![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergoo | |||
Voortwerken |
![]() ![]() ![]() |
27 | 57,45% |
het bijltje neergooien |
![]() ![]() ![]() |
16 | 34,04% |
Je m'en fous |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,51% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het wordt werklozen wel eens verweten, werkweigeraars te zijn.
Maar kijk, sommigen bvan hen zijn ooit arme werkers geweest. Dwz dat ze niet konden rondkomen met wat ze verdienden. Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergooien? Wat zin heeft het, de baas te subdsidiëren en je spaargeld op te doen? Wat zin heeft het, te gaan werken , als je werkend nog minder rond komt? België, dat is bekend, is het land, dat de laagstverdieners het meest belast in Europa. Dat heet staatsterreur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als liberale arme geneer ik mij niet om mijn eigen voordeel na te streven.
Sommige jobs aannemen zou echter neerkomen op mijzelf benadelen. Als liberale arme is dit een taboe voor mij - het is onmogelijk mijzelf bewust te benadelen en dus moet ik een dergelijke job wel weigeren en blijven doppen om met mijn geweten in het reine te blijven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2007 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bron; Deleeck - de architectuur van de welvaartstaat herbekeken. Lullen is in tegenwoordig. Helaas eis ik wel mijn monopolie op.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga hier toch eens een cursus moeten gaan geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() [quote]Gister op de radio1. Het komt ook regelmatig in de krant. Terecht.
Arme werkers komen veel meer voor dan je denkt. In Frankrijk is dat 6% van de bevolking. In de VS moet dat 1O% zijn. Daar hebben ook velen meerdere jobs nodig om te kunnen rondkomen. Voor België ontbreken mij echt specifieke statistieken, maar het moeten er zowat zes procent zijn van de actieve bevolking. . Laatst gewijzigd door eno2 : 30 augustus 2007 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dikke nekken, hubrislijders en arrogantelingen ook.
Stem dan toch je m'en fous... Laatst gewijzigd door eno2 : 30 augustus 2007 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Voortploeteren begot! Tot meerdere eer en glorie van ons fantastisch belastingsparadijs. Een mens moet zich een opofferingske kunnen opleggen!
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 30 augustus 2007 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() tja nu ze gezien hebben dat er daar groemarkt is willen ze allemaal een armenvereniging he
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() heel dat gedoe wil eigenlijk maar 1 ding zeggen...
doppers trekken nog teveel en krijgen nog veel te veel steun... mensen die liever doppen dan werken al is het voor minder werken zijn profiteurs en daarom stem ik in met een systeem : 3 keer werk weigeren geen dop meer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Wie niet werkt, die eet niet.
(Russisch gezegde) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik zou ook een werk weigeren als het maar 200 of 300 euro meer zou opbrengen dan het leefloon.
Je moet wel gek zijn om het te doen. Maar er zijn ook veel die gewoon het leefloon kiezen & wat in't zwart bijklussen, en zelfs goeie jobs laten staan. En dat heeft niets te maken met "arme werkers".
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Loonkost beperken (belastingen op loon dus).
Overuren terug belastingvrij maken. Verplaatsingkosten terug belastingvrij maken. Vakantiegeld aanzienlijk verminderen in belastingen. Loon stijgt al aanzienlijk en de drive komt er dan weer in. En tussendoor de huur en aankoopprijzen van huizen remmen. En dat allemaal tegen dat er een nieuwe regering is liefst, of we zijn weeral vertrokken voor 30 jaar.