![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Heb je winterbanden onder je auto liggen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 23,08% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 76,92% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ook even verduidelijken aub.
Zo ja, welk merk Zo nee, waarom ben je zo dom van met dit weer nog steeds met zomer- of all season bonden te rijden? Ik vind dat men, net zoals in Duitsland winterbanden moet verplichten van pak november tot maart. Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 7 januari 2010 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar hebben we hier ergens winterbanden nodig? In de tuin?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik rij zelf dus op Bridgestone Blizzaks en ben zeer tevreden. Achtertractie en 0,0 problemen in de sneeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rij met gewone banden en ben zeer tevreden. 0,0 problemen in de sneeuw.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hebben uw winterbanden te maken met die geit achter u die niet kan remmen?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nochtans zo. Ik heb nog niks problemen gehad.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Had die winterbanden opliggen was er niks gebeurt. Hoeveel ongelukken zijn er de laatste week niet geweest? Waarom? Omdat die mensen te pinnig waren om te investeren in hun veiligheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Hier een filmpje dat perfect illustreert wat winterbanden aankunnen
http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s Zomerbanden zijn gewoonweg al veel te hard onder de 7°C |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik geef toe dat ik de investering te duur vind voor die 2 uur per jaar dat de wegen echt dichtgesneeuwd zijn..tis crisis en €600- €800 is veel geld..
We hebben momenteel 2 wagens en 1werkloze sinds november.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 januari 2010 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De investering is éénmalig, daarna wissel je af tussen zomer- en winterbanden en verdubbel je eigenlijk de levensduur van je banden, dus win-win situatie. Schade aan je auto door slippen kan veel duurder uitkomen, een kind doodrijden omdat je niet kon stoppen draag je voor de rest van je leven mee. mij die € 600-800 (voor die laatste prijs heb je ze zelfs met 4 velgen) alleszinds waard. Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 7 januari 2010 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik rij nu met Uniroyals, echte regenbanden en heb geen problemen in de sneeuw, remt en vertrekt goed, ook bergop...
Origineel zaten er Bridgestone's op mijn auto, een echte zomerband, met die banden kon ik met moeite vertrekken in de sneeuw, zelfs in de regen sloeg de achterkant van de auto soms weg...(achterwielaandrijving) Punt is, de ene band is de andere niet en voor die paar weken (max) dat het hier onder de 7°C is ga ik geen winterbanden steken... Op asfalt zal die hardheid wel uitmaken, maar wie rijdt er nu op de limiet van zijn banden... In de sneeuw zal het volgens mij het profiel zijn dat de belangrijkste rol speelt. En op ijs rijd ik niet, of heel traag... De chauffeur zal wel de belangrijkste rol spelen ![]() Laatst gewijzigd door NoTuma : 8 januari 2010 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() De glastemperatuur van het rubber gebruikt in winterbanden is veel lager waardoor de E modulus laag blijft, ook bij winterse toestanden.
![]() Met zomerbanden zit ge dus bij vriestemperaturen op extreem harde en stijve banden te rijden, wat de grip niet ten goede komt. Natuurlijk, als ge met winterbanden in de zomer rijdt zijn deze te zacht, wat uw verbruik en de schade aan de weg omhoog jaagt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik ga overigens volgend jaar winterbanden laten leggen. Kwestie van het eens te hebben ervaren wat voor een hel het is zonder...
En gelukkig heb ik geen dure (banden)maat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De weersomstandigheden tussen bijv Limburg en West-Vlaanderen schelen redelijk wat... In Limburg winterbanden --> akkoord West-Vlaanderen --> (bijna) nutteloos |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |