Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2009, 17:31   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Het verkeer in Antwerpen staat letterlijk stil...

Ben deze week twee keer in Antwerpen moeten zijn, telkens op twee verschillende plaatsen. Het verkeer staat er op bepaalde uren gewoon stil.

Ik dacht dat het wat overdreven was, voor de propaganda, maar nee hoor, je staat echt letterlijk stil, af en toe beweegt er wat, maar wel heel traag.

Een traject welke ik op een zondag heb uitgeprobeerd om zeker goed te zijn wanneer ik dat voor mijn werk moest doen, blijkt zonder file (zondag) 7 minuten te duren, maar dus de twee andere keren ( donderdag 9u en dinsdag 16u ) heb ik er telkens meer dan drie kwartier over gedaan.

Als je eindelijk de files voorbij bent en over de ring rijdt, dan merk je dat op dat moment ook de ring volledig vast zit, in beide richtingen.

... en zeggen dat ze dan fier zijn dat ze tegen de Oosterweelbrug hebben gestemd... goe bezig!
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 17:47   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
... en zeggen dat ze dan fier zijn dat ze tegen de Oosterweelbrug hebben gestemd... goe bezig!
Want als we 'ja' hadden gestemd, dan had jij die twee dagen niet in de file gestaan, natuurlijk. Niemand van de 'nee'-stemmers (of een zeer kleine, domme minderheid) vindt dat er niets moet gebeuren. Trouwens, op de uren die jij geeft staat het verkeer zowat in heel West-Europa stil. Misschien volgende keer het openbaar vervoer proberen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:12   #3
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Want als we 'ja' hadden gestemd, dan had jij die twee dagen niet in de file gestaan, natuurlijk. Niemand van de 'nee'-stemmers (of een zeer kleine, domme minderheid) vindt dat er niets moet gebeuren. Trouwens, op de uren die jij geeft staat het verkeer zowat in heel West-Europa stil. Misschien volgende keer het openbaar vervoer proberen?
Te voet.......Met de fiets........Maaarrrrrr !!!!met de "fiets"kan men er soms ook niet door!!!!
Niets aan te doen beste mensen,maak er het beste van.
Met de auto.......doe gerust uw krantje mee,en een beetje eten en drinken want.........T'kan lang duren héé!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:16   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Trouwens, op de uren die jij geeft staat het verkeer zowat in heel West-Europa stil. Misschien volgende keer het openbaar vervoer proberen?
Verleden week nog eens op ene gewone werkdag door België gereden. Héél opvallend. Provincie Luik tunnel in Luik, en autostrade rond Luik rustig doorrijden. Vanaf dat je enkel km voorbij de taalgrens bent. Snelheidsbeperking tot 70km DIe vrachtwagen die aan 55/60 voor je rijdt kan je onmogelijk veilig voorbijsteken. 4 keren maar 30 mogen rijden (tijdens middag) aan scholen waar geen leerling te zien is. 3 of 4 baanswegen die versmald werden tot 2 rijbanen. Openbaar vervoer? totaal geen alternatief voor de wagen.

Ik krijg toch zo het gevoel dat de Vlaamse regering niet echt goed bezig is. Hoe lang zijn ze al een oplossing aan het zoeken voor Antwerpen? Dat begint erg sterk te lijken op onbekwaamheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:21   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Verleden week nog eens op ene gewone werkdag door België gereden. Héél opvallend. Provincie Luik tunnel in Luik, en autostrade rond Luik rustig doorrijden.
Een tunnel dus. Geen viaduct door de stad.

Citaat:
Openbaar vervoer? totaal geen alternatief voor de wagen.
Antoon had het over een rit van zeven minuten. In die straal rond A'pen kan je overal geraken met het openbaar vervoer. Toegegeven, als je zwaar geladen bent is dat vervelend/onmogelijk. Ik woon in het centrum van de stad en gebruik mijn auto alleen als ik verder weg moet. Anders, te voet of met het OV.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 18:22   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Verleden week nog eens op ene gewone werkdag door België gereden. Héél opvallend. Provincie Luik tunnel in Luik, en autostrade rond Luik rustig doorrijden. Vanaf dat je enkel km voorbij de taalgrens bent. Snelheidsbeperking tot 70km DIe vrachtwagen die aan 55/60 voor je rijdt kan je onmogelijk veilig voorbijsteken. 4 keren maar 30 mogen rijden (tijdens middag) aan scholen waar geen leerling te zien is. 3 of 4 baanswegen die versmald werden tot 2 rijbanen. Openbaar vervoer? totaal geen alternatief voor de wagen.

Ik krijg toch zo het gevoel dat de Vlaamse regering niet echt goed bezig is. Hoe lang zijn ze al een oplossing aan het zoeken voor Antwerpen? Dat begint erg sterk te lijken op onbekwaamheid.
Uiteraard, de Vlaamse regering zijn marionetten van Belgie. Wat dacht u dan, dat Belgische politiekers plots competent waren geworden?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 19:47   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe lang zijn ze al een oplossing aan het zoeken voor Antwerpen?
Zie website van de BAM.
De BAM werd opgericht door de paarsgroene regering Dewael I, die in 1999 aan de macht kwam, op basis van 6 jaar voorstudies. Van toen af is het misgelopen.
Dewael had drie jaar nodig om de BAM effectief op te richten. Met als doelstellingen;
* er miocht vooral geen geld naar Antwerpen vloeien, de Antwerpenaren zouden hun investeringen zelf betalen via tol-gelden, wat uniek is in Vlaanderen. Alle andere investeringen worden met gemeenschapsgeld betaald.
* de uitvoering van het plan moest onttrokken worden aan democratische controle, postjes voor politiekers werden rijkelijk betaald zonder dat daar tegenprestaties tegenover stonden.
* politiek bevriende studie-bureaus en bedrijven moesten lekker kunnen meeprofiteren van het vele geld voor de BAM, nog voor er zelfs maar één steen werd gelegd. Verhofstadt-vriendje Slangen werd schandalig overbetaald om vooral niet te communiceren en mist te spuiten rond het project.
Het is de klungelachtige communicatie van Slangen die het wantrouwen voor het project zo heeft gevoed dat het het hele plan een gemakkelijke prooi was voor de linkse agit-prop. Waarna de SP.A die 10 jaar lang het project mee op poten had gezet zijn staart introk, uit schrik voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Karel Vinck is er niet in geslaagd nog een en ander recht te trekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat begint erg sterk te lijken op onbekwaamheid.
Er is nog veel paarsgroen puin te ruimen voor we terugkeren tot een normaal bestuur in Vlaanderen. Hopelijk straffen ze in Antwerpen de echte verantwoordelijken voor deze chaos eens goed af.

Laatst gewijzigd door fonne : 10 november 2009 om 19:48.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 19:59   #8
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Het verkeer in Antwerpen staat letterlijk stil...
Mss zou een soort brug een oplossing bieden?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 21:15   #9
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Mss zou een soort brug een oplossing bieden?
de oplossing zou een brug kunnen zijn die volledig overdekt is met plexi, zo'n beetje een transparante tunnel hoog boven de stad die je in beide richtingen neerwaarts laat gaan zodoende hoeft je motor niet aan en kan je gewoon naar de overkant bollen zonder uitstoot van schadelijke gassen of roet... maar ja dat zal een beetje te simpel zijn zeker ??
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 21:16   #10
Crazy B
Vreemdeling
 
Crazy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: 香港
Berichten: 99
Standaard

Het openbaar vervoer gratis en efficiënt maken?
__________________
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次
Crazy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 21:45   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.155
Standaard Openbaar vervoer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B Bekijk bericht
Het openbaar vervoer gratis en efficiënt maken?
Antwerpen is veel groter dan Brugge maar daar hebben ze een oplossing voor drukke uren en dagen:
Aan het station is een grote parking; wie daar (zeer goedkoop!) parkeert, rijdt met de bus, gratis met ALLE inzittenden v.d. wagen naar overal in de stad, zelfs naar Zeebrugge. Om de 3' is er een bus naar het centrum.
Een ideetje voor A'pen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 22:53   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Dat is wellicht de schuld van die Waalse truckers die de transfers van Vlaanderen naar Wallonië moeten vervoeren. Want bon aangezien wegen al decennia een Vlaamse bevoegdheid is en we zo goed zijn in alles wat we doen zie ik geen andere reden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:03   #13
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is wellicht de schuld van die Waalse truckers die de transfers van Vlaanderen naar Wallonië moeten vervoeren. Want bon aangezien wegen al decennia een Vlaamse bevoegdheid is en we zo goed zijn in alles wat we doen zie ik geen andere reden.
die rode last is nog niet afgeschud.
dat plakt zene

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 november 2009 om 23:03.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:19   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
die rode last is nog niet afgeschud.
dat plakt zene
Rode last? Een van de voornaamste redenen voor de fileproblematiek in Vlaanderen is het pendelverkeer. In geen enkel land van Europa zijn mensen zo lang onder weg om naar hun werk te gaan als in België omdat de voorlopers van de CD&V vonden dat mensen op hun parochie moesten blijven wonen in plaats van te verhuizen naar regio waar men werkt.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 november 2009 om 23:23.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:22   #15
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Rode last? Een van de voornaamste redenen voor de fileproblematiek in Vlaanderen is het pendelverkeer. In geen enkel land van Europa zijn mensen zo lang onder weg om naar hun werk te gaan als in België omdat de voorlopers van de CD&V vonden dat mensen op hun parochie moesten blijven wonen in plaats van te verhuizen naar regio waar men werkt.
beter doen zoals de rode walen: thuis blijven
't is toch dat wat je probeerde te zeggen?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 november 2009 om 23:23.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:53   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Rode last? Een van de voornaamste redenen voor de fileproblematiek in Vlaanderen is het pendelverkeer. In geen enkel land van Europa zijn mensen zo lang onder weg om naar hun werk te gaan als in België omdat de voorlopers van de CD&V vonden dat mensen op hun parochie moesten blijven wonen in plaats van te verhuizen naar regio waar men werkt.
Ja, maar ze hebben er toen wel voor gezorgd dat er overal spoorwegen en boerentrams werden aangelegd. Die de socialisten van de BSP in de jaren 60 rustig hebben helpen afbreken. Diezelfde BSP die ervoor gezorgd heeft dat Antwerpen geen volwaardige metro mocht krijgen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 00:18   #17
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B Bekijk bericht
Het openbaar vervoer gratis en efficiënt maken?
Gratis voor wie? Voor zij die het gebruiken, allesinds, niet voor zij die het mogen bekostigen. Treinen, trams en bussen komen namelijk niet uit de lucht gevallen. Energie ook niet. Arbeid ook niet.

En in afwezigheid van een degelijke kostenberekening, die niet mogelijk is wanneer er geen prijzen worden gevraagd, kan er geen efficiëntieberekening zijn.

We zouden al eens kunnen beginnen met het afschaffen van verkeerslichten die voor onnodige wachttijden zorgen, snelheidsgeboden die het verkeer hopeloos vertragen en vaste rijstroken die de capaciteit van wegen beperken. Het is namelijk al verscheidene keren aangetoond dat die dingen een zware negatieve impact hebben op de verkeersdoorstroming.

En misschien ook eens wat intelligenter omspringen met verkeersknooppunten. Voetgangers en gemotoriseerd verkeer over dezelfde paar vierkante meter laten passeren is echt geen goed idee bij drukke wegen.

Benadrukking van verkeerscompetentie (bestuurscompetentie) in plaats van verkeersprotocollen (verkeersregels) zou ook een ferme stap in de goeie richting zijn.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 10:42   #18
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ben deze week twee keer in Antwerpen moeten zijn, telkens op twee verschillende plaatsen. Het verkeer staat er op bepaalde uren gewoon stil.

Ik dacht dat het wat overdreven was, voor de propaganda, maar nee hoor, je staat echt letterlijk stil, af en toe beweegt er wat, maar wel heel traag.

Een traject welke ik op een zondag heb uitgeprobeerd om zeker goed te zijn wanneer ik dat voor mijn werk moest doen, blijkt zonder file (zondag) 7 minuten te duren, maar dus de twee andere keren ( donderdag 9u en dinsdag 16u ) heb ik er telkens meer dan drie kwartier over gedaan.

Als je eindelijk de files voorbij bent en over de ring rijdt, dan merk je dat op dat moment ook de ring volledig vast zit, in beide richtingen.

... en zeggen dat ze dan fier zijn dat ze tegen de Oosterweelbrug hebben gestemd... goe bezig!
Wie gaat er nu ook in een auto zitten?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 10:44   #19
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.782
Standaard

Als Patrick zijn partijtje maar achteruitgaat.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 11:07   #20
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Het is complete waanzin om Jan met de Pet per referendum te laten beslissen over zulke belangrijke dossiers. Het grote publiek kan onmogelijk een goed overzicht hebben van de voor- en nadelen en de mogelijke gevolgen. Dat is werk voor verkeersdeskundigen.

Trouwens, over de brug aan het Sportpaleis, die er nu al decennia, is, rijden ook dagelijks duizenden voertuigen, die dan nog dikwijls stilstaan en zo oneindig meer vervuilend zijn en fijn stof produceren dan vlot rijdend verkeer. Zoek de logica in de 'neen'-stem voor de Lage Wapper...
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be