![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede | |||
Helemaal eens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Niet helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Er was eens... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 1 Schaf de criminele overbelasting op de laagste weddes af.
2 Verhoog de onleefbare minimumlonen netto tot op de armoededrempel. 3 Verhoog de laatste uitkeringen tot op de armoedegrens en maak ze welvaartsvast. 4 Verleen de daklozen de juridische afdwingbaarheid van het recht op behoorlijk onderdak. Zeg niet dat hier geen geld voor is. Eeen rijke ontwikkelde beschaafde staat moet een dergelijk minimumprogramma kunnen implementeren. Iets anders is moreel en sociaal onaanvaardbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun advies was; arme mensen moeten maar eens geen plasma tv kopen en wat minder op reis gaan. Zo zien zij de arme mensen dus. Krijg daar wat van gedaan.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen peilingvraag,wat een armoede zeg
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mee eens, maar je zal dan belastingen op grote inkomens moeten heffen en dat kan alleen op Europees vlak.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stoppen die domme zeikers nu nooit niet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Werken zou de uitweg moeten zijn uit de armoede ......
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 december 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zoveel je verdiend, zoveel doe je op. Dat gaat niet voor iedereen op, maar toch zeker wel voor de meesten onder ons. Ik denk toch dat een groot deel van de armen dat geld dan verspild aan onnozelheden zoals alcohol, sigaretten en drugs. Niet dat ik denk dat elke arme zo is, maar ik observeer gewoon in mijn directe leefomgeving. Armen zijn geneigd om ongelooflijk marginaal te worden. Ben je niet marginaal, dan trek je jezelf uit de armoede, door constructief te werken aan je toekomst. En wie zegt dat dit onmogelijk is, vind ik maar een loser. Ik heb zelf altijd een zeer goede thuis gehad, maar op het moment dat ik alleen ging wonen was ik zeer arm. Ik wou het allemaal zelf doen en ik heb honger en kou gehad, enorme honger. Maar ik ben er zelf uitgekomen en dat heeft meer dan 4 jaar geduurd. Wilskracht zeg ik, geraak verder in het leven, en dan geraak je automatisch van de armoede af.
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is inderdaad geld genoeg voor, maar het wordt slecht besteed. Uit onderzoek is gebleken dat de Belgische overheden 16% van ons BBP verspillen. Als de efficiëntie van de Belgische overheden optimaal was zouden ze dus hetzelfde doen als vandaag, maar zouden ze daar 16% van het BBP minder voor nodig hebben.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 21 december 2007 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet janken. Werken. En liberaal stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er leven in ons land misschien wel te veel mensen onder de armoedegrens, maar, vergeleken met de andere Europse landen leven in ons land ook te veel mensen op de kap van de sociale zekerheid. First things first. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het moet lonen om te gaan werken ipv een werkloosheidsuitkering te ontvangen.
Maar het moet ook lonen om verder te gaan studeren ipv onmiddellijk te gaan werken na je zes- of achttiende. Om die reden moet je toch wel oppassen met zomaar een directe verlaging van belastingen op de laagste weddes. Door iets enkel vanuit één groepsstandpunt te bekijken loop je het risico de hele samenleving uit haar evenwicht te brengen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 december 2007 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet integendeel oppassen met het bestendigen van zulk finacieel staatsterrorisme. Want het terug naar het stenen tijdperk belasten van lageloonwerkers is zonder meer crimineel. Als ik met eenvoudige noeste en harde flexibele arbeid onmogelijk kan overleven, heb ik het recht mijn gram te halen op de maatschappij, op welke manier dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Bijten mag ook, als 't moet.
En stemmen voor herverdeling. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2007 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Gaan werken, tis maar een idee hé.
Laatst gewijzigd door alberto : 21 december 2007 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, dat zal het ultieme doel zijn van goed bestuur volgens onze Blootvoeter. Sukkelaars en uitgeslotenenen zijn nu altijd eenmaal de enige oorzaak van hun eigen ellende en moeten er dan ook zelf maar uitkiomen, heet het dan. We kennen dat. Gewoon een excuus om hele bevolkingsgroepen in de vergeetput te duwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Zorg dan dat er volwaardig werk is voor de werklozen, 't is maar een idee hé.
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2007 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik zei volwaardig werk, dwz werk waardoor je niet in een inderhaast bij het werk gedeponeerde woonwagen gedumpt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Misschien de knelpuntberoepen wat aantrekkelijker maken? Hogere weddes, extra-legale voordelen, en zo. Dan raakt het wel opgelost.
De vrije markt is heilig, maar oei, als er niemand hun uitgeknepen knelpuntberoepen wil, hebben de bazen het helemaal anders begrepen en moet de overheid het maar met dwangmiddelen oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Van werken kan je erg arm worden.
Zie punt één en twee. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2007 om 16:33. |
![]() |
![]() |