Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2004, 19:36   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard

In de elektronische nieuwsbrief van het Vlaams Blok staat dat Frank Van Hecke klacht heeft ingedient tegen Abou Jahjah. Aanleiding was de uitspraak van Jahjah waarin hij zei dat Vlamingen die het niet eens zijn met de multiculturele maatschappij maar moeten emigreren. De klacht baseert op "een aansporing tot etnische zuivering".
Ik ben benieuwd.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 20:48   #2
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice
In de elektronische nieuwsbrief van het Vlaams Blok staat dat Frank Van Hecke klacht heeft ingedient tegen Abou Jahjah. Aanleiding was de uitspraak van Jahjah waarin hij zei dat Vlamingen die het niet eens zijn met de multiculturele maatschappij maar moeten emigreren. De klacht baseert op "een aansporing tot etnische zuivering".
Ik ben benieuwd.
ik dacht dat VanHecke toch ineens fervent voorstander was van vrije meningsuiting, wat is het nu? Hiermee nbewijst VanHecke ofwel 1) dat zijn partij racistisch was en veroordeeld moest worden
ofwel:
2) hij inconsequent is en de vrije meingsuiting enkel voor hem geldt

ik ruik weer hypocrisie bij het Blok...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 20:56   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

toch niet in Gent zeker

eens zien dat alle belgen gelijk zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 21:03   #4
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Ik ben benieuwd.
ik dacht dat VanHecke toch ineens fervent voorstander was van vrije meningsuiting, wat is het nu? Hiermee nbewijst VanHecke ofwel 1) dat zijn partij racistisch was en veroordeeld moest worden
ofwel:

Mijne beste vriend of vriendin?De rechtstaat is hypocriet als ze dit toelaat,
,aar mijn mening heeft hij groot gelijk,alleman gelijk voor de wet,of is de wet niet gelijk voor alleman. [/quote]
prutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 21:05   #5
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Citaat:

ofwel:

,aar mijn mening heeft hij groot gelijk,alleman gelijk voor de wet,of is de wet niet gelijk voor alleman.
[/quote]

dat bedoel ik nu net tiens. Als VanHecke eist dat JahJah ook veroordeelt wordt voor racisme geeft hij daarmee toe dat zijn partij zich bezondigd heeft aan racisme.
Oud 2 mei 2004, 21:06   #6
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben benieuwd.
ofwel:

We moeten eerlijk zijn. Allochtonen aanpassen of buiten is toch wat minder erg dan Autochtonen aanpassen of buiten.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 21:10   #7
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

,aar mijn mening heeft hij groot gelijk,alleman gelijk voor de wet,of is de wet niet gelijk voor alleman.
dat bedoel ik nu net tiens. Als VanHecke eist dat JahJah ook veroordeelt wordt voor racisme geeft hij daarmee toe dat zijn partij zich bezondigd heeft aan racisme.[/quote]

Dat lulkoek als antwoord en dat weet je zelf wel,en is dat niet denk dan maar eens diep na,verder ben je ge discussie waart.Blijf eerlijk en draai de woorden niet om gelijk te krijgen.
prutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 21:14   #8
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw neus is aan het rotten!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 21:33   #9
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
toch niet in Gent zeker

Is JahJah nu Belg of niet ?
Want alleen alle Belgen zijn gelijk voor de wet, in de mate dat die wet toepasbaar is.

Als Jahjah geen Belg is, dan heft hij misschien rechten die Belgen niet hebben ?
Oud 2 mei 2004, 21:36   #10
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
toch niet in Gent zeker

Is JahJah nu Belg of niet ?
Want alleen alle Belgen zijn gelijk voor de wet, in de mate dat die wet toepasbaar is.

Als Jahjah geen Belg is, dan heft hij misschien rechten die Belgen niet hebben ?
Jahjah is belg zoals mijn hond een mens is.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 21:37   #11
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat bedoel ik nu net tiens. Als VanHecke eist dat JahJah ook veroordeelt wordt voor racisme geeft hij daarmee toe dat zijn partij zich bezondigd heeft aan racisme.
Dat lulkoek als antwoord en dat weet je zelf wel,en is dat niet denk dan maar eens diep na,verder ben je ge discussie waart.Blijf eerlijk en draai de woorden niet om gelijk te krijgen. [/quote]

duidelijk dat u het niet snapt, ik probeer nog eens:
Blok wordt veroordeeld voor racisme=>Blok komt op voor vrije meningsuiting

Jah Jah doet hetzelfde als het Blok=>FVH legt klacht neer bij het parket

Het is me dus niet duidelijk wat FHV nu juist wil: wil hij dat het Blok én Jah Jah veroordeeld worden (in dat geval is er wel consequentie, maar dan geeft hij tegelijk toe dat zijn partij evengoed voor racisme is veroordeeld)?
Anderzijds is hij ineens fervent voorstander van vrije meningsuiting. Door die kalcht neer te leggen tegen Jah Jah laat hij wel al gauw zin dat die vrije meningsuiting blijkbaar toch neit voor iedereen bedoeld is?
Oud 2 mei 2004, 21:53   #12
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Het is me dus niet duidelijk wat FHV nu juist wil: wil hij dat het Blok én Jah Jah veroordeeld worden (in dat geval is er wel consequentie, maar dan geeft hij tegelijk toe dat zijn partij evengoed voor racisme is veroordeeld)?
Anderzijds is hij ineens fervent voorstander van vrije meningsuiting. Door die kalcht neer te leggen tegen Jah Jah laat hij wel al gauw zin dat die vrije meningsuiting blijkbaar toch neit voor iedereen bedoeld is?
Wat het VB wil is toch duidelijk ? De gevolgen aantonen van het arrest:
Dat arrest kan nog verbroken worden omdat het misschien tever gaat (in theorie althans).
Als het VB nu aantoont dat door gelijke behandeling een boel andere organistaties ook veroordeeld moeten worden en zelfs in dit geval specifieke personen, dan kan cassatie oordelen dat deze inquisitie te ver gaat en het eerste arrest VB verbreken. Er zijn trouwens objectieve argumenten om dat te verbreken of te vragen om een alternatieve evaluatie: Het hof heeft voor de veroordeling van het VB voornamelijk feiten en teksten uit het verleden gebruikt. Daardoor is ook het FDF dossier automatisch aangedikt met de affaire Nols, enz., (en dus ook de MR is geviseerd want FDF zit in het kartel MR)
Lopen nu al nieuwe klachten, voor zover ik het kan bijhouden : Tegen
- AEL
- FDF
- Boek "De weg van de moslim"
- JahJah
En er gaan er nog volgen. Alles wat aangevochten kan worden, gaan ze gebruiken, en mogelijk komen er zelfs klachten tegen individuele politici. Om er één mogelijke te noemen: Dehaene (of zijn partij) die voor het gemeentebestuur in Vilvoorde beroep deed op 2 FDF-ers.
Begint het te dagen ?
Oud 2 mei 2004, 22:03   #13
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
...

Wat het VB wil is toch duidelijk ? De gevolgen aantonen van het arrest:
Dat arrest kan nog verbroken worden omdat het misschien tever gaat (in theorie althans).
Als het VB nu aantoont dat door gelijke behandeling een boel andere organistaties ook veroordeeld moeten worden en zelfs in dit geval specifieke personen, dan kan cassatie oordelen dat deze inquisitie te ver gaat en het eerste arrest VB verbreken. Er zijn trouwens objectieve argumenten om dat te verbreken of te vragen om een alternatieve evaluatie: Het hof heeft voor de veroordeling van het VB voornamelijk feiten en teksten uit het verleden gebruikt. Daardoor is ook het FDF dossier automatisch aangedikt met de affaire Nols, enz., (en dus ook de MR is geviseerd want FDF zit in het kartel MR)
Lopen nu al nieuwe klachten, voor zover ik het kan bijhouden : Tegen
- AEL
- FDF
- Boek "De weg van de moslim"
- JahJah
En er gaan er nog volgen. Alles wat aangevochten kan worden, gaan ze gebruiken, en mogelijk komen er zelfs klachten tegen individuele politici. Om er één mogelijke te noemen: Dehaene (of zijn partij) die voor het gemeentebestuur in Vilvoorde beroep deed op 2 FDF-ers.
Begint het te dagen ?
hier komt je onderschrift dan nog ook zeer goed uit (3 kanten aan een medaille)!
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 22:04   #14
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Een zeer slimme zet van de Heer Van Hecke vind ik dit 8) Let's Kick Some Ass
Oud 2 mei 2004, 22:12   #15
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Een zeer slimme zet van de Heer Van Hecke vind ik dit 8) Let's Kick Some Ass
Botterik ! Het is Weledelgeboren Edelachtbare Heer Vanhecke... , waar is uw opvoeding ? Eén jaar Buchenwald.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 22:23   #16
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben benieuwd.
ofwel:

Vrije meningsuiting is en blijft belangrijk. Dat was zo voor het Vlaams Blok en dat zal zo ook blijven, veronderstel ik.
Na de uitspraak in Gent is gebleken dat de vrije meningsuiting in dem belgique niet bestaat. Het Vlaams Blok had geen andere keuze dan Jahjah aan te klagen.

Als Jahjah wordt veroordeeld, wordt er aangetoond dat hij racistisch is en dat zijn uitspraken niet door de beugel kunnen. Mocht er nog een zweem van gelijkheid bestaan, dan wordt hij daadwerkelijk veroordeeld. Als het Vlaams Blok wordt veroordeeld op basis van zijn mening, moeten anderen ook veroordeeld worden.

Als Jahjah niet wordt veroordeeld, dan is bewezen wat er moest bewezen worden: het Vlaams Blok wordt geviseerd omdat het de regeringspartijen angst inboezemt. Daarom wordt zijn mening op schandelijke wijze gefnuikt.

PS Ik ben er zeker geen voorstander van dat er een proces tegen Jahjah of tegen wie dan ook omwille van diens mening wordt ingespannen.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 11:12   #17
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat VanHecke toch ineens fervent voorstander was van vrije meningsuiting, wat is het nu? Hiermee bewijst VanHecke ofwel 1) dat zijn partij racistisch was en veroordeeld moest worden
ofwel:2) hij inconsequent is en de vrije meingsuiting enkel voor hem geldt

Ik denk ook dat het niet slim is van het VB om tegen Jahjah klacht in te dienen:

1/ Zoals Seba aangeeft, men kan niet staan roepen voor vrije meningsuiting, en daarnaast andere aanklagen omwille van geuite meningen. Dit is niet consequent.

2/ Jahjah is een randgeval, en zijn beweging marginaal (hoewel uiterst provocatief). Het VB is een grote en brede volkspartij, die 20-25% van de stemmen vertegenwoordigd. Het VB zou moeten stoppen met het "straatgeweld" en zich concentreren op het omvormen van de partij naar een beleidspartij. Wat wint het VB of de VB kiezer door deze klacht ? Juist: niets.
Oud 3 mei 2004, 11:45   #18
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Ik dacht dat VanHecke toch ineens fervent voorstander was van vrije meningsuiting, wat is het nu? Hiermee bewijst VanHecke ofwel 1) dat zijn partij racistisch was en veroordeeld moest worden
ofwel:2) hij inconsequent is en de vrije meingsuiting enkel voor hem geldt

Ik denk ook dat het niet slim is van het VB om tegen Jahjah klacht in te dienen:

1/ Zoals Seba aangeeft, men kan niet staan roepen voor vrije meningsuiting, en daarnaast andere aanklagen omwille van geuite meningen. Dit is niet consequent.

2/ Jahjah is een randgeval, en zijn beweging marginaal (hoewel uiterst provocatief). Het VB is een grote en brede volkspartij, die 20-25% van de stemmen vertegenwoordigd. Het VB zou moeten stoppen met het "straatgeweld" en zich concentreren op het omvormen van de partij naar een beleidspartij. Wat wint het VB of de VB kiezer door deze klacht ? Juist: niets.
Indien ze de klacht winnen, kunnen ze hun grote gelijk aantonen dat die bende niet deugt.
Indien ze de klacht verliezen, kunnen ze dat uitspelen door te stellen dat de AEL beter behandeld mag worden dan de "blanke racist".

In elk geval gaan ze erbij winnen.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 12:04   #19
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert

Indien ze de klacht winnen, kunnen ze hun grote gelijk aantonen dat die bende niet deugt.
Indien ze de klacht verliezen, kunnen ze dat uitspelen door te stellen dat de AEL beter behandeld mag worden dan de "blanke racist".

In elk geval gaan ze erbij winnen.
indien ze de klacht winnen zou dat inderdaad terecht aantonen dat de AEL racistisch is. Maar dan tonen ze ook duidelijk aan dat die vrije meningsuiting waarrond ze nu zohard staan te roepen niet consequent is.
Maw: het VB wil gewoon de geloofwaardigheid van het gerecht testen, maar daardoor krijgt haar "vrije menignsuiting" een wrange bijsmaak.
Oud 3 mei 2004, 12:11   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben benieuwd.
ofwel:

ofwel is er hier in Belgie een verbod op vrije meningsuiting en dan geldt die voor �*lle partijen, en niet enkel voor het VB

Ofwel gaan ze net als voor het moslimboek Jahjah met de mantel der liefde bedekken en dan is het inderdaad duidelijk dat voor het Vlaams Blok andere wetten gelden dan voor de andere "belgen".
Vermits Van Hecke veroordeeld werd voor de uitspraak "aanpassen of vertrekken", waarom zou Jahjah het dan wèl mogen zeggen? Ofwel mogen ze het alletwee zeggen, ofwel geen van beiden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be