![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Wat is het ergst ?
Of is het allemaal even erg ? Is een zwartwerker schadelijker voor de welvaart en economie dan een werkloze ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is daar helemaal niets ergs bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Vandaag las ik een aantal reacties onder een artikel op de Tijd. Een paar ondernemers, vooral uit de bouw, klagen er dat de concurrentie van zwartwerk haast moordend begint te werken voor de ondernemingen die het wel correct doen. Zwartwerk lijkt mij echt wel veel meer schade toe te brengen dan sommigen zich kunnen inbeelden.
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...279524-438.art |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() All of the above.
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat ne zever allemaal...schaf zwartwerk af en het land is in crisis! Hoe denk je anders dat een gewone particulier zijn verbouwingen kan betalen met zo een hoge loonkost. Officieel betaal je voor een vakman tussen de 30 �* 60 euro per uur... Wie kan dat betalen????? Dankzij zwartwerk kan de bouw blijven draaien en onze economie verder ondersteunen. Of dacht je dat een bouwvakker graag officieel overuren maakt om achteraf met zijn belastingen de rekenig gepresenteerd te krijgen.
Het is simpel hoor, breng de loonkost drastisch omlaag en straf de mensen die hard willen werken niet langer met torenhoge belastingen en zwartwerk verdwijnt automatisch. Zwartwerk is er enkel wanneer daar nood aan is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zwartwerk net zo eerlijk als regulier werk, werk is werk.
Het is de overheid met hun belastingen die stelen van de werkende mensen, niet de werkende mensen die aan het stelen zijn van de overheid door het in het zwart te doen. De gouden tijden waren de tijden dat de overuren en verplaatsingen niet belast waren en dat zwartwerk net zo doodnormaal was als al de rest. En iedereen deed het.
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ergste zijn de politici die zwartwerk verketteren, terwijl ze er zélf een stuk of wat vetbetaalde postjes op nahouden, al of niet belast.
Dat kan je alleen maar schandalig noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat is net iets te veel gevraagd. Wie gaat anders die belachelijk dure overheidsgebouwen betalen ? We zitten nog steeds in de middeleeuwen. Althans, er is nog niks veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Belasting op arbeid afschaffen.
Klaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Maar bedrijven die het wel correct doen gaan failliet door deze concurrentie. Zij die het wel correct doen, betalen belastingen, sociale zekerheid,.... Naar wie worden deze tekorten op de begroting overgeleverd ? Naar de belastingbetaler die ook correct zijn werk uitvoert. Ah ja, want de zwartwerker is een sukkelaar zonder enige inkomsten en een mensonwaardige uitkering en moet dus niets bijdragen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zwartwerker die echter ook nog eens dopt en de sociale zekerheid op allerhande manieren misbruikt, is natuurlijk zeker en vast schadelijk. Iemand die absoluut geen klap uitvoert, en dan nog eens al zijn overschot opstuurt naar het buitenland, is helemaal een parasiet van het systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het georganiseerd gebeurt zeker en vast. Firma A wint een contract, is met alles in orde en huurt een firma in die met niks in orde is om het werk uit te voeren... Firma C die wel met alles in orde is, en het zelf zou uitvoeren, is nu dik de pineut... een kuisvrouw die 2 a 3 uurkes komt bijverdienen, en die ge goed betaald omdat ze haar werk goed doet en ge haar kunt vertrouwen is iets helemaal anders. Ik ga geen kuisfirma laten komen waar ik het dubbel moet betalen, en iemand in mijn kot krijg, die ik in princippe niet zelf kan kiezen... (voor bedrijven ligt dat natuurlijk anders. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Loki : 6 januari 2010 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belasting op arbeid verlagen en/of verschuiven naar een andere vorm ?
De sosiale zekerheid anders en beter organizeren ? Wat denkt gij wel domme Vlaming ? De PS weet het beter en zij meent het goed met u. Vraag het maar aan uw ongekozen staatshoofd in Laeken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() En hoe komt de hoge loonkost er ? Omdat de RSZ, pensioenfondsen en RVA de tekorten zien oplopen op hun balans dus gaan ze meer belastingen heffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nee, omdat een federale staat een geldverslindend iets is. Er is inderdaad sprake van de domme vlaming, aangezien hij de walen veel meer zou kunnen kloten door een unitaire staat te eisen en de Vlamingen zouden op die manier de goei zijn. Uiteindelijk komt de taalgrens alleen de walen goed uit. Maar nee ze eisen autonomie...gevolg nog meer geld vandoen want alles moet vanuit vlaams beheer opnieuw opgestart worden, met het nodige vallen en opstaan, om nog maar te zwijgen van de praktische problemen en de meerkost voor de burger. Arm Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Loki : 6 januari 2010 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo iemand profiteert aan twee kanten en moet op een groot deel van zijn inkomsten geen belastingen betalen. Er zijn zoveel werklozen, dus 1 job per persoon, en dat moet gelden voor alle burgers (dus ook politiekers die met hun dubbele mandaten e.d. echt wel de room van de melk snoepen).
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Niet elke werkloze is een profiteur (case to case).
Een zwartwerker is altijd een profiteur.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |