![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er werd hard gestreden en gekampt
maar de wet raakte er ingestampt. Over dik vier jaar wordt uw toog zichtbaar. Of is België tegen dan verdampt ? ![]() De reuk van de peuk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ze doen hier met een sigaret
als de zwitsers met een minaret De slachtoffers zijn de café-uitbaters en dat allemaal door de roker-haters De falingen halen later wel de gazet! Laatst gewijzigd door Dinosaurus : 4 december 2009 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel spijtig dat de 'bruine' café's stilaan uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Alles helder en clean .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het werd eens tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer een beetje minder verantwoordelijkheid in de samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Net wel, de overheid neemt haar verantwoordelijkheid en beschermt niet rokers en cafepersoneel tegen hoge concentraties CO, Roet, Nicotine, Teer....en allerhanden kankerverwekkende stoffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Heb zelf nooit 1 sigaret opgestoken in mijn hele leven, walg van rookgeur en vermijd rokers als de pest.
Op café zit ik dus absoluut niet graag in hun stank en juich dergelijke maatregelen dus zeker toe. Maar om nu te gaan zeggen dat er géén rookcafé's mogen bestaan, dat vind ik er dan weer over. Ik raad de verstokte rokers dan ook aan om eigen privé-rokersclubs op te richten (Club Gauloise, Foyer Belga, Camel Collectiv, ....) Maar let toch op dat de controleur van de ziekenkas u niet betrapt op lidmaatschap ![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 4 december 2009 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om er voor te zorgen dat jongeren het moeilijker hebben om te beginnen met roken (cafe, jeugdhuis, sportclubs etc...waren tot nu toe de plekken waar men begon) is het noodzakelijk dat men roken daar bant. Roken is dus niet helemaal een vrije keuze van een individu. Het is een verslaving, net zoals drugs, die overlast veroorzaakt voor anderen. Ik vraag mij af waarom drugs wel verboden worden en roken dan niet ? De maatschappelijke impact van roken is veeeel groter (kijk maar naar de afdelingen oncologie...) En aangezien roken geen vrije keuze is, zie ik ook geen probleem met het verbieden er van. Normale weldenkende mensen roken niet. Verslaafden wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard met een gekeurde filterinstallatie op de schoorsteen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het dan ook over de samenleving, dummie.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik dus al zei: er is weer een beetje minder verantwoordelijk, weer een beetje minder respect voor eigendom, weer een beetje meer goedgekeurde rent-seeking, weer een beetje meer plannen van de voorkeuren van individuen in de samenleving. En de intellectueel juicht. En of er meer gezondheid in de samenleving is? Dát gedeelte is helemaal niet zeker. De relevante vraag is: waarom dan juichen?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 december 2009 om 22:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden mensen niet op de marge het belangrijker kunnen vinden om een sigaret te roken dan de negatieve (mogelijke) gezondheidseffecten die daarbij kunnen zien? Het is immers onzin dat mensen om gezondheid geven sine qua non; dus waarom is iemand niet weldenkend indien hij andere onderliggende marginale voorkeur heeft als jij?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet ook opgemerkt worden dat de heer Tavek dit argument ook maar naar eigen goeddunken gebruikt. Het gaat hem immers helemaal niet over 'de arme onvrije keuze van het individu' maar enkel en alleen over 'de heer Tavek die op café wilt zonder rook'. Het zou de heer Tavek dan ook sieren om gewoon zijn ware motieven op tafel te leggen: zijn slag heeft toch gewonnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bij het tweede deel heb ik toch een opmerking: het verschil tussen overlast veroorzaakt door drugs lijkt me net iets anders dan bij het roken. Ik ken niet zoveel gevallen van rokers die iemand bestelen, overvallen of andere criminele feiten plegen om een sigaretje te kunnen opsteken. Maar de derde alinea... Tja, een weldenkend mens zou ook niet alle dagen een pak friet met mayonaise eten en afsluiten met een hamburger (want ook nogal ongezond). Zullen we dit dan ook maar verbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien roken verboden werd was heel deze discussie over roken op café overbodig, Hoewel... er zijn verboden drugs die wel in coffeeshops mogen gerookt worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, 2014 is nog wel even.........kan nog veel veranderen
![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussendoor de niet rokers uitroken dat we er geen last meer van hebben.
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel een politicusverbod in horeca voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |