Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2010, 22:02   #1
Hardcore4life
Banneling

Standaard Voor of tegen?;-)

1) Volledig en verhoogd pensioen voor diegenen die effectief >40 jaar hebben gewerkt (uitsluiting "beroepsdoppers")
2) Vlamingen eerst: eerst werk voor eigen volk, want de crisis is al groot genoeg! (wanneer het echt niet anders kan: tijdelijke werkvergunningen per maand herbekeken).
3) Werkgevers verplichten arbeiders en bedienden een degelijk contract van onbepaalde duur aanbieden. Geen nepstatuten, geen "day to day" contracten.
4) Werkloosheidsuitkeringen beperken voor iedereen tot 6 maanden aan een hogere uitkering. Na 6 maanden: OCMW tewerkstelling. Opleidingen via de VDAB beperken tot eenmalig, omdat sommigen anders oneindig hun tijd verknoeien met opleidingen die niets opleveren.
5) Interimkantoren hard aanpakken: geen nepjobs,geen jobs van 1 dag. Jobs aanbieden met een toekomstvisie!
6) Werkenden belonen, niet-werkenden straffen (iedere maand een steeds lagere uitkering).

Iemand nog ideeen?

Laatst gewijzigd door Hardcore4life : 25 januari 2010 om 22:03.
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:32   #2
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
1) Volledig en verhoogd pensioen voor diegenen die effectief >40 jaar hebben gewerkt (uitsluiting "beroepsdoppers")
2) Vlamingen eerst: eerst werk voor eigen volk, want de crisis is al groot genoeg! (wanneer het echt niet anders kan: tijdelijke werkvergunningen per maand herbekeken).
3) Werkgevers verplichten arbeiders en bedienden een degelijk contract van onbepaalde duur aanbieden. Geen nepstatuten, geen "day to day" contracten.
4) Werkloosheidsuitkeringen beperken voor iedereen tot 6 maanden aan een hogere uitkering. Na 6 maanden: OCMW tewerkstelling. Opleidingen via de VDAB beperken tot eenmalig, omdat sommigen anders oneindig hun tijd verknoeien met opleidingen die niets opleveren.
5) Interimkantoren hard aanpakken: geen nepjobs,geen jobs van 1 dag. Jobs aanbieden met een toekomstvisie!
6) Werkenden belonen, niet-werkenden straffen (iedere maand een steeds lagere uitkering).

Iemand nog ideeen?
Er lopen er bij Opel Antwerpen zo'n 2600 man rond die beroepsdoppers zijn, en dus gestraft moeten worden...

Laatst gewijzigd door driewerf : 25 januari 2010 om 22:32.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:36   #3
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen ieder voorstel.

ik zou allessinds in jouw ideeen een apart statuut opnemen voor huisvrouwen. Vrouwen die de eerste drie jaar hun kinderen willen opvoeden zouden toch een 1000 euro mogen krijgen. Dat zorgt er ook voor dat er jobs vrij komen waardoor er minder werklozen zijn. de vrouwen die thuis willen blijven zijn gelukkig en dus hun man ook.

Men vraag is: kun je mensen dwingen een job aan te nemen bv in een slachthuis of een mijn?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:41   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand nog ideeen?
Hoe denk jij eigenlijk ervoor te zorgen dat werkgevers die een tijdelijke kracht zoeken (vervanging, een extra werkkracht nodig voor een bepaald project) die ook kunnen krijgen?
Oud 25 januari 2010, 22:47   #5
Heftruck

Standaard

Citaat:
Iemand nog ideeen?
Harccore4life lessen economie laten nemen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 22:52   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand nog ideeen?
In elk geval ivm Pensioen: het zou sowieso hoger moeten worden naarmate je langer werkt. Gezien je vanaf 65 statistisch nog 15 jaar leeft, kun je stellen dat 5 jaar langer werken recht geeft op 50% hoger pensioen. Zelfs dan win je nog de belastingen/sociale zekerheid die deze persoon betaald heeft.

Die vlamingen eerst is zever, daarmee haal je niets uit. Zeg maar werk voor iedereen, en steuntrekken is werken in gemeenschapsdienst. Hoelang je daar blijft hangen maakt dan niets uit. In elk geval werkloos en uitgerangeerd zijn doe je maximaal 1 maand, langer heeft geen zin. Je kunt altijd vrijaf krijgen om te solliciteren.

Die day to day contracten heb ik nog niet veel van gehoord, meestal heb je toch in uw bedrijf een grote kern van stabiele mensen nodig. Dus die regel is zinloos.

Uw opleidingen zou je moeten combineren met die job, dus best wel spannend en zeker alleen voor gemotiveerd emensen. Sowieso een job doen is een verrijking, dus elke job die ze in gemeenschapsdienst gaan doen is feitelijk een competentiepool die je ontwikkelt door een bepaalde technologie eerst op te schalen via de overheidsprojecten, en in een later faze uit te zaaien naar de privé sector.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 23:19   #7
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Gewoon laten werken tot 60 jaar.
Beetje snoeien* in de uitkeringen, investeren op lange termijn met dat geld voor de pensioenen van de hardwerkende mensen.

(*snoeien, niet afschaffen he)

Niet iedereen op dezelfde leeftijd op pensioen sturen.
Iemand dat altijd bureauwerk doet kan niet rap kapotgewerkt zijn he.

Maar mensen dat zwaar werk doen en/of ongezond werk, die zouden eigenlijk wat vroeger op pensioen kunnen gaan he. Want hoeveel mensen sterven er niet vroegtijdig door het langdurig blootgesteld zijn aan de werkomgeving?

Ik vind dat daar zeker op gelet moet worden.
Oud 26 januari 2010, 07:55   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Gewoon laten werken tot 60 jaar.
Beetje snoeien* in de uitkeringen, investeren op lange termijn met dat geld voor de pensioenen van de hardwerkende mensen.

(*snoeien, niet afschaffen he)

Niet iedereen op dezelfde leeftijd op pensioen sturen.
Iemand dat altijd bureauwerk doet kan niet rap kapotgewerkt zijn he.

Maar mensen dat zwaar werk doen en/of ongezond werk, die zouden eigenlijk wat vroeger op pensioen kunnen gaan he. Want hoeveel mensen sterven er niet vroegtijdig door het langdurig blootgesteld zijn aan de werkomgeving?

Ik vind dat daar zeker op gelet moet worden.
je moet denken aan uitgroeibanen, dus zware en lichtere jobs. Mensen moeten hun carriere niet zien als een eeuwig stijgende wedde, en een rit naar de top van de pyramide.
Oud 26 januari 2010, 08:25   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Hardcore4life;4563312]1) Volledig en verhoogd pensioen voor diegenen die effectief >40 jaar hebben gewerkt (uitsluiting "beroepsdoppers")
Mensen bevoordelen omdat ze het geluk hebben dat hun bedrijf niet sluit en een werkgever hebben die oudere werknemers afdankt, is geen regeling.

Belgen eerst,

Sommige arbeid kan niet anders dan enkel met dagcontracten.
Neem enkel de degustatie in de grootwarenhuizen al, of het reinigen van plaatsen. Eenbedrijf houd niet elke dag grote schoonmaak
.

Er bestaan inderdaad vele opleidingen die tot niets leiden. Maar vaak moet je juist vele opleidingen volgen voor je een beroep volledig hebt geleerd

De nepjobs komen niet van de interimkantoren, maar van de overheid.
En sommige mensen willen juist enkel via interim werken omdat ze dan makkelijker kunnen kiezen wanneer ze werken en wanneer ze thuis zijn voor hun kinderen.

Verlaag de belastingdruk door het staatsapparaat af te bouwen en je krijgt direct meer jobs. En een beter rendement van arbeid

Iemand nog ideeen?

Zoek geen spijkers in laag water, maar herken de echte problemen van dit land
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 11:27   #10
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

[
Belgen eerst,

Neen, Vlamingen eerst

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 12:38   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
[
Belgen eerst,

Neen, Vlamingen eerst

Ge wilt zelfstandige fruitkwekers de grond in boren zeker?
Dan is het compleet gedaan met de fruitteelt in België.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 12:48   #12
Hardcore4life
Banneling

Standaard

Enkele opmerkingen:

Interimwerk bedoel ik mee: niet levenslang mensen dwingen om interimwerk te doen. Je kan geen lening krijgen bij een bank, je kan geen toekomstplannen maken, je kan geen huis kopen, je leeft van week tot week. Stel dat dit jarenlang blijft duren,dat is niet vol te houden!

De belastingen verlagen en zo meer werkenden? Ik denk het niet! Kijk maar eens naar de 1000 euro korting per maand die werkgevers krijgen als ze werkzoekenden aanwerven. Geen enkele werkgever gaat erop in!
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 12:53   #13
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ge wilt zelfstandige fruitkwekers de grond in boren zeker?
Dan is het compleet gedaan met de fruitteelt in België.

Er staat ook "eerst", niet "alleen maar"

Dit is ONS land.
Oud 26 januari 2010, 12:55   #14
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kijk maar eens naar de 1000 euro korting per maand die werkgevers krijgen als ze werkzoekenden aanwerven. Geen enkele werkgever gaat erop in!
Ik geloof dat die € 1000 maar voor zes maanden is, daarna is het weer de volle pot betalen. De werkgever is daarenboven niet verplicht de werknemer ook vast aan te nemen. Dus wat doen we? We nemen iemand aan op proef voor zes maanden, kasseren het geld en na zes maanden gooien we hem weer buiten...

Dit is ONS land.
Oud 26 januari 2010, 13:12   #15
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

zolang er mensen zijn die overdreven veel geld "verdienen" op de kap van de rest van de maatschappij is het inhumaan om die rest te verplichten nog harder te werken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 14:09   #16
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Vlamingen eerst
Kan jij me dan zeggen wie Vlaming is en wie niet?
Ga je daarvoor een stamboom opstellen met de afkomst?
Hoeveel generaties ga je terugkijken?
Telt de woonplaats?
Het taalaccent? Schild en vriend?

Ben benieuwd of je me een duidelijk eensluidend antwoord kan geven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 14:35   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Harccore4life lessen economie laten nemen.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 15:12   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zolang er mensen zijn die overdreven veel geld "verdienen" op de kap van de rest van de maatschappij is het inhumaan om die rest te verplichten nog harder te werken.
Dat is ook zever, sommige vinden gewoon een truuk om geld te verdienen en dan loopt het ineens los...
Oud 26 januari 2010, 15:24   #19
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan jij me dan zeggen wie Vlaming is en wie niet?
Ga je daarvoor een stamboom opstellen met de afkomst?
Hoeveel generaties ga je terugkijken?
Telt de woonplaats?
Het taalaccent? Schild en vriend?

Ben benieuwd of je me een duidelijk eensluidend antwoord kan geven.
Dat hangt ervanaf wat u bedoelt met "eensluidend". Indien dat betekent, een antwoord waar iedereen het mee eens is, nee dat kan ik niet. Ik kan u wel zeggen wat voor mij een Vlaming is. Een Vlaming is voor mij iemand die in Vlaanderen woont en zijn belastingen betaalt. Hij/zij spreekt Nederlands (al dan niet met accent) en volgt de Vlaamse waarden en normen.

Dit is ONS land.
Oud 26 januari 2010, 15:38   #20
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat hangt ervanaf wat u bedoelt met "eensluidend". Indien dat betekent, een antwoord waar iedereen het mee eens is, nee dat kan ik niet. Ik kan u wel zeggen wat voor mij een Vlaming is. Een Vlaming is voor mij iemand die in Vlaanderen woont en zijn belastingen betaalt. Hij/zij spreekt Nederlands (al dan niet met accent) en volgt de Vlaamse waarden en normen.
Misschien zijn u waarden en normen wel afwijkend van een hele hoop andere Vlamingen.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be