Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2003, 11:14   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vorige maand werden door de OCMW’s duizenden wollen dekens aan noodlijdenden uitgedeeld. Op de plastiek verpakking werd er een brief gekleefd die duidelijk maakte dat dit een schenking was van ‘weldoener’ André Flahaut.

Geen kwaad woord over dit initiatief, maar er is wel iets opmerkelijks aan de begeleidende, Nederlandstalige, tekst. In de vijf, zeer korte lijntjes, slaagde men erin om een vette taalfout over het hoofd te zien. Aan de Franstalige tekst mankeert uiteraard niets.

Foutloos nederlands schrijven is niet gemakkelijk, maar ik ben dan ook geen minister. Tevens heb ik geen vetbetaalde ploeg om mijn fouten en slordigheden recht te zetten. Onderaan het bericht staat echter te lezen:

La défenseriorité �* la Paix

Defensie: Voorang aan Vrede

Pittig detail: een groot deel van deze behoeftigen waren migranten. Migranten waaraan men tonnen geld besteedt om hen Nederlands te leren.
Onze minister van Landsverdediging zou daar zelf misschien ook beter eens gebruik van maken.

Maar we weten het al langer dan vandaag: Bij bepaalde ministers heeft het Waalse ‘Priorité’ al altijd voorrang gehad op het Vlaamse ‘Voorang’.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 12:04   #2
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees toch dat je iets te veel belang hecht aan een taal of typfoutje.

Ik zou het aantal Vlamingen die dezelfde fout maken echt geen eten willen geven.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 12:08   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Ik vrees toch dat je iets te veel belang hecht aan een taal of typfoutje.

Ik zou het aantal Vlamingen die dezelfde fout maken echt geen eten willen geven.

Coekie
Al die Vlamingen zijn echter geen minister en hebben geen ministerie.
Oud 5 januari 2003, 13:19   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Pittig detail: een groot deel van deze behoeftigen waren migranten. Migranten waaraan men tonnen geld besteedt om hen Nederlands te leren.
Ja zeg, make up your mind Knuppel, of je bent ervoor dat migranten Nederlands leren of je bent er tegen. Of moeten die migranten maar zelf hun cursussen Nederlands organiseren en bekostigen?
Oud 5 januari 2003, 14:12   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Piano, ik denk dat Knuppel bedoelt dat INDIEN men tonnen geld besteedt aan migranten om ze Nederlands te leren, men er tenminste voor kan zorgen dat informatie van een ministerie in correct Nederlands wordt geschreven!

Ja toch?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 14:20   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Piano, ik denk dat Knuppel bedoelt dat INDIEN men tonnen geld besteedt aan migranten om ze Nederlands te leren, men er tenminste voor kan zorgen dat informatie van een ministerie in correct Nederlands wordt geschreven!

Ja toch?
Tuurlijk
Een kwestie van respect is dat!
Ze besteden poen genoeg aan tweetaligheid.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2003, 14:28   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Piano schreef:

Citaat:
Ja zeg, make up your mind Knuppel, of je bent ervoor dat
migranten Nederlands leren of je bent er tegen. Of moeten die migranten maar zelf hun cursussen Nederlands organiseren en bekostigen?

Ik bedoelde iets anders Piano maar nu je er toch weer over begint...
Toen ik mijn tweede jaar voor enige maanden in Spanje ging verblijven leerde ik vrijwillig hun taal. Deels in het land zelf, en deels door een zelf betaalde cursus...
Oud 5 januari 2003, 14:32   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Piano schreef:

Citaat:
Ja zeg, make up your mind Knuppel, of je bent ervoor dat
migranten Nederlands leren of je bent er tegen. Of moeten die migranten maar zelf hun cursussen Nederlands organiseren en bekostigen?

Ik bedoelde iets anders Piano maar nu je er toch weer over begint...
Toen ik mijn tweede jaar voor enige maanden in Spanje ging verblijven leerde ik vrijwillig hun taal. Deels in het land zelf, en deels door een zelf betaalde cursus...
Kan zijn, maar jij bent dan ook niet direct "onbemiddeld" en met je Schengenpaspoort raak je meteen ook overal binnen hé?
Oud 5 januari 2003, 14:45   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar jij bent dan ook niet direct "onbemiddeld" en met je Schengenpaspoort raak je meteen ook overal binnen hé?
Ik wil ze hier anders niet de kost geven die hier al jaren zitten, veel meer inkomen hebben dan ik met mijn weduwenpensioentje, en toch nauwelijks een woord nederlands spreken.

Ik leerde de taal van het land waar ik veel naartoe reisde omdat ik me aanpaste aan dat land. Met of zonder Schengenpaspoort. Ik ging er trouwens niet eens officieel wonen maar er gewoon veel tijd doorbrengen! En zo ken ik er nog heel veel!
Zo racistisch en onaangepast zijn Vlamingen dus.
Oud 5 januari 2003, 15:20   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik wil ze hier anders niet de kost geven die hier al jaren zitten, veel meer inkomen hebben dan ik met mijn weduwenpensioentje, en toch nauwelijks een woord nederlands spreken.
Ik ook, vooral Japanners, Chinezen en Amerikanen, maar ja daar spreekt het VB nooit over
Oud 5 januari 2003, 15:36   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:
Ik ook, vooral Japanners, Chinezen en Amerikanen, maar ja daar spreekt het VB nooit over
Ik ook niet.
In Limburg wonen die dan ook niet of nauwelijks.
Nu ben ik een racistische Vlaams Blokker zeker?
Oud 5 januari 2003, 20:10   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Piano, die Chinezen,Amerikanen of andere hoog opgeleide ,duur betaalde "managers" of europese ambetantenaren die in Brussel enzo verblijven maken er oook geen punt van.Deze profiteren niet van alle positief discrimerende regelgevingkjes.

Wat betreft taalfoutjes in 2talige documenten.Als vlaming lezen we gwoon alle talen die op die documenten staan.Maar stel het eens andersom?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be