![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
|
![]() De laatste tijd hoor ik zo weinig van de IJzeren Rijn.
Nu de Schelde wordt uitgediept, heeft Antwerpen over een jaar een treinverbinding met Duisland nodig. Mijn voorstel is zo snel mogelijk beginnen ,of heeft Belgie geen geld hiervoor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
|
![]() je weet heel goed dat de ijzeren rijn allang een vraagthema is van Vlaanderen maar wordt tegengehouden omdat dit een federale materie is waardoor het geld voor die treinverbinding ook moet gestoken worden in Wallonie al moet men de budgetten voor de kuisdiensten van Luik-Guillemins verhogen zodat ze de ruiten 10x per dag kunnen wassen. Natuurlijk zit dit dan zo vast als wat.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.401
|
![]() Citaat:
Er is geen geld voor. En binnen een jaar of drie vier is er geen geld meer voor de pensioenen en de sociale zekerheid. Laat ons vooral rustig verder doen alsof het niet waar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
|
![]()
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
|
![]() ik vraag me af wie die 4 onafhankelijke specialisten waren?
Niet vergeten ook dat Slangen betrokken is bij het verzet: http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/...icle25141.html
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Wafelijzerpolitiek in België en konijnen in Nederland.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
|
![]() Henri1, in uw unitaire model, hoe gaat die ijzeren rijn verbinding komen?
Vlamingen als slaven laten werken aan die spoorlijn die, nota bene in een aangepast traject loopt vanuit charleroi naar duitsland, om zo de verdeelsleutels te omzeilen? Want het draait hier om de portemonnee, de grootste vijand van het unitairisme mij dunkt ![]()
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.166
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
Guust Blauwens, Taco Van Hoek, ??? Zwaenepoel en ??? Van den Bosch Prorail publiceert alles op hun website (http://www.prorail.nl/Publiek/Infrap...en%20Rijn.aspx), zelfs de kosten-baten analyse. De KBA blijkt duidelijk negatief vooral o.w.v. voldoende capaciteit op de Montzen-route. Het geld wordt dus best elders besteedt. Ondanks deze studie is vooral de haven van Antwerpen nog steeds vragende partij hoewel ze zelf betrokken waren bij de studie (Prof. Blauwens...); ik begrijp het niet goed... Opening is nu uitgesteld naar ten vroegste 2018, als-ie er zelfs zou komen...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 24 februari 2010 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Nja de havenbonzen gaan uiteraard altijd vragen om meer verbindingen. Hoe meer opties hoe beter. In Rotterdam was de Betuwelijn ook broodnodig en ze gingen er zelfs voor meebetalen. Als ik me niet vergis viel die noodzaak wat tegen en is er van meebetalen weinig terecht gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.413
|
![]() Er is budget voorzien voor de Ijzeren Rijn vanaf 2018.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]()
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |