![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Chris du Bois heeft bij de Vlaamse Taalcommissie klacht ingediend tegen zijn voormalige partij Vlaams Belang. Volgens du Bois, die voor het VB nog in de gemeenteraad van Genk zetelde, overtreedt de partij de taalwetgeving door verkiezingsaffiches van Arabische, Franse en Chinese opschriften te voorzien.
Het gaat om in totaal 550 borden van twintig vierkante meter waarop de Belgische vlag staat met daarop ‘waarom’, vertaald naar het Frans, het Arabisch en het Chinees. Kamerlid Bert Schoofs zegt in een reactie dat de taalwet geenszins overtreden is, omdat de partij een privé-organisatie en geen overheidsinstelling is. Du Bois verloor indertijd alle krediet bij het Vlaams Belang nadat hij eind 2007 door het Hof van Beroep in Antwerpen voor vijf jaar uit zijn burgerrechten was ontzet. Hij zou een minderjarige hebben aangezet tot het afleggen van valse verklaringen. Bron: vandaag.be Laat mij anticiperen op de verwachte opmerkingen dat het niet toepasselijk is omdat het niet gaat om een overheidsinstelling... In feite zijn alle politieke partijen overheidsinstellingen. Hun mandaten worden betaald met publiek belastingsgeld, en ze krijgen honderden miljoenen partijsubsidie uit de schatkist. Jullie zullen toch niet beweren dat ze overleven met het beetje lidgeld... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het een absurde campagne.
Lijkt mij meer iets voor studenten architectuur voor een bijvakje "photoshop". Ik viel echt achterover.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() toch al direct +2% in de peilingen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Al die franstaligen, arabieren, chinezen in Vlaanderen...
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wat gaat dat geven, denkte ? en vergeet ni, die zijn al die nieuwe vreemdelingen ook beu hé, genoeg studies die zulks indiceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik merk een kentering. Nu gaat het VB dus openlijk spelen met "goede" migranten tegen de "slechte" migranten. Maar wat is er zo "Vlaams" als frans, arabisch en chinees gaan doen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 maart 2010 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Van hun meisjes afblijven, maar wel Vlaamse lastig vallen. Die zijn in de ogen van hun fundi's toch maar hoertjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou best zijn dat het Belang 'veroordeeld' wordt door de Vaste Kommissie voor Taaltoezicht.
Alweer gratis reklame voor een V-partij. Wordt er over welke andere politieke reklamekampanje 'geleuterd' ? Neen. Besluit: het is waarschijnlijk een goede kampanje. Het blijft de verkeerde V-partij, maar het blijft een kampanje die in het oog springt. Afspraak bij de verkiezingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zegt de man die geen respect heeft voor het Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Wie durft nu nog zeggen dat die gasten van het VB geen verstand hebben van campagne voeren?
Al die verzuurde reacties...het lijkt wel 2004 all over again... S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D gewoon....
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() aan mediaimpact in elk geval onbetaalbaar ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hallo! Papa Morel is en CD&V'er! Uiteraard vindt hij die campagne slecht! Zeker als je weet welke (beperkte) impact dit mogelijk zou kunnen hebben op de relaties met China, waar papa Morel rijk door geworden is... Geen zorgen maken dus en volle gas vooruit! De de resultaten van de mini-peiling vandaag geven alvast enige moed! Houzee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar haalt gij dat, waar durft gij dat zomaar beweren ?? Ik respekteer de grondwet, maar ik wil hem toch zeer grondig wijzgien. Zo ook met mijn moedertaal. 't Is trouwens alleen maar de schrijfwijze die me niet aanstaat. Gij hebt daar voorzekerst nog nooit over nagedacht. Gevoelloze apatische analfabeet dat ge zijt. Mij zo verwijten. Schrijf voor straf maar eens tien keer eenderwelk gedicht van Guido de Gezellige, dat zal u leren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() IDD, in Gent zijn er tal van mensen die zelfs via de unief Gents dialect gaan leren.....
ABN mijn kluute |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Een vlomsche partij moet vlomsche affiches hangen geen arabische of franse ....
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bert kennende "klikt" hij nu steevast op het driehoekje en heb je een waarschuwing aan je broek. VB hé, weet je wel. Laatst gewijzigd door Henri1 : 29 maart 2010 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Nu Zanmarie De Decker op zijn retour is en zijn kiezers terug naar het Vlaams Belang trekken is het nu de gedroomde kans voor Bruhhe Veilig en Leefbaar om de VB-basherfakkel over te nemen... Volgende zondag in de Zeverende Dag?
![]() |
#19 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Jij kan citroenen doen wenen met jou niveau van verzuring.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga van mijn erf af. Ga thuis maar wat spelen met uw knipsels van foto's van 't keuninkijk hofke van Laeken. Legt de schoonste foto van den taaie nog maar eens op de blootste foto van Matilleke, misschien komt er nog een prince'ke ekstra van.
|
![]() |
![]() |