorzien van uitzonderingen die echter in enge zin moeten worden geïnterpreteerd. De noodzaak om ze te beperken moet op overtuigende wijze gebeuren.?
Inderdaad: in tegenstelling tot wat de heer Broes verkondigt, zijn er wel degelijk beperkingen mogelijk op de vrijheid van meningsuiting, zoals het arrest tegen het Blok bewijst.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 1 mei 2004, 13:56   #4
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Door de woorden van Onkelinx niet te citeren, kan het Blok uiteraard weer het zwarte schaap op zijn site gaan uithangen:

Citaat:
Dat argument werd in het proces tegen het Vlaams Blok door de rechters van tafel geveegd.
Oud 1 mei 2004, 14:12   #5
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Wat de tekst ook niet zegt, is dat Onkelinx het Hof enkel en alleen citeert. De uitspraak gaat als volgt verder:
Citaat:
Zoals door artikel 10 bekrachtigd, is ze voorzien van uitzonderingen die echter in enge zin moeten worden geïnterpreteerd. De noodzaak om ze te beperken moet op overtuigende wijze gebeuren.?
Inderdaad: in tegenstelling tot wat de heer Broes verkondigt, zijn er wel degelijk beperkingen mogelijk op de vrijheid van meningsuiting, zoals het arrest tegen het Blok bewijst.
Mogelijk zijn de opmerkingen van S. terecht. Maar het arrest en de ongelijke behandeling bewijst in ieder geval duidelijk:
*dat aanzetten tot moord in het bewuste boek blijkbaar niet strafbaar is
*dat bv aanklagen van de nadelige status van de vrouw in de Islam door het VB wel strafbaar is.
Niemand kan ontkennen dat dit een waanzinnige toestand is, en niets met eerlijke rechtspraak te maken heeft.
Oud 1 mei 2004, 14:15   #6
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Mogelijk zijn de opmerkingen van S. terecht. Maar wat het arrest en de ongelijke behandeling duidelijk aantoont in in iedert geval:
dat aanzetten tot moord in het bewuste boek blijkbaar niet strafbaar is
dat bv aanklagen van de nadelige status van de vrouw in de Islam door het VB wel strafbaar is.
Niemand kan ontkennen dat dit een waanzinnige toestand is, en niets met eerlijke rechtspraak te maken heeft.
Ik vind dat in de Rooms-katholieke leer ook de nadelige status van de vrouw mag aangeklaagd worden. Of... toch maar niet? Snap je waar ik naar toe wil?
Oud 1 mei 2004, 14:17   #7
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk zijn die opmerkingen correct. Wat het Vlaams Blok hier verkondigt is zuivere desinformatie.

En andermaal, nergens staat dat Oncelinx geen stappen wilt ondernemen. Dit is trouwens een zaak van het gerecht, dat onafhankelijk is.

Citaat:
Comme je le dis, c'est vrai que le principe est la
liberté d'expression, mais, bien entendu, on ne
peut pas utiliser ce principe pour aller �* l'encontre
de nos lois fondamentales, pour en appeler �* la
commission au sujet d'infractions, voire de
meurtres, ou notamment pour mettre �* mal notre
dispositif anti-discrimination tel que le parlement
l'a adopté.
C'est entre ces deux grands principes, la liberté
d'expression mais aussi la protection de notre
société de droit, qu'il faut naviguer, ce qui n'est
pas toujours simple. Nous le savons tous,
l'actualité nous le montre actuellement.
Oud 1 mei 2004, 14:20   #8
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

En voor wie dacht dat Onkelinx niets zou doen:

Citaat:
Concernant ces ouvrages, je veux, �* titre
préventif, voir la communauté musulmane et son
exécutif, discuter avec elle sur les risques de
dérives auxquels ils peuvent inciter. De plus, j'ai
demandé �* la Sûreté de l'État de me fournir
régulièrement des rapports sur l'évolution de cette
problématique afin de pouvoir réagir
adéquatement. La difficulté, surtout pour des
bouquins - et je ne parle pas nécessairement de
ceux-l�* - des bouquins �* diffusion plus
confidentielle, c'est de ne pas en faire une
publicité indirecte �* travers une interdiction.
Echt walgelijk wat het Blok daarvan maakt. Het toont dat het geen enkel respect heeft voor zijn kiezers.
Oud 1 mei 2004, 14:25   #9
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Mogelijk zijn de opmerkingen van S. terecht. Maar wat het arrest en de ongelijke behandeling duidelijk aantoont in in iedert geval:
dat bv aanklagen van de nadelige status van de vrouw in de Islam door het VB wel strafbaar is.
Ik vind dat in de Rooms-katholieke leer ook de nadelige status van de vrouw mag aangeklaagd worden. Of... toch maar niet? Snap je waar ik naar toe wil?
Er is in de Christelijke leer en wat de Katholieke en Protestantse kerken ervan gemaakt hebben véél dat aangeklaagd mag worden, maar daar wil ik het niet eens over hebben.

Dat Onckelinx oproepen tot moord en discriminatie erger vind dan een uitwijsbeleid, dat gaat er bij mij niet in.
Dat Onckelinx bovendien nog durft zeggen dat wat in dat boekje staat niet toegepast wordt is al helemaal revisionisme. Vóór de ingang van verscheidene sinagigen staan betonblokken. Staan die daar dan voor niets ? Neen, die staan daar omdat er al aanslagen gepleegd werden!
Dat het VB aangeklaagd moet worden, ergens is dat logisch, maar hanteer dezelfde criteria overal. Problemen met interculturele contacten enz. ? Onckelinx is die juist aan het creëren ! De rationele islamiet weet dat ook wel !
Oud 1 mei 2004, 14:26   #10
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ha, dag Piano!
Vooreerst gaat het in deze discussie of het logisch is dat aanzetten tot moord toegelaten is en dat kritiek op negatieve status van de vrouw in de islam strafbaar is.
En natuurlijk mag de negatieve status van de vrouw in de RK aangeklaagd worden. Ik ben zeker dat zoiets helemaal NIET strafbaar zal zijn, integendeel Piano, je zult er van alle politiek correcten nog een schouderklopje voor krijgen. Snap je waar ik naartoe wil?
Ik meen hier een zeker discriminatie te ontwaren.
Piano, geef nu maar toe dat je hier nogal lelijk het deksel op de neus hebt gekegen.
Oud 1 mei 2004, 14:28   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
De RKK discrimineert de vrouw op de arbeidsvloer door ze uit te sluiten van bepaalde ambten op basis van geslacht (of gebrek eraan)
't Klinkt karikaturaal, maar ik steun moreel dergelijke aanklacht.
Geen justitie �* la guele du client.
Oud 1 mei 2004, 14:31   #12
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Inderdaad.
De RKK discrimineert de vrouw op de arbeidsvloer door ze uit te sluiten van bepaalde ambten op basis van geslacht (of gebrek eraan)
En het stapje verder ? De vrouw in andere religies ?
Oud 1 mei 2004, 14:48   #13
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Inderdaad.
Die 'guele' vind ik goed gevonden
Oud 2 mei 2004, 19:42   #14
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Citaat:
Concernant ces ouvrages, je veux, �* titre
préventif, voir la communauté musulmane et son
exécutif, discuter avec elle sur les risques de
dérives auxquels ils peuvent inciter. De plus, j'ai
demandé �* la Sûreté de l'État de me fournir
régulièrement des rapports sur l'évolution de cette
problématique afin de pouvoir réagir
adéquatement. La difficulté, surtout pour des
bouquins - et je ne parle pas nécessairement de
ceux-l�* - des bouquins �* diffusion plus
confidentielle, c'est de ne pas en faire une
publicité indirecte �* travers une interdiction.
Echt walgelijk wat het Blok daarvan maakt. Het toont dat het geen enkel respect heeft voor zijn kiezers.
En voor wie dacht dat Onkelinx niets zou doen zal wel eerder gelijk hebben en dat kan ik bevestigen:
Reeds 2 tot 3 keer heeft F-X de Donnea er bij haar op aangedrongen actie te nemen tegen de racistische site assabyle.com en elke keer verschuilt ze zich achter informatie die ze aan de staatsveiligheid gevraagd heeft. de Donnea heeft mij eens bevestigd dat hij er begint van te kotsen op de wijze dat die madam werkt;

En als ze dan iets krijgt van de staatsveiligheid zoals een klare en duidelijke recommendatie over bepaalde islamisten in België en het gevaar van deze personen voor de moslimgemeenschap, dan gaat zij juist die personen benoemen in de moslim-executive van België.

Het geen ze dus zegt id "just for the show" ! zoals met alles. Nadat ze het franstalig onderwijs in België tot een van de slechtse van Europa heeft gepromoveerd tracht ze dat nu met het gerecht over te doen!

De uitspraak dat het boek nog niet toegepast werd in België ise wel degelijk van die Madam en werd ook als reden opgegeven om niet te interveneren. Het VB moet hier dus niet veel gaan uitvinden. Ze krijgen voor de zoveelste keer een geschenk van de PS (van Stalin-Hitler pakt naar Di Rupo-De Winter pakt?)
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 19:49   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

[Echt walgelijk wat het Blok daarvan maakt. Het toont dat het geen enkel respect heeft voor zijn kiezers.
echt walgelijk hoe jij dat vergoelijkt

indien het Vlaams Blok zou gesteld hebben om in plaats van homo's van het hoogste gebouw te gooien het te doen met (censuur) hadden ze direct een proces aan hun been gehad wegens aanzetten tot moord
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 19:54   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
iemand die zich niet kan aanpassen vragen om te naar huis te gaan mag niet gevraagd worden...
een homo van het hoogste gebouw gooien moet gezegd kunnen worden ?
[size=7]neen[/size] waar wil je naar toe naar huis of café
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 mei 2004, 19:57   #17
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
indien het Vlaams Blok zou gesteld hebben om in plaats van homo's van het hoogste gebouw te gooien het te doen met (censuur) hadden ze direct een proces aan hun been gehad wegens aanzetten tot moord
Anciaux heeft in de lijn van Onkelinkx al nieuwe verkeersborden laten aanmaken om de multiculturaliteit zo goed mogelijk te dienen.
"Opgepast vallende homo's" zal zeer in het kort in het straat beeld verschijnen. We zouden niet willen dat zo'n homo op een arme allochtoon valt hé.
Oud 2 mei 2004, 21:39   #18
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Anciaux heeft in de lijn van Onkelinkx al nieuwe verkeersborden laten aanmaken om de multiculturaliteit zo goed mogelijk te dienen.
"Opgepast vallende homo's" zal zeer in het kort in het straat beeld verschijnen. We zouden niet willen dat zo'n homo op een arme allochtoon valt hé.
Waar worden de eerste borden uitgetest? In Bergen (Mons)? 8)
Oud 4 mei 2004, 20:07   #19
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

En wanneer gaat Notre Dame de Lorette dat hier invoeren? Of eerst misschien eens pro forma aan de staatsveiligheid vragen zodat ze er geen rekening kan mee houden?

Citaat:
SPANJE. Regering zal imams controleren

De Spaanse regering overweegt toezicht in te stellen op moskeeën en imams om het moslimextremisme een halt toe te roepen. Minister van Buitenlandse Zaken Miguel Angel Moratinos heeft dat maandag gezegd. ,,Ik denk dat het belangrijk is te weten wat er 's vrijdags in de verschillende gebedsdiensten wordt gezegd.''

De rechters die het onderzoek naar de treinaanslagen van 11 maart leiden, zeggen dat het vermoedelijke brein achter de aanslagen, de later omgekomen Tunesiër Serhane Ben Abdelmajid Fakhet, onder jeugdige moslims in Madrid tot een heilige oorlog opriep

Minister van Binnenlandse Zaken José Antonio Alonso kondigde dit weekeinde een wetsontwerp aan op grond waarvan toezicht kan worden gehouden op imams en andere geestelijken. Alonso stelt dat de regering weliswaar geen imams kan benoemen, maar dat de overheid wel mag eisen dat zij op de hoogte wordt gesteld van de identiteit van een imam of andere voorganger.
Oud 4 mei 2004, 20:10   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder

Waar worden de eerste borden uitgetest? In Bergen (Mons)? 8)
ze kunnen er misschien een eerste flitspaal zetten moest hij te snel vallen... zijn euro
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be