![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik rij dagelijks over een strook van drie kiolometer fluisterasfalt - parkeerstrook voor auto's die nooit ingenomen is buiten het seizoen- ipv op het prostaat-martelend fietspad ernaast.
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2009 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Waarom er zoveel fietspaden zijn, weet ik niet. Weggegooid geld, want velen gebruiken liever de weg, liefst nog goed in het midden, en zonder licht!!!
Beseffen jullie dan niet dat je met je eigen leven speelt?? Ik zou iedere zwakke weggebruiker willen aanraden om zeker een fluovest of strips te dragen , want jullie zien wel de auto's, maar de autobestuurders zien jou niet!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar bon, soit, kortom. Als regelmatige fietser kan ik hier alleen maar mee akkoord gaan: het is soms een ramp. Laatst reed ik weer eens op de baan ipv het 'fietspad', wegens de gigantisch slechte staat ervan. Automobilist toetert, komt naast me rijden en roept dat ik het fietspad moet gebruiken. Ik heb hem gesommeerd te stoppen en nadat hij dat ook deed, heb ik hem aangeboden even een stukje met mijn fiets op het fietspad te rijden en dan zijn mening te geven. De goede man heeft me gelijk gegeven.
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Vind je dan de toestand van de autowegen veel beter??
Ik bedoel dan wel de secundaire wegen!! Als de autobestuurders ( die ik echt niet wil voortrekken) op de fietspaden moeten rijden, omdat er te veel putten in de weg zijn, zou je dat dan "normaal" vinden? En wat moeten de voetgangers doen? Heb jij als fietser daar respect voor als ze op het fietspad lopen, daar waar geen voetpad is??? Laatst gewijzigd door omaplop : 30 oktober 2009 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ok, maar dan niet rijdend op een vanonze vele onderkomen of ontbrekende fietspaden.
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2009 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2009 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er eigenlijk ook zaken waar jij niet over klaagt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik erger mij ni zozeer aan het niet dragen van fluo.. maar zonder goede verlichting ben je echt slecht bezig en speel je russian roulette!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad godgeklaagd hoe onze Vlaamse fietspaden erbij liggen.
Uitzonderingen zijn de spesiale fietspaden, die evenwel niet aangelegd zijn voor de veiligheid van de buurtbewoner/fietser, maar wel voor de toerist, die geld in het laatje moet brengen. (Niet dat ik iets heb tegen die fietsnetwerken met knooppunten enz., integendeel). Onze gewone wegen, en ook veel autostrades, liggen er ook maar bekaaid bij. Ik kan het weten als motorrijder. De staat zou zich meer met haar kerntaken moeten bezig houden, in plaats van veel bla bla langs de kant.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Nederland heeft al snelwegfietspaden, die zonder kruispunten of tegenliggend verkeer grote afstanden overbruggen.
We fietsen ver achter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zijt ook nog niet doodgegaan van een klein overdrijvinkske hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, Nederland is dan ook het land bij uitstek dat enorm veel aandacht besteed aan al die zaken. Ook de wegen zijn daar enorm veel beter dan hier bij ons. Maar in Nederland heeft iedere burger wel een heel hoge verkeersbelasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Awel waarom Rafke geen enorme fietsbelasting laten betalen? Het moet niet allemaal naar parasieten gaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |