![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In Ath wordt 600 liter zinkoxyde accidenteel in de Dender geloosd.
Het Waals Gewest "zou" een fax gestuurd hebben naar het Vlaams Gewest om hen te verwittigen. En nu wil het toch wel lukken dat zich net op dat moment een stroompanne heeft voorgedaan zekers ! Resultaat : fax niet aangekomen. Dat is al even waarschijnlijk als dat fameus waterlek in de archiefcatacomben van het Brussels gerecht, net op het moment dat men de dossiers van rechter De Tandt wou consulteren. Sorry. Op basis van gefundeerde wetten in probabiliteit, statistiek en kansrekenen geloof ik hier dus niks meer van. Alweer een zwarte bladzijde in het Belgisch zwartboek ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 23 december 2009 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zinkchloride daarentegen lost heel goed op en is dan een sterk zuur, dus oppassen geblazen en contact vermijden. Laatst gewijzigd door Zucht : 23 december 2009 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door skaldis : 23 december 2009 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De incidenten van de laatste weken tonen aan, dat het herverdelen van bevoegdheden op vlak van leefmilieu naar de gewesten een foute keuze is geweest. Leefmilieu, waters en bossen zou terug bij de federale overheid moeten terecht komen, dan moeten er geen faxen of telefoons gepleegd worden bij een incident en kan er sneller opgetreden worden. Rivieren, bossen en hun bewoners houden nu eenmaal geen rekening met gewest- en taalgrenzen, dus herstel deze fouten uit het verleden, dit in belang voor het leefmilieu en de bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het is meer onwil/nalatigheid van Wallonië! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een dam op de dender
zodat we water zien aan de ender |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wat mij in heel deze zaak (en vergelijkbare voorgaanden) eigenlijk het meeste stoort is dat onze "professionele" journalisten niet meer doen dan er wat verslag over uitbrengen zonder dieper te graven, gebreken aan te wijzen of na verloop van tijd uit te vissen welk beslag die zaken finaal krijgen.
De reden waarom ik hier op dit forum (en elders) een Zwartboek aanleg is om er over een paar jaar eens op terug te komen en journalisten en critici te bewegen tot hun ware rol ten dienste van een correcte maatschappij. Waartoe zij bepaalde voorrechten kregen (persvrijheid, geheimhouding van bronnen, beroepsgeheim, ...). Ik zie daar echter bitter weinig van. Maar salonfähig zijn ze wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Drink uw soep maar verder uit. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 23 december 2009 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() En de Vlaming ploeterde voort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Klopt Bobke, maar het is toch al duidelijk dat waterverdragen tussen 2 landen (Nederland - België) al moeilijk te realiseren is, dan heb ik het nog enkel over het bevaarbaar houden van de rivier. Wij hebben onze rivieren opgedeeld per gewest, hierdoor ontstaan bv volgende stupide situaties (ik ga ze niet allemaal opnoemen en het betreft enkel bevaarbare waterlopen). bv Dender, valt voor 47km onder het vlaamse gewest, 17km onder waals gewest, de Bovenschelde 50km vlaams, 32km waals gewest, Kanaal naar Charleroi waals gewest 47km, vlaams gewest beheert13km, kortom leg mij eens uit wat hier toch het nut van is, welke visie kan er verschillend zij over 10 of 15 km waterloop, het is hetzelfde water, kortom een duidelijk voorbeeld van totaal inefficiënt bestuur dat hebben wij de laatste dagen wel kunnen vaststellen. Als er dan inderdaad iets gebeurt moet er nog gefaxt, gemaild, gebeld of getamtamd worden, dan nog moet er nog iemand oppakken, als dan de fax inderdaad niet toekomt of den ambtenaar zit bv op de pot, dan zit de vervuiling op een uur al 5-10km verder, toch efficiënt he.
Neen neen gezond verstand zegt dat je dit op nationaal vlak dient te organiseren en controleren, mochten er dan bv incidenten in Frankrijk of Nederland voor doen die gevolgen hebben voor België dan is er toch maar overleg tussen 2 staten nodig i.p.v dat dit hier kan oplopen tot 3 of 4 gewesten die dan elkaar nog eens onderling moeten kunnen bereiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Ik stel voor dat we morgen allemaal naar Luik gaan en daar is heerlijk een plasje in doen...Wie niet kan ophouden mag zijn bruine vriend de waterdoop geven .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gaat de bevoegdheden op vlak van leefmilieu niet eerder over de regelgeving ? Is het niet beter er in Vlaanderen alleen een goede regelgeving is dan helemaal geen voor heel België ? Trouwens, moest het terug bij de federale overheid terecht komen dan zou er evengoed nog gefaxt, gemaild, gebeld of getamtamd moeten worden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Om alle kritikasters die mij onterecht een Holland-hater noemen eens op het juiste spoor te zetten : ik pleit voor een gemeenschappelijke milieugedragscode Holland-Vlaanderen. Maar dan wel een die realistisch is. En dat is de Hollandse niet : die is strenger dan de achtergrond-waarden. Begin maar !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() hetgeen me niet bevalt aan het verhaal is de niet toegekomen fax wegens een elektrische panne.
Dus als morgen de kerncentrale van Tihange ontploft, maar er is juist een elektrische panne van het faxapparaat van het Vlaamse crisiscentrum, blijven we nog rustig een halve dag of meer verderdoen alsof er niets aan de hand is. Ik zou denken dat over milieurampen er toch iets meer directe communicatie is dan per fax ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 december 2009 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |