Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 11:28   #1
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard Republikeinen : het verschil tussen echte verkrachting en gewone verkrachting

Bij de presidentsverkiezingen in de US wordt eveneens de helft van de senaat vernieuwd. Het is bijgevolg zeer belangrijk voor de republikeinen om hier een meerderheid te hebben om indien President Obama herverkozen zou geraken, men toch noig steeds een machtsmiddel zou behouden om deze president "in toom te houden".

Nu strooide er een senaatskandidaat in Missouri roet in het eten door zijn absoluut anti-abortus standpunt kracht bij te zetten met de bewering dat
"indien een vrouw werkelijk is verkracht zij niet zwanger zal geraken, doordat er een "natuurlijk" afweringsmechanisme in werking zou treden". Deze bewering moet het verzet tegen mogelijke toestremming voor abortus in het geval van verkrachting steunen...

De republikeinen, alhoewel dit standpunt genegen, raken hierdoor in paniek omdat ze menen dat de "swing voters" ie. de "onbeslisten" en zelfs de meer gematigde republikeinen in Missouri zullen afhaken en zetten de bewuste kandidaat onder druk om zijn kandidatuur in te trekken.

Deze laatste weigert alhoewel hij toegeeft dat zijn woordkeuze "legitimate rape" een beetje ongelukkig is.

Intussen in Iran menen de ayatollah's dat een wet die de huwbare leeftijd voor vrouwen op 10 jaar stelt (!) niet in overeenstemming is met de heilige Koran en dat bijgevolg meisjes van negen absoluut huwbaar zouden moeten zijn...

...

Feministen aller landen verenigt U, zou ik zo zeggen : het is meer dan triest gesteld lmet "de rechten van de vrouw"....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:07   #2
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Bij de presidentsverkiezingen in de US wordt eveneens de helft van de senaat vernieuwd. Het is bijgevolg zeer belangrijk voor de republikeinen om hier een meerderheid te hebben om indien President Obama herverkozen zou geraken, men toch noig steeds een machtsmiddel zou behouden om deze president "in toom te houden".

Nu strooide er een senaatskandidaat in Missouri roet in het eten door zijn absoluut anti-abortus standpunt kracht bij te zetten met de bewering dat
"indien een vrouw werkelijk is verkracht zij niet zwanger zal geraken, doordat er een "natuurlijk" afweringsmechanisme in werking zou treden". Deze bewering moet het verzet tegen mogelijke toestremming voor abortus in het geval van verkrachting steunen...

De republikeinen, alhoewel dit standpunt genegen, raken hierdoor in paniek omdat ze menen dat de "swing voters" ie. de "onbeslisten" en zelfs de meer gematigde republikeinen in Missouri zullen afhaken en zetten de bewuste kandidaat onder druk om zijn kandidatuur in te trekken.

Deze laatste weigert alhoewel hij toegeeft dat zijn woordkeuze "legitimate rape" een beetje ongelukkig is.

Intussen in Iran menen de ayatollah's dat een wet die de huwbare leeftijd voor vrouwen op 10 jaar stelt (!) niet in overeenstemming is met de heilige Koran en dat bijgevolg meisjes van negen absoluut huwbaar zouden moeten zijn...

...

Feministen aller landen verenigt U, zou ik zo zeggen : het is meer dan triest gesteld lmet "de rechten van de vrouw"....
En zo een debiel kan het in de USA tot senator schoppen...Stel je voor dat die vent president zou worden. USA & Iran = zelfde strijd.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:18   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En zo een debiel kan het in de USA tot senator schoppen...Stel je voor dat die vent president zou worden. USA & Iran = zelfde strijd.
Ik zou eerder zeggen dat het een absolute voorwaarde is. Samen met een grote portie schijnheiligheid natuurlijk.
Oud 23 augustus 2012, 12:09   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het buitengewone is dat de man ruw geschat op 20% van het US kiespubliek kan rekenen voor steun. Over het aantal iraniërs die voorstander zijn van wettelijke pedofiele verkrachtingen heb ik geen idee.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 20:18   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Vrouwen maken minstens 50% van het electoraat uit. En in de VS mogen vrouwen gaan kiezen. Het volstaat dat vrouwen keuzes maken. En die keuzes hebben de vrouwen ondertussen gemaakt. Ik zie niet in waarom een man actueel nog een feministische houding zou moeten aannemen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 00:08   #6
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vrouwen maken minstens 50% van het electoraat uit. En in de VS mogen vrouwen gaan kiezen. Het volstaat dat vrouwen keuzes maken. En die keuzes hebben de vrouwen ondertussen gemaakt. Ik zie niet in waarom een man actueel nog een feministische houding zou moeten aannemen.
Er is toch nog een verschil tussen " een feministische houding aannnemen " , en beweren dat je van een verkrachting niet zwanger kunt worden ? Want als dat wél het geval is, dan is het wellicht geen échte verkrachting...
Wat zal het volgende zijn als zo iemand aan de macht komt ? Verkrachters die hun onschuld bewijzen door het feit dat het slachtoffer zwanger werd ? " Ziedet nu ? Ze is zwanger, dus ik heb haar niet verkracht. Zij wilde dat ik met haar naar bed ging ".
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 13:06   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Ook in Nederland heb je mensen die er zo over denken:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/v..._SGP_er__.html

Citaat:
Volgens SGP-leider Kees van der Staaij gebeurt het zelden dat vrouwen zwanger worden na een verkrachting. De politicus noemt het ‘een feit’ dat de kans daarop heel klein is.
Oud 28 augustus 2012, 14:39   #8
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ook in Nederland heb je mensen die er zo over denken:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/v..._SGP_er__.html
Ik heb moeten opzoeken wat de SGP is.

Man o man, wat is me dat een bende flippo's. Streven voor een theocratie, nog steeds min of meer gekant zijn tegen vrouwelijk stemrecht, zo homofoob als maar zijn kan...

Hier lag ik toch wel even plat: streven naar een vloekverbod. En het is ze nog gelukt ook, in een paar gemeentes. Godzijdank is het onuitvoerbaar dankzij de vrijheid van meningsuiting.

Stel u voor dat zo'n bende pilaarbijters aan de macht komt.
Oud 28 augustus 2012, 22:56   #9
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

het verhaal is nog niet gedaan:

Citaat:
"Zwangerschap door verkrachting zelfde als ongetrouwd baby krijgen"
Een Republikeinse senaatskandidaat heeft opnieuw voor opschudding gezorgd nadat hij zich probeerde te distantiëren van de uitlatingen van partijgenoot Todd Akin, die zei dat "verkrachting niet leidt tot zwangerschap". In plaats van zich te distantiëren, maakte hij alles nog wat erger door te stellen dat zwanger worden door verkrachting lijkt op ongetrouwd een baby krijgen.
De Republikein Tom Smith.

Tijdens een interviewsessie met enkele journalisten zei Smith dat hij zich wenste te distantiëren van de uitspraken van Todd Akin. Hij voegde er onmiddellijk aan toe dat hij wel akkoord is met de uitspraak dat abortus moet worden verboden, ook voor slachtoffers van verkrachting of incest. Toen een reporter begon door te vragen over het onderwerp, beging Smith misschien wel een fatale fout voor zijn politieke carrière.

Toen een reporter vroeg hoe hij zou handelen als zijn dochter zwanger werd door verkrachting, zei Smith dat hij al iets soortgelijks had meegemaakt in zijn familie. "Zij koos gelukkig om het kind te laten leven, en ik moet haar daarvoor roemen. Maar gelukkig voor mij, moest ik ... zij maakte zelf de juiste keuze. Begrijp me niet verkeerd, zij was niet verkracht, maar het lijkt erop."

De reporter wilde uiteraard dat Smith meer uitleg gaf. Welke situatie lijkt dan wel op zwanger worden door verkrachting? De senaatskandidaat antwoordde: "Een baby krijgen als je niet getrouwd bent. Schuif jezelf in de schoenen van de vader, dat is toch dezelfde situatie."
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-krijgen.dhtml

t'zijn weeral de rechtsen die zoiets beweren.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 07:42   #10
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het verhaal is nog niet gedaan:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-krijgen.dhtml

t'zijn weeral de rechtsen die zoiets beweren.

Ik weet niet of dat ik moet lachen met de fucking stupiditeit van zo'n uitspraken of janken dat er mensen zijn die zoiets echt geloven.

Waar halen ze dat uitschot toch vandaan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be