Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2010, 17:19   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard 37.000 euro boete per porsche in de VS...

http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...verbruik.dhtml

het goedkoopste alternatief die ik kan bedenken voor porsche is een electrische wagen gratis geven.... van rond de 10.000euro. Moet hun vlootgemiddelde zo halveren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 17:55   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Het is wel goed dat de Amerikaanse regering eindelijk eens een keer een signaal afgeeft. Ik ben er zelf geweest en ongeveer de helft rijdt in een 1-op-3 rijdende pick-up truck.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 06:47   #3
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...verbruik.dhtml

het goedkoopste alternatief die ik kan bedenken voor porsche is een electrische wagen gratis geven.... van rond de 10.000euro. Moet hun vlootgemiddelde zo halveren.
Ashton Martin doet ook zoiets. Ze geven daar kopers als tweede wagen een van Ashton Martin logo voorziene Toyota iQ...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 09:19   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

5,6 liter op 100 km dat wil zeggen dat er geen enkele van hun zelf gebouwde bakken mag verkocht worden, want dat zijn allemaal benzine slurpers.

Enkel de kleinste wagens voldoen daar aan die norm.... of geld dit enkel voor geimporteerde wagens, ... ?

Of gaat het hier om een klasse typering waarin Porsche valt doordat hun wagens onder een bepaald gewicht zitten, waardoor ze maar zoveel mogen verbruiken. ?

Kom de Amerikaanse regering doet hier een enorme geste naar Porsche toe waardoor hun wagens nog exclusiever, worden, ge moet nu echt wel succesvol zijn om er dan eentje te kunnen kopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 09:22   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik kan me niet voorstellen dat amerikaanse autobouwers niet meer problemen hebben met die normen dan europese autobouwers ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 14:13   #6
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
5,6 liter op 100 km dat wil zeggen dat er geen enkele van hun zelf gebouwde bakken mag verkocht worden, want dat zijn allemaal benzine slurpers.
Nee het werkt anders. Het brandstofgebruik, gemiddeld over alle verkochte wagens van een bepaald merkt moet onder een bepaalde waarde liggen. Een fabrikant kan dus dure benzinelsurpers verkopen als ze ook zuinige wagens verkopen. Het is om die reden dat Toyota bijvoorbeeld de Prius als eerst op de amerikaanse markt gegooid heeft. Gewoon om terzelfdertijd meer SUVs te kunnen verkopen. Vele mekren in de VS verkopen zuinige kleine auto's met verlies, om er toch genoeg van te verkopen en zo de "fleet average" naar omlaag te halen. Toyoto heeft met zijn Prius een manier gevonden om ook in dat segment toch nog geld te verdienen...

Vandaar de suggestie dat Prosche gewoon iedere koper van een van hun wagens een electrisch autootje cadeau doet. Daarmee halen ze hun gemiddelde zeker naar omlaag...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 14:19   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

pff, ik had het idee ooit een Porsche te kopen toch al lang wegbezuinigd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 15:04   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Porsche zit ondertussen on de vleugels van VW. Langs die weg zal één der meest roemrijke sportwagens uit de geschiedenis wel weten te overleven.

Trouwens, Lamborghini, Maserati en Ferrari zitten volgens mij in hetzelfde schuitje.

Lamborghini zit dan op zijn beurt weer onder de vleugels van Audi.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 23 februari 2010 om 15:06.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 17:05   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Nee het werkt anders. Het brandstofgebruik, gemiddeld over alle verkochte wagens van een bepaald merkt moet onder een bepaalde waarde liggen. Een fabrikant kan dus dure benzinelsurpers verkopen als ze ook zuinige wagens verkopen. Het is om die reden dat Toyota bijvoorbeeld de Prius als eerst op de amerikaanse markt gegooid heeft. Gewoon om terzelfdertijd meer SUVs te kunnen verkopen. Vele mekren in de VS verkopen zuinige kleine auto's met verlies, om er toch genoeg van te verkopen en zo de "fleet average" naar omlaag te halen. Toyoto heeft met zijn Prius een manier gevonden om ook in dat segment toch nog geld te verdienen...

Vandaar de suggestie dat Prosche gewoon iedere koper van een van hun wagens een electrisch autootje cadeau doet. Daarmee halen ze hun gemiddelde zeker naar omlaag...
Ah, dat is tenminste een deftige uitleg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 17:08   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
pff, ik had het idee ooit een Porsche te kopen toch al lang wegbezuinigd.
Niet opgeven Filosoof, heb ooit een tweede hands kunnen kopen, voor niet eens zoveel geld, ... probleem is dat ge er zelf aan moet kunnen sleutelen om dat dan op de baan te houden, en ge een hoop plaats van doen hebt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 19:12   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Ach media.
Als Porsche wil ... pfft toch geen probleem, dat laag verbruik:
- hybride: tegen 2011 al.

- plug in hybride: hebben ze nog 2 jaren meer tijd voor;
desnoods volledig electrisch : rijdt al, E-Ruf, -Greenster komt dit jaar.
Ook bidirectionele oplading voorzien in samenwerking met Siemens (plug in hybride dubbelmotor); ttz in 2 hr aan 3 ~stopkontakt (400 Vac) opgeladen...(zie link)

Prestaties hieronder, verbruik naargelang hoe meer electro hoe minder, vol-electrisch = ca. 9,7 kWh komt ongeveer overeen met energie uit 1 l diesel, schat ik.

Citaat:
http://auto.t-online.de/elektroauto-...18958534/index
Neue Version vom E-Ruf präsentiert Erschienen am 10. Juni 2009 | t-
Ruf Greenster - Elektro-Porsche auf Basis eines 911 Targa (Foto: Ruf)

Ruf hatte das bislang Undenkbare möglich gemacht - einen Porsche 911 ohne brüllenden Boxermotor zu bauen. Der E-Ruf war der erste Porsche mit Elektroantrieb. Aber der Tüftler Ruf ist nicht stehen geblieben und hat das Modell zum E-Ruf Greenster weiterentwickelt.

Ein Targa mit Elektro-Antrieb

Seinem neusten "Elektro-Porsche" hat Ruf eine schicke Hülle verpasst: Der Targa kommt mit klassischen Edelstahl-Bügeln. Der grün lackierte 911er kombiniert Retro-Design mit modernster Technik.

Neuer Motor mit noch mehr Leistung
Denn im Heck des des Porsche steckt nun ein Elektromotor mit der Leistung von 270 Kilowatt - das sind knapp 370 PS. Direkt ab Leerlauf stehen gnadenlose 950 Newtonmeter Drehmoment zur Verfügung. Das sollte für ausreichend fixe Beschleunigungswerte sorgen, von knapp fünf Sekunden ist die Rede.

Reichweite soll bei mindestens 200 Kilometern liegen

Bei Tempo 250 wird der Stromer eingebremst und kann so 200 Kilometer zurücklegen - mit einem erweiterten Batteriepack sollen 320 Kilometer Reichweite machbar sein. Moderne Lithium-Ionen-Akkus speichern die Energie des Elektro-Porsche. Bereits 2010 will Ruf die Produktion des Greenster starten.

Doppelmotor kommt
In Zukunft ist in Zusammenarbeit mit Siemens ein Doppelmotorkonzept vorgesehen. Damit soll der Greenster das weltweit erste elektrische Fahrzeug mit einem so genannten bidirektionalen Netzanschluss sein, das sich in ca. zwei Stunden an einer 400-Volt-Steckdose aufladen lässt - ohne die bislang erforderliche zusätzliche Ladeelektronik. Zudem soll über die gleiche Steckdose auch Energie ins Stromnetz eingespeist werden können.

En als de normen nog strenger worden, wie weet..., dan ontbreken nog 0,2% aandelen te verkopen aan Volkswagen AG (heeft 49,9%), en het probleem is opgelost.

Zelfs op het circuit testen ze hun hybrides uit:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0...677107,00.html

Porsche´s zijn meestal de zuinigste sportwagens van hun prestatieklasse, en met doorgaans het minste waardeverlies, vooral der Elfer (uit ervaring)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2010 om 19:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 21:00   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-...verbruik.dhtml

het goedkoopste alternatief die ik kan bedenken voor porsche is een electrische wagen gratis geven.... van rond de 10.000euro. Moet hun vlootgemiddelde zo halveren.
Hebben ze nu nog niks geleerd van de Gas Guzzlers Tax? Hoe meer belastingen je op de auto betaalt, hoe meer je ermee kan stoefen en dus hoe aantrekkelijker.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 21:22   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Porsche zit ondertussen on de vleugels van VW. Langs die weg zal één der meest roemrijke sportwagens uit de geschiedenis wel weten te overleven.

Trouwens, Lamborghini, Maserati en Ferrari zitten volgens mij in hetzelfde schuitje.

Lamborghini zit dan op zijn beurt weer onder de vleugels van Audi.
Porsche onder de vleugels van VW?

VW is voor 51% eigendom van Porsche.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 11:27   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Porsche onder de vleugels van VW?

VW is voor 51% eigendom van Porsche.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12...dichtgetimmerd

http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/b...che-over.aspx#

http://www.bnr.nl/artikel/12005431/vw-neemt-porsche

http://www.porsche-blog.nl/tag/volkswagen/

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 februari 2010 om 11:29.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 11:36   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche
Citaat:
Aan het eind van 2009 zal VW haar aandeel in Porsche AG (Sportwagenfabrikant) hebben uitgebreid tot 42%, terwijl Porsche SE (Holding) omgekeerd 51% van de aandelen Volkswagen AG bezit.
Wie is van wie?

Porche lijkt mij duidelijk de meerderheidsaandeelhouder van VW, terwijl VW slechts hoofdaandeelhouder van Porche is.

VW kan dus niets doen zonder toelating van Porche.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 13:45   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche
Wie is van wie?

Citaat:
Aan het eind van 2009 zal VW haar aandeel in Porsche AG (Sportwagenfabrikant) hebben uitgebreid tot 42%, terwijl Porsche SE (Holding) omgekeerd 51% van de aandelen Volkswagen AG bezit.
Porche lijkt mij duidelijk de meerderheidsaandeelhouder van VW, terwijl VW slechts hoofdaandeelhouder van Porche is.

VW kan dus niets doen zonder toelating van Porche.
En wat is er op het eind van 2009 gebeurt ?
Je vindt het in de refertes van je bron:
Citaat:
http://www.fd.nl/artikel/12309656/ov...ellicht-eerder

Overname Porsche door VW wellicht eerder

16 augustus 2009, 16:30 uur | FD.nl
De overname van sportwagenfabrikant Porsche door Volkswagen kan al volgend jaar een feit zijn, in plaats van 2011 zoals tot nu toe gemeld. Dat zegt financieel directeur Hans Dieter Pötsch van VW in Die Welt.

In een 'zeer optimistisch scenario' en indien economie en financiële markten gunstig zijn, kunnen de autobedrijven hun samengaan versnellen, aldus Pötsch. Hij zei verder dat Porsche dit jaar 'zeer indrukwekkende' resultaten uit gewone bedrijfsuitoefening zal laten zien.

Pötsch denkt dat de gecombineerde groep nog voor 2018 wereldmarktleider zal zijn. Het duo zal kosten snijden door gezamenlijke inkoop en logistiek, samenwerking in financiële diensten, gezamenlijke ontwikkeling en het gebruiken van meer dezelfde onderdelen in verschillende automodellen.

Qatar neemt belang in Porsche 15 augustus 2009
Porsche stijgt 10% na akkoord overname door VW 14 augustus 2009
Topman Porsche moet opstappen 23 april 2009

Copyright (c) 2009 Het Financieele Dagblad
Kijk je in de Duitse Wiki weet je nog meer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 12:37   #17
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Wat Porsche ook kan doen is wat men vroeger soms deed: twee motoren samen koppelen.

De ene een milieuvriendelijke 4 cylinder motor die aan alle normen voldoet voor gewoon rijden. De andere een racemotor die naargelang keuze kan ingeschakeld worden met een koppeling.
Beide motoren kunnen in hetzelfde motorblok geplaatst worden in een U of H configuratie.

Dit is perfect doenbaar aangezien men enkel naar het gemiddelde gebruik kijkt.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 maart 2010 om 12:38.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 13:13   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat Porsche ook kan doen is wat men vroeger soms deed: twee motoren samen koppelen.

De ene een milieuvriendelijke 4 cylinder motor die aan alle normen voldoet voor gewoon rijden. De andere een racemotor die naargelang keuze kan ingeschakeld worden met een koppeling.
Beide motoren kunnen in hetzelfde motorblok geplaatst worden in een U of H configuratie.

Dit is perfect doenbaar aangezien men enkel naar het gemiddelde gebruik kijkt.
Wel ik weet niet of de wet zo redeneert, want anders zou een toyota plugin hybrid zogezegd 50% verbruiken van wat zijn benzinemotor verbruikt.
Dus ze gaan gewoon af op de feiten, en de verbruikscijfers die gemeten worden.

Wat je wel kunt doen is de test zodanig zuinig doen 'uitkomen' (wat volgens mij bij elke constructeur gebeurt) zodanig dat uw papieren verbruik dramatisch lager ligt dan uw werkelijk verbruik, omdat je als mens nu eenmaal de neiging hebt om eens goed gas te geven en het volle potentieel eruit te halen, terwijl het gecastreerde potentieel dan niets zegt over het normverbruik in realtime menselijke handen

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 maart 2010 om 13:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:09   #19
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel ik weet niet of de wet zo redeneert, want anders zou een toyota plugin hybrid zogezegd 50% verbruiken van wat zijn benzinemotor verbruikt.
Dus ze gaan gewoon af op de feiten, en de verbruikscijfers die gemeten worden.

Wat je wel kunt doen is de test zodanig zuinig doen 'uitkomen' (wat volgens mij bij elke constructeur gebeurt) zodanig dat uw papieren verbruik dramatisch lager ligt dan uw werkelijk verbruik, omdat je als mens nu eenmaal de neiging hebt om eens goed gas te geven en het volle potentieel eruit te halen, terwijl het gecastreerde potentieel dan niets zegt over het normverbruik in realtime menselijke handen
Sportmotoren zijn heel efficient wanneer ze dicht bij hun maximum vermogen moeten leveren. (Bij maximum vermogen verbruiken ze veel, maar zetten dat verbruik efficiënt om in vermogen)
Ze worden veel minder efficiënt wanneer ze slechts weinig vermogen moeten leveren. (De reden waarom ga ik hier niet uitleggen. Wie dat wil weten kan het volgende opzoeken: stochiometrische verbranding, carnot, compressieverhouding, cylinderinhoud, aanzuigdruk, pompverlies, etc)
Omgekeerd geldt ook. Wanneer je van een zuinige motor zijn maximum vermogen gaat vragen gaat die veel inefficiënter zijn dan een racemotor.
Top Gear heeft dat ooit eens ludiek geïllustreerd met een Toyota Prius en een BMW M3 waarbij de Prius aan dezelfde snelheid en condities als de M3 meer verbruikte dan de M3.

Porsche heeft dus twee keuzes:

-Zo'n combomotor al dan niet aangevuld met hybride aandrijving. Zo kan je de beperkingen op gemiddeld verbruik ontduiken.
-Gelijk de Japanners doen en gewoon een gigantische turbo monteren op een kleine viercilinder motor. Zo ontduik je ook meteen belastingen op cylinderinhoud en kun je gigantisch veel pk halen. In Formule 1 in de jaren 80 haalden ze met turbo's 1000 pk en meer uit een 1.5 liter motor.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 maart 2010 om 14:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 14:32   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Nee het werkt anders. Het brandstofgebruik, gemiddeld over alle verkochte wagens van een bepaald merkt moet onder een bepaalde waarde liggen. Een fabrikant kan dus dure benzinelsurpers verkopen als ze ook zuinige wagens verkopen. Het is om die reden dat Toyota bijvoorbeeld de Prius als eerst op de amerikaanse markt gegooid heeft. Gewoon om terzelfdertijd meer SUVs te kunnen verkopen. Vele mekren in de VS verkopen zuinige kleine auto's met verlies, om er toch genoeg van te verkopen en zo de "fleet average" naar omlaag te halen. Toyoto heeft met zijn Prius een manier gevonden om ook in dat segment toch nog geld te verdienen...

Vandaar de suggestie dat Prosche gewoon iedere koper van een van hun wagens een electrisch autootje cadeau doet. Daarmee halen ze hun gemiddelde zeker naar omlaag...
Dat is de onnozelste wet qua verbruiksnormen die ik ooit al gezien heb ! Inderdaad, dan is de oplossing om bij elke benzineslurper voor 1 Euro extra ook drie scootertjes-met-een-dakje-erop bij te verkopen, en dan zitten ze op gelijk welk gemiddelde dat je maar wil halen. Desnoods voeg je aan het pakket een paar telegeleide speelgoedwagentjes toe.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be