![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...esvoller.dhtml
Eindelijk eens een onderzoek in die trend die een andere wind laat waaien. De voorbije decennia werden ouders die hun kinderen een opvoedkundige tik gaven/geven in toenemende mate geculpabiliseerd. Sommige 'pedagoochelaars' spreken zelfs bij een tikje op de vingers van 'kindermishandeling'. Het zouden machteloze ouders zijn die zoiets doen en zulke 'lijfstraffen' zouden leiden tot trauma's op latere leeftijd. Niet dus ! Ik heb zelf als klein kind in uitzonderlijke omstandigheden (wanneer ik echt 'stout' gedrag stelde) eens een tikje gekregen en ik kan me heus niet herinneren dat ik daar trauma's van heb opgelopen. Als ik kinderen heb, zal ik dit ook toepassen als het echt nodig is. Dit is in alle geval doeltreffender dan de geitenwollensokken-methodes die nu de plak lijken te zwaaien. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. Zeker peuters en kleuters die de grenzen aftasten, mag je gerust eens fysiek corrigeren. Uiteraard met een tikje en niet met een heus pak slaag ! Wat de 'zachte ouders' hierop te zeggen hebben, laat me eigenlijk koud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Eindelijk een onderzoek dat de pedagogische tik verantwoordt.
Het is omdat we met een hele generatie ouders zaten waar het zo werd ingepompt dat je met je kind moest "praten" en "onderhandelen" dat we nu met een hele hoop ettertjes zitten die voor niks of niemand nog respect hebben. Met een kind van 3 "onderhandel" je niet. Je zegt hoe het gaat zijn, en je verbindt er onmiddellijk voelbare gevolgen aan als het kind niet gehoorzaamt. Ik zeg niet dat je ze iedere dag bont en blauw moet kloppen, maar af en toe een tik op de vingers moet kunnen !
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb hier altijd een regel naast me liggen. Werkt voortreffelijk.
En als dat niet helpt haal ik de broeksriem boven. Met dit onderzoek ben ik nog zekerder van mijn stuk dat ik hiermee mijn kinderen tot succes zal leiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb vroeger veel slaag gehad, en daar ben ik nu dankbaar voor
![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 3 januari 2010 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het worden zeker en vast nieuwe genies
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is wel zo dat een permissieve opvoedingsstijl negatieve resultaten geeft, maar een autoritaire opvoedingsstijl heeft dat ook. Een autoritatieve opvoedingsstijl is de beste en dat blijkt ook uit degelijk wetenszchappelijk onderzoek. Een pedagogische tik is daar zeker geen onderdeel van!
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zouden die mensen ook gelukkiger zijn? Hebben ze dat niet onderzocht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wiler gerust nogwat bijgeven , gratis ![]() Nu serieus: Een paarklap tegenmijn gat hekregen , bv , toeen ikeen steen over huiswou gooien, enik gooide perongeluk doorde ruit ![]() Schoenenvan de trap laten vallen opzusjes kop ![]() sigarettenvan pa opstoken instookton ![]() ![]() Mocht eenkeer geen TV kijken , pa kniptestroomdraad door , die terug ineengeflanst , endan kijken !! Papa was boos ![]() TV storentijden pauselijke uitzendi,ngen ![]() Of/en ikging naar toilet tijdensdie uitzendingen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wie kinderen niet met woorden de baas kan, kan beter niet aan kinderen beginnen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet niet te rap tikken, maar wel op je strepen staan als het nodig is.
Kinderen zijn er niet om op te tikken. Maar als het moet, dan zal het wel moeten. Beter dat dan een kind die zijn vader een tik geeft uiteindelijk.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duvelke
![]() PS: Eris verschil tussen koek opde bakkes , oftik op hetachterwerk , welke iksoms kreeg !! En dietik kreeg een tik , geen aframmeling / mishandeling !! Hot Marijke = kinky SM ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat een kind duizend keer meer heeft aan een "begrijpende ouder" dan aan een ouder die de pedagogische tik cultiveert.
Kinderen moeten eigenlijk niet "getikt" worden vind ik. Ze moeten wel begrensd worden in hun doen en laten. Laatst gewijzigd door Karma : 3 januari 2010 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meesters in 't school wisten vroeger ook wat kloppen was.
Hoe dommer de leerling, hoe meer klop hij kreeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() was ik slim
![]()
![]() |
![]() |