![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() We mogen Ronald Janssen niet doen lijden zoals zijn slachtoffers hebben geleden, maar moeten hem eerlijk berechten. Da’s menselijk, zeggen ze. Da’s laf, zeg ik. Ja, maar we mogen geen beesten worden zoals die moordenaars, hoor je sommigen preken. Ontroerend. “Ik was niet de dader,” verklaart Janssen overigens, “maar wel het roofdier in mij.”. Het enige wat een roofdier kan doen lijden in de natuur, is een ander roofdier. Maar wij geven hem de kans om zich te verdedigen. Zo ontnemen we de slachtoffers het recht om slachtoffer te zijn. Hun lijden is geen wraak waard, zij zijn hun dader niet waard. Dat is de hoge prijs van menselijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk. Je begrijpt de zin verkeerd: zijn slachtoffers hebben zich niet kunnen verdedigen, hij nu wel. Hij besliste bovendien over hun leven en dood. De slachtoffers en nabestaanden hebben niets te beslissen, wat hun goed recht zou moeten zijn. En dat is wat de maatschappij hen ontneemt door menselijk te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit mondt hier weer uit in de zoveelste discussie rond de doodstraf, maar ik heb ondertussen geleerd dat je met materiële argumenten nergens komt. Meer nog, je kan gerust stellen dat het gemakkelijker, sneller en goedkoper zal zijn om R. Janssen gewoon de kop af te hakken/op te hangen/... Gelukkig hanteert onze samenleving ook ethische argumenten.
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Dat moet zelfs geen isoleercel zijn. Enkele dagen geleden pleegde er nog een levenslang veroordeelde zelfmoord, zelfs al zat hij al jaren in de cel en had hij daar een zeker leven en status opgebouwd. Maar het vooruitzicht nooit nog vrij te komen deed hem letterlijk de das om. Kben nu even zijn naam kwijt.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Duw die mens een levenseindepil in zijn hand en laat hem zelf beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een mietjes die gevangenen tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() De straf 'levenslang' zou gewoon effectief levenslang moeten zijn in België.
Het is makkelijker en goedkoper om gewoon af te maken maar ik denk in eerste plaats aan de familie en vrienden van de slachtoffers. Volgens mij hebben zij meer aan het gedacht dat de dader levenslang opgesloten zit.
Correct me if i'm wrong Laatst gewijzigd door Quentin : 5 februari 2010 om 10:38. |
![]() |
![]() |