Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2010, 07:40   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Winters knoeiwerk op E313

Men rukte uit met groot materieel :
pekemmers, borstels en een truweel.
De corruptiesfeer
bij het wegbeheer
bezorgt ons jaarlijks zo'n ritueel.



http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...l-op-e313.aspx
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 08:55   #2
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

en het is niet de schuld van Nederlanders?
naaah...onmogelijk

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 februari 2010 om 08:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 08:58   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en het is niet de schuld van Nederlanders?
naaah...onmogelijk
Die hebben hun eigen problemen.
Neen dus.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/...se-wegen-kapot

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 februari 2010 om 08:59.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 08:59   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.667
Standaard

tsja....

De "asfaltbaan" is niet meer geschikt voor het verkeer anno 2010....

Zelfs een betonbaan heeft het al zwaar....

Men spreekt vaak van het ontwikkelen van verkeerstechnische ingrepen,misschien moet eens een serieus en vernieuwend onderzoek gestart worden omtrent een nieuwe generatie wegbedekkingen en/of een supersnelle reparatiemethode....Met bitumen en zo raken we er duidelijk niet meer uit...


DAT zou pas een innovatie zijn...

Laatst gewijzigd door kelt : 6 februari 2010 om 09:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 09:01   #5
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die hebben hun eigen problemen.
Neen dus.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/...se-wegen-kapot
ja jong, 't is wreed he.
hoe kan kleenex laurent nu nog deftig racen op zo'n wegdek wanneer hij bronstig staat

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 februari 2010 om 09:09.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 09:15   #6
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

In Duitsland hebben alle autobahnen een fundering in gewapend beton met een dikte van 60 cm. Scheelt niks aan. Hier heeft men dat geld nodig om politieke partijen te sponsoren en 6 regeringen te financieren.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 09:41   #7
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.313
Standaard

Een deel van de Duitse autobahnen zijn dan ook nog aangelegd geweest in het Derde Rijk. Dat scheelt ook al. Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 09:48   #8
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een deel van de Duitse autobahnen zijn dan ook nog aangelegd geweest in het Derde Rijk. Dat scheelt ook al. Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.
Klopt niet. Die hernieuwing is pas de laatste decennia gebeurd. Overigens werd onze E40 (vroegere E5) aangelegd op bevel van ... Hitler.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 10:02   #9
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een deel van de Duitse autobahnen zijn dan ook nog aangelegd geweest in het Derde Rijk. Dat scheelt ook al. Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt niet. Die hernieuwing is pas de laatste decennia gebeurd.
lijkt ons geen tegenspraak.
Wij zien Max van Dietschland nergens beweren dat er sinds de jaren 30 geen onderhoud op de autobahnen is gebeurd


een beetje eerlijk blijven aub

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 februari 2010 om 10:12.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 11:06   #10
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tsja....

De "asfaltbaan" is niet meer geschikt voor het verkeer anno 2010....

Zelfs een betonbaan heeft het al zwaar....

Men spreekt vaak van het ontwikkelen van verkeerstechnische ingrepen,misschien moet eens een serieus en vernieuwend onderzoek gestart worden omtrent een nieuwe generatie wegbedekkingen en/of een supersnelle reparatiemethode....Met bitumen en zo raken we er duidelijk niet meer uit...


DAT zou pas een innovatie zijn...
Als men eens werk maakte, zoals in Duitsland, van het gewicht te controleren
van vrachtwagens.

Veertig jaar geleden toen er weinig verkeer was, kon ik met de ogen dicht
de grens over steken met Nederland en ik kon dan precies vertellen
wanneer ik op Nederlandse bodem was.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 11:55   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tsja....

De "asfaltbaan" is niet meer geschikt voor het verkeer anno 2010....

Zelfs een betonbaan heeft het al zwaar....

Men spreekt vaak van het ontwikkelen van verkeerstechnische ingrepen,misschien moet eens een serieus en vernieuwend onderzoek gestart worden omtrent een nieuwe generatie wegbedekkingen en/of een supersnelle reparatiemethode....Met bitumen en zo raken we er duidelijk niet meer uit...


DAT zou pas een innovatie zijn...

Nonsens, de asfalt baan is wel degelijk geschikt... maar je hebt afsaltbanen die 20 jaar goed zijn (deze vereisen voornamelijk betere fundamenten), en degene die je elk jaar een nieuwe bovenlaag moet geven... beter kan je ze een schilleke noemen op de grond i.p.v. een weg.

Op korte termijn is de tweede variant goedkoper, en daarmee is al meteen de beslissing genomen voor het gros van de wegen door onze kortzichtige politici. De wegen in tunnels bijvoorbeeld zijn van de tweede variant, en daar komen heus geen gaten in
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 12:00   #12
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
In Duitsland hebben alle autobahnen een fundering in gewapend beton met een dikte van 60 cm. Scheelt niks aan. Hier heeft men dat geld nodig om politieke partijen te sponsoren en 6 regeringen te financieren.

Zo 'n kapotte autostrade is ook een "fait diver" zekers?
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 12:06   #13
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

Zo 'n kapotte autostrade is ook een "fait diver" zekers?
Is het een federale bevoegdheid? Dan is het zeker een fait diver! Als vlaanderen geld steekt in de E313, moet ze ook geld steken in Waalse snelwegen! En zijn deze niet kapot, dan moeten ze versiering kopen voor langs die waalse wegen nonde dieu . Per euro die naar vlaanderen rolt, ook al is dat gerechtvaardigt, zal ook een moeten rollen naar Wallonie. Anders alarmbel, en rij je nog maar een paar jaar langer langsom die gaten
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 6 februari 2010 om 12:07.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 12:28   #14
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Naar het schijnt ligt de oorzaak aan de zware vorst in België. In Duitsland hebben ze daar geen last van en vriest het bijna niet. Daarom dat de wegen daar beter aan toe zijn. En als je dat niet gelooft...
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 14:13   #15
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
...Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.
Ja, dat hebben o.m. de Duitsers aan den lijve mogen ondervinden.

Elk jaar een beetje meer van het beste.


En content dat ze er mee waren, jong.
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 14:25   #16
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Naar het schijnt ligt de oorzaak aan de zware vorst in België. In Duitsland hebben ze daar geen last van en vriest het bijna niet. Daarom dat de wegen daar beter aan toe zijn. En als je dat niet gelooft...
mens kan zich afvragen hoe ze in zwitserland nog uberhaupt wegen hebben hé
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 16:35   #17
jbl
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 28 januari 2008
Berichten: 305
Standaard

Vlaanderen heeft van onze wegeninfrastructuur een puinhoop gemaakt. De administratie wegen en verkeer wordt bezet door corrupte en incompetente ambtenaren. Enkele voorbeelden: volgens de ambtenaar van van de dienst wegen tijdens de nieuwsuitzending bij de aanvang van het putjes vullen stelde dat de werken maar een dag zouden duren, wel zelfs een ezel zou kunnen inschatten dat er veel meer werk aan was, een inschattingsfout of incompetentie? De affaire Janssens, ja die met zijn verkeersborden, Sauwens die als minister van verkeer alle palen geel en zwart liet schilderen, gelukkig heeft crevits miljoenen uitgegeven aan dynamische borden nu kunnen ze de putten tenminste aankondigen, ecotunnels en kilometers afsluitingen naast de autostrade voor de reeën en varkens weg te houden, flitspalen zet vlaanderen bij de vleet, strooidiensten die niet komen opdagen of in panne vallen, inhaalverboden voor vrachtwagens waar geen enkele buitenlander aan uit kan, de slechte afwatering en verstopte goten waardoor er bij een zomeronweer plassen blijven staan dat soms de boot een goed alternatief is, slechte planning van samenvallende werken waardoor de files onmenselijk lang worden, de zo noodzakelijke Oosterweelverbinding, de vele knelpunten (vb de N 74) waar nu al tientallen jaren over vergaderd wordt en de overheid in haar eigen wetgeving en regels vastloopt kortom een gepruts en geknoei van de goed besturende vlaamse overheid die geen weerga kent. Dit zijn ronduit congolese toestanden, geen enkel buurland heeft in die mate met deze problemen te kampen dat zegt toch veel over de verantwoordelijkheid en de keuzes van onze overheid.
In plaats van nieuwe rijstroken, betere wegen neen want da's vandaag geen politiek correcte houding, met het hele gedoe rond de opwarming, dat krijgt chiroleidster crevits waarschijnlijk niet over haar hart.
Kuis die administratie eens op want het is duidelijk dat er een gebrek is aan kennis, toezicht en bekwaamheid van de wegbeheerder, nu alles op de aannemers steken die de herstellingen uitvoeren is schandalig, zij voeren ook maar uit wat de administratie hen oplegt.
Het is duidelijk dat de werkende mens die dagelijks op weg is, bovendien hiervoor een pak belastingen betaald en in de toekomst misschien nog meer gaat betalen (want dat rekeningrijden gaan we ook nog te slikken krijgen) gegijzeld wordt door zijn eigen incompetente overheid en dit tot mijn verbazing maar blijft aanzien, hij schoof, schuift en zal blijven aanschuiven....

Laatst gewijzigd door jbl : 6 februari 2010 om 16:36.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be