![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Ben deze week twee keer in Antwerpen moeten zijn, telkens op twee verschillende plaatsen. Het verkeer staat er op bepaalde uren gewoon stil.
Ik dacht dat het wat overdreven was, voor de propaganda, maar nee hoor, je staat echt letterlijk stil, af en toe beweegt er wat, maar wel heel traag. Een traject welke ik op een zondag heb uitgeprobeerd om zeker goed te zijn wanneer ik dat voor mijn werk moest doen, blijkt zonder file (zondag) 7 minuten te duren, maar dus de twee andere keren ( donderdag 9u en dinsdag 16u ) heb ik er telkens meer dan drie kwartier over gedaan. Als je eindelijk de files voorbij bent en over de ring rijdt, dan merk je dat op dat moment ook de ring volledig vast zit, in beide richtingen. ... en zeggen dat ze dan fier zijn dat ze tegen de Oosterweelbrug hebben gestemd... goe bezig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() Want als we 'ja' hadden gestemd, dan had jij die twee dagen niet in de file gestaan, natuurlijk. Niemand van de 'nee'-stemmers (of een zeer kleine, domme minderheid) vindt dat er niets moet gebeuren. Trouwens, op de uren die jij geeft staat het verkeer zowat in heel West-Europa stil. Misschien volgende keer het openbaar vervoer proberen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
|
![]() Citaat:
Niets aan te doen beste mensen,maak er het beste van. Met de auto.......doe gerust uw krantje mee,en een beetje eten en drinken want.........T'kan lang duren héé!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
|
![]() Citaat:
Ik krijg toch zo het gevoel dat de Vlaamse regering niet echt goed bezig is. Hoe lang zijn ze al een oplossing aan het zoeken voor Antwerpen? Dat begint erg sterk te lijken op onbekwaamheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.389
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
De BAM werd opgericht door de paarsgroene regering Dewael I, die in 1999 aan de macht kwam, op basis van 6 jaar voorstudies. Van toen af is het misgelopen. Dewael had drie jaar nodig om de BAM effectief op te richten. Met als doelstellingen; * er miocht vooral geen geld naar Antwerpen vloeien, de Antwerpenaren zouden hun investeringen zelf betalen via tol-gelden, wat uniek is in Vlaanderen. Alle andere investeringen worden met gemeenschapsgeld betaald. * de uitvoering van het plan moest onttrokken worden aan democratische controle, postjes voor politiekers werden rijkelijk betaald zonder dat daar tegenprestaties tegenover stonden. * politiek bevriende studie-bureaus en bedrijven moesten lekker kunnen meeprofiteren van het vele geld voor de BAM, nog voor er zelfs maar één steen werd gelegd. Verhofstadt-vriendje Slangen werd schandalig overbetaald om vooral niet te communiceren en mist te spuiten rond het project. Het is de klungelachtige communicatie van Slangen die het wantrouwen voor het project zo heeft gevoed dat het het hele plan een gemakkelijke prooi was voor de linkse agit-prop. Waarna de SP.A die 10 jaar lang het project mee op poten had gezet zijn staart introk, uit schrik voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Karel Vinck is er niet in geslaagd nog een en ander recht te trekken. Er is nog veel paarsgroen puin te ruimen voor we terugkeren tot een normaal bestuur in Vlaanderen. Hopelijk straffen ze in Antwerpen de echte verantwoordelijken voor deze chaos eens goed af. Laatst gewijzigd door fonne : 10 november 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
|
![]() de oplossing zou een brug kunnen zijn die volledig overdekt is met plexi, zo'n beetje een transparante tunnel hoog boven de stad die je in beide richtingen neerwaarts laat gaan zodoende hoeft je motor niet aan en kan je gewoon naar de overkant bollen zonder uitstoot van schadelijke gassen of roet... maar ja dat zal een beetje te simpel zijn zeker ??
![]() ![]()
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: 香港
Berichten: 99
|
![]() Het openbaar vervoer gratis en efficiënt maken?
![]()
__________________
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.155
|
![]() Antwerpen is veel groter dan Brugge maar daar hebben ze een oplossing voor drukke uren en dagen:
Aan het station is een grote parking; wie daar (zeer goedkoop!) parkeert, rijdt met de bus, gratis met ALLE inzittenden v.d. wagen naar overal in de stad, zelfs naar Zeebrugge. Om de 3' is er een bus naar het centrum. Een ideetje voor A'pen ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Dat is wellicht de schuld van die Waalse truckers die de transfers van Vlaanderen naar Wallonië moeten vervoeren. Want bon aangezien wegen al decennia een Vlaamse bevoegdheid is en we zo goed zijn in alles wat we doen zie ik geen andere reden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() Citaat:
dat plakt zene Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 november 2009 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Rode last? Een van de voornaamste redenen voor de fileproblematiek in Vlaanderen is het pendelverkeer. In geen enkel land van Europa zijn mensen zo lang onder weg om naar hun werk te gaan als in België omdat de voorlopers van de CD&V vonden dat mensen op hun parochie moesten blijven wonen in plaats van te verhuizen naar regio waar men werkt.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 november 2009 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
|
![]() Citaat:
't is toch dat wat je probeerde te zeggen? Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 november 2009 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
|
![]() Gratis voor wie? Voor zij die het gebruiken, allesinds, niet voor zij die het mogen bekostigen. Treinen, trams en bussen komen namelijk niet uit de lucht gevallen. Energie ook niet. Arbeid ook niet.
En in afwezigheid van een degelijke kostenberekening, die niet mogelijk is wanneer er geen prijzen worden gevraagd, kan er geen efficiëntieberekening zijn. We zouden al eens kunnen beginnen met het afschaffen van verkeerslichten die voor onnodige wachttijden zorgen, snelheidsgeboden die het verkeer hopeloos vertragen en vaste rijstroken die de capaciteit van wegen beperken. Het is namelijk al verscheidene keren aangetoond dat die dingen een zware negatieve impact hebben op de verkeersdoorstroming. En misschien ook eens wat intelligenter omspringen met verkeersknooppunten. Voetgangers en gemotoriseerd verkeer over dezelfde paar vierkante meter laten passeren is echt geen goed idee bij drukke wegen. Benadrukking van verkeerscompetentie (bestuurscompetentie) in plaats van verkeersprotocollen (verkeersregels) zou ook een ferme stap in de goeie richting zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.782
|
![]() Als Patrick zijn partijtje maar achteruitgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
|
![]() Het is complete waanzin om Jan met de Pet per referendum te laten beslissen over zulke belangrijke dossiers. Het grote publiek kan onmogelijk een goed overzicht hebben van de voor- en nadelen en de mogelijke gevolgen. Dat is werk voor verkeersdeskundigen.
Trouwens, over de brug aan het Sportpaleis, die er nu al decennia, is, rijden ook dagelijks duizenden voertuigen, die dan nog dikwijls stilstaan en zo oneindig meer vervuilend zijn en fijn stof produceren dan vlot rijdend verkeer. Zoek de logica in de 'neen'-stem voor de Lage Wapper...
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) |
![]() |
![]() |