![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net op radio 1:
Oeganda wil zijn anti-homowetten verstrengen, waarbij homo's de doodstraf kunnen krijgen. Familieleden die homo's niet aangeven kunnen drie jaar gevangenis krijgen. Dit zijn zeer zware schendingen van de mensenrechten. Een soort zwart Iran, dus. Moet er niet dringend een betoging georganiseerd worden aan de Oegandese ambassade? Moeten alle mensen die iets inzitten met mensenrechten niet dringend in actie komen? Stefan Van Ackere, minister van Buitenlandse zaken wordt geïnterviewd. Hij vindt dat we moeten afwachten, en kijken of die wetgeving werkelijk tot veroordelingen en discriminaties zal leiden. Hallooooooo???? Wachten tot er doden vallen? Wat een idioot is dat?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat het zal helpen. Enne vroeger was homo bij ons ook strafbaar en vlogen ze ook in de bak.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Boycotten dat land!
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedoel je nu dat het goed is dat homoseksualiteit strafbaar is of lees ik het helemaal verkeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vermoed op basis van je reactie dat je Uganda niet direct associeert met de misdaden van het LRA van Kony of die van het 'regeringsleger'. Er bestaat nochtans een goede (BBC?)documentaire over. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 december 2009 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal men in Oeganda nogal flink van verschieten... Maar inderdaad, die strandjanet van buitenlandse zaken, die begrijpt niet dat anti-homo wetten opzich al een discriminatie zijn. Of misschien begrijpt hij dat wel en is hij gewoon een laffe hond. Of misschien hebt u wel gelijk en is de man gewoon een idioot eerste klas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Misschien special forces droppen en wat kopstukken elimineren, zoals in 2006 reeds geprobeerd werd? (link: door de VS opgeleide Guatemalteekse special forces afgemaakt door Kony)
Het probleem ligt hem daar in de (oorlogs)structuren: geweld, ontvoeringen en verkrachtingen van kinderen (of kinderen als seksslaafjes zo je wil) als oorlogswapens. De import van tv's aan banden leggen zal hen niet schaden. De import van wapens en munitie daarentegen... Indien vrede of mensenrechten het doel zijn dan zullen de VS ook hun steun aan Museveni moeten stilleggen, en dat zie ik zo snel nog niet gebeuren. Edit: berichten als deze doen me vermoeden dat de VS bezig zijn met een campagne voor 'regime change' in Uganda, maar degelijke bronnen voor die assumptie heb ik nog niet.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 december 2009 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terwijl er verder met geen woord gerept wordt over de mensenrechten in de dictaturen die braafjes in de westerse pas lopen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 december 2009 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je vergeet de invloed van evangelische christenen die daar met een ware bekeringscampagne bezig zijn en aan de basis liggen van dergelijke wetgeving, zoals in Kenya en nog wat landen in de regio.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 december 2009 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit: de toestand in Kenya ken ik evenwel niet. Daar spreek ik mij dan ook niet over uit.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 december 2009 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo normaal ben je niet bezig hoor als homo. Al eens gezien hoeveel er verwijfd bij lopen de dag van vandaag? Of zie je dat niet meer...uit gewoonte van het te zien? Je kan daar over discussiëren tot aliens een basis op aarde hebben, maar dat veranderd er toch niks aan.
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zouden mensen 'normaal' bezig moeten zijn? Ik zie daar geen enkele reden toe.
@Andy: natuurlijk niet. Maar hun invloed reikt verder dan anti-homowetten. Ze zijn aan een serieuze opmars bezig en dat heeft zijn invloed op vanalles en nog wat. Maar ik volg je analyse.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een portie gezonde straf zie je het heus wel weer.
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij ons is het er nog niet zo lang uit. Dus als er verticaal geklasseerd dient te worden...dan zijn het de homo praatjes over wetjes en weetjes.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Toekijken en debateren helpt ook geen fluit, er moet iets snel en kordaat gebeuren. De vraag blijft hoe en wat.
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u overigens een essentialistische redenering wil opzetten die dit soort van pseudo-antropologische gronden claimt, dan raad ik u aan eens te gaan zien naar de wetgevingen in culturen voordat Europa in de zestiende eeuw haar katholicisme en wetgeving ging exporteren. Dan en alleen dan kan het aantal culturen dat homoseksualiteit verbiedt of bestraft een argument zijn voor andere essentialisten (mensen die geloven dat homoseksualiteit normaal of abnormaal is). Ik reken mezelf alvast niet tot die groep.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 22 december 2009 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |