![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hebben tegenstanders van het stamcelonderzoek recht op een stamcelbehandeling? | |||
Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE de tegenstanders hebben geen recht op een stamcelbehandeling |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA de tegenstanders hebben recht op een stamcelbehandeling |
![]() ![]() ![]() |
15 | 78,95% |
Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA ik heb recht op een stamcelbehandeling |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE ik heb geen recht op een stamcelbehandeling |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Hebben tegenstanders van het stamcelonderzoek recht op een stamcelbehandeling?
Enquete hierboven: - Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE de tegenstanders hebben geen recht op een stamcelbehandeling - Ik ben VOOR stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA de tegenstanders hebben recht op een stamcelbehandeling - Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), JA ik heb recht op een stamcelbehandeling - Ik ben TEGEN stamcelonderzoek (gebruik van embryo's, etc...), NEE ik heb geen recht op een stamcelbehandeling
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 4 april 2010 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Laten we van daaruit starten.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 4 april 2010 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeel wat mensen wijzen de zgn "traditionele geneeskunst" af, dat wil niet zeggen dat we ze in de steek moeten laten. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de dierenliefhebbers die experimnten met dieren afwijzen (enzovoorts)
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je spreekt toch alleen over embryonale stamcellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wettelijk gezien is daar inderdaad geen reden toe. De vraag is natuurlijk of ze dat willen. De patiënt staat nog steeds centraal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Euhm?? Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête
Hoe stem je/mag je stemmen? Laatst gewijzigd door Cdude : 4 april 2010 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Ja. De "etc..." is misschien wat verwarrend, sorry.
Citaat:
De enige reden die ik kan vinden in jouw geval, is omdat jij al een post had neergetypt in dit topic, nog voordat de enquete zelf erbij stond.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ah zo. Maareuh..hoe stem je onder "normale omstandigheden" ? Door op een keuze te klikken of in een reactie je mening te uiten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 4 april 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van te vermijden dat iedereen dubbelnicks begint aan te maken om de resultaten te vervalsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ER worden geen embryos gedood met stamcelonderzoek als excuus !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke arts heeft de eed van Hypocrates afgelegd en is het daardoor aan zichzelf verplicht elke patient te helpen. Ja dus. Iedere patient heeft het recht op de best mogelijke behandeling.
![]() |
#16 |
|
![]() Je moet minstens honderd posts gedaan hebben (dat heb je) én je moet minimaal een maand ingeschreven zijn. Je zal dus moeten wachten tot 1 juni.
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat ongenuanceerde peiling.
Er zijn meer stamcellen dan enkel embryonale stamcellen.... Men kan tegen het ene en voor het andere zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bepaalde bloedkankers worden bijvoorbeeld genezen met beenmerg(stamcel)transplantatie. Daar komt geen embryo aan te pas...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Stel, om even een scheve vergelijking te hebben, dat de experimenten uit de Dutse vernietigingskampen tot een heel belangrik medicijn hadden geleid. Dan hadden ook tegenstanders van het nazi regime daar nu recht op. Ja, iedereen heeft recht op de beste behandeling die voor handen is. Wat anders is het weer bij bijvoorbeeld orgaantransplantaties. Daarvan zou je kunnen zeggen dat het zinnig is om bijvoorbeeld mensen die al een orgaan hebben afgestaan voorrang te geven op mensen die het zelfs na hun dood niet zouden willen. Er is dan nameijk sprake van een beperkte hoeveelheid beschikbare organen en het feit dat de ene persoon wel helpt om die voorraad groter te maken en de andere niet.
Overigens is alleen voor of tegen stamcelonderzoek wel relatief ongenuanceerd, maar ach, dat hou je bij polls...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 april 2010 om 21:38. |
![]() |
![]() |