![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik denk het wel, spijtig genoeg kan het gedrag van hun kidneren sommige ouders niets schelen, daar komt mogelijk verandering in als ze het in hun portomonee voelen. Zal vooral allochtonen treffen denk ik dus als die hun kindergeld zouden verliezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niet gaat werken krijg je ook geen loon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kinderbijslag is geen loon en valt daarmee ook niet te vergelijken. Het is evenmin een "beloning", maar een bijslag waarop ouders recht hebben. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik zo'n maatregel zou afkeuren. Het houdt een stok achter de deur. Vraag is echter wie er weer de dupe van zou kunnen zijn... en dan bedoel ik niet op de eerste plaats migranten en hun nazaten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen rechten zonder plichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, dat zijn dikwijls alochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat ook zo vermeld op de portaalsite belgium.be. In feite is dat een vreemde redenering: kinderen hebben recht op kindergeld, maar het is de moeder die de premie krijgt. In realiteit zijn het bijgevolg de ouders die recht hebben op die bijslag. Echter, volgens die redenering zou je inderdaad kunnen stellen dat kinderen hun recht op kinderbijslag verliezen als ze hun schoolplicht niet nakomen. Blijft de vraag in welke mate het matheuseffect zal spelen. Zoals zo vaak als het over bijslagen en premies gaat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie krijgt het kindergeld wanneer de student zelfstandig gaat wonen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kan ook voor gekozen worden, natuurlijk, om het kindergeld aan de moeder te blijven storten, ook al gaat iemand zelfstandig wonen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 18 maart 2010 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal NIEMAND treffen...Allah en den trek kunnen veel in beweging krijgen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() In België daarentegen kunnen ouders nog steeds ongestrafd hun kinderen wekenlang thuishouden.
Het fabeltje "ze gaan aan het kindergeld zitten" mist zijn effect, omdat goed gëinformeerde ouders weten dat het een fabeltje is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Het wordt gestort op de rekening van de opgegeven opvoedende volwassene ( meestal moeder) en die kan er naar goeddunken over beschikken..
Dus nee..geld dat ik niet krijg en waarover ik niet kan beschikken is niet van mij.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is van u maar de opvoedende volwassene beheert het voor u. Zodra je groot genoeg bent kunt ge het zelf ontvangen en op eigen benen gaan staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 19 maart 2010 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Uw redenatie klopt niet, geld expliciet voorzien voor een kind komt op naam van dat kind,kinderbijslag komt op naam van de opvoeder..
|
![]() |
![]() |