![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Dehaene zou voor pasen met een rapport komen ,met een voorstel voor BHV.
Dat is morgen dus! Wordt het een goede vrijdag of een dag van de kruisiging? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is pas een 1 aprilvis.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Stijn Devolder zal zondag de ronde winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Dehaene zal een vijg blijken.
vraag is of hij de hele CVP zover zal krijgen om ook deze rol te spelen. edit : en vergis u niet, daarvoor heeft hij tijd tot juni. Laatst gewijzigd door Anna List : 1 april 2010 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In Belgie regereert de standvastige rust en dat kan nog jaren zo door gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Loodgieters hebben hun tijd gehad in dit digitale tijdperk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allé, Henri1, laat jouw licht eens schijnen op een voor jou degelijke oplossing voor BHV.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja, maar wat als compensatie voor de Franstaligen?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, hij zal compensaties moeten verzinnen. ben gewoon benieuwd dewelke. voor mij hoeven er geen compensaties te komen hé ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() als de Franstaligen willen dat het voorstel niet gestemd wordt, zou het dan niet logischer zijn dat de Franstaligen de Vlamingen hiervoor compensaties bieden ???
Laatst gewijzigd door Anna List : 1 april 2010 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor elke mens met een beetje gezond verstand wel ja. Voor de politiek lijkt dat echter anders te liggen. Daar vindt men het blijkbaar evident dat er compensaties gevraagd worden als je de wet wil naleven. Misschien moeten we die lijn doortrekken naar het echte leven. Bijvoorbeeld door aan 160 per uur over de autostrade te scheuren en compensaties te eisen van de mensen die aan 120 per uur voor vertragingen zorgen op het derde rijvak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijsel. Nu qua compensaties heb ik de indruk dat een partij als CD&V weliswaar een onderhandelde oplossing wil zonder daar iets voor op tafel te leggen. Want goed. Ik heb in ieder geval daar nog niets over gehoord, laat staan iets wat interessant is voor de Franstaligen. Het intrekken van die pestbrief Peeters (en dus de burgemeester benoemen) lijkt me het minimum maar zelfs dat is al een brug te ver. Men spreekt over een inschrijvingsrecht van Franstaligen maar dat vind ik ironisch genoeg verder gaan dan het intrekken van die brief. Enfin wat schiet er nog over dat men de Franstaligen kan aanbieden. Geld is er niet. Morrelen aan de taalverhoudingen in Brussel (wat zou neerkomen op een ruil tussen Franstaligen pesten in de rand en Vlamingen in Brussel). Enfin ik weet het niet.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 april 2010 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou met het eenmalig benoemen van die burgemeesters als enige toegeving ook wel kunnen leven, gewoon omdat ik weet dat ze van de CVP veel meer gedaan gaan krijgen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
As such zie ik absoluut niet in welke schade Vlaanderen zou hebben aan een soepeler interpretatie van de taalwetgeving. Meer rechten voor anderen hoeft toch niet te betekenen dat jezelf minder recht krijgt. Eventueel kan men het zelfs koppelen aan een verbetering van de positie van de Vlamingen in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in Brussel worden nu al geen taalwetten gerespecteerd. |
|
![]() |
![]() |