![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er gebeuren? | |||
Vertoningen van zulke films verbieden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Verplicht ondertitelen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 64,29% |
Dubben! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertoningen gewoon laten doorgaan. Dit is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=D52LM0RS
Kinepolis brengt een Turkse blockbuster uit zonder ondertitels, naar eigen zeggen omdat er geen tijd meer was om de ondertiteling te regelen. Vindt u dat dit moet kunnen? Mogelijke pro's: - Er gaat toch geen Vlaming naar zulke prulfilms kijken. Wij hebben per slot van rekening onze eigen snert. - Het Turkse publiek let toch niet op de ondertiteling. - Een Turkse identiteit staat een Vlaamse niet in de weg. Mogelijke contra's: - Ook Vlamingen hebben recht op Turkse kutfilms. - Turken moeten Nederlands leren. Die films mogen vertoond worden op voorwaarde dat ze worden gedubd. - We geven aan allochtone gemeenschappen het signaal dat ze zich ongegeneerd mogen wentelen in hun Turkse identiteit. Ondertiteling verplichten? Films verbieden? Aan u het woord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest hebben wij ons niet te moeien met Kinepolis. Als die gasten denken dat er een markt is voor een niet ondertitelde Turkse film dan doen ze maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan leert de Vlaming nog Turks. Ik lig er niet van wakker. Turken in Europa staan trouwens gekend om hun primitief Turks en de Turkse gemeenschap zal nooit andere gemeenschappen kunnen verturksen in de nabije toekomst.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 februari 2010 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertitels zijn bloedirritant.
De Turkse filmindustrie pompt de laatste jaren goede en harde shit. Wat ze gelijk hebben dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.comedycentral.nl/newkids Wordt dus NIET ondertiteld in Nederland. Nochtans is Noord-Brabants niet zo verschillend van Verkavelingsvlaams ofte Belgisch-Brabants Nederlands. Nu serieus, van mij mogen die Vlaamse televisiestations een blikseminslag meemaken.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 februari 2010 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Regelrechte schande. Niks tegen Turkse films, die zijn evengoed welkom als Amerikaanse, Vlaamse of Franse films, maar ze moeten wel ondertiteld zijn hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Rap is ook cultuurgebonden..zeker niet Turks.. Persoonlijk denk ik niet dat de platte commerce een verborgen politiek correcte agenda hanteert, zeker als er geen sollen te verdienen zijn.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 februari 2010 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Dubbing is klote, maar ondertiteling is dat ook.
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Bah.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 februari 2010 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is in feite segregatie in de hand werken en draagt zeker niet bij om een brug te slaan tussen Turken en Vlamingen. Uiteraard heb ik gestemd op "ondertitelen". Alleen jammer dat je uw autoritaire aard weer moest laten gelden door er "verplicht" bij te voegen, niets is verplicht, maar ik had hem liever ondertiteld gezien.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet over rap, maar nu je het er toch over hebt....
http://www.youtube.com/watch?v=XAKBo8L2tow Ceza - Holocaust (8.600.000 hits) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon noteren wie naar die film gaat, en registreren als potentieel staatsgevaarlijk.
Maar voor de rest, who cares?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het jammer dat er geen ondertiteling is anders ging ik vast eens kijken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen gaan toch niet gaan kijken naar Turkse films en turken kunnen geen vlaams lezen.
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() misschien een marketingstrategie om de underdogvlaming aan te spreken?
![]()
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Say what? Ondertiteling is enorm nuttig. Je leert er soms andere culturen mee kennen, je verbreedt je kijk op de wereld en leert er gedeeltelijk andere talen mee.
Eén van de redenen waarom ze in Spanje slecht Engels kunnen is de dubbing. Naast de grootheid van hun taal speelt dit zeker ook mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vaak heb je de tekst gelezen vóórdat die door de acteur uitgesproken is en dat is jammer. Daarom hoop ik op een toekomst met meer optionele ondertiteling.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 februari 2010 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |