Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 21:08   #1
Zeikstraal
Banneling

Standaard De straffeloosheid van Israel

Een algemen draad alweer.

Laatst nieuwtje:

Wij doen wat we willen en hebben geen oor naar vrede. En we bouwen 4 appartemensblokken bij

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8442209.stm

Vanwaar eigenlijk die drang om Israel te blijven beschermen ondanks alles? Gaat het om religieuse paranoia dat er mogelijks een apocalyps uitbreekt? Wat is het precies? De lobbys? Ik heb niemand de Irakezen weten te helpen bij het binnenvallen van Amerikaanse monsters op basis van leugens, bedrog en manipulatie van gans de wereld. Dus humanitaire redenen zijn het ook niet, anders klopt er iets niet met het collectieve psyche van mensen. De een helpen we, de andere niet.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 21:12   #2
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Omdat zij tenminste Leffe importeren en serveren.
Oud 5 januari 2010, 21:32   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

De anti-Israël draad alweer ...

Van mijn apart bouwen ze er 400 appartementsblokken bij, het is hun grond ze doen ermee wat ze willen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 21:32   #4
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Omdat zij tenminste Leffe importeren en serveren.
Nu ook niet overdrijven he. Anders moet je eens Joepis tienerhoekje forum proberen met nieuwe moppen bij wijze van test. Daar zal je wellicht meer succes hebben. Ge gaat er nog graag vertoeven. En zo word de sfeer hier ook beter. Win-win. Doeg
Oud 5 januari 2010, 21:33   #5
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Van mijn apart bouwen ze er 400 appartementsblokken bij, het is hun grond ze doen ermee wat ze willen.
*Peut*
Oud 5 januari 2010, 21:39   #6
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Nu ook niet overdrijven he. Anders moet je eens Joepis tienerhoekje forum proberen met nieuwe moppen bij wijze van test. Daar zal je wellicht meer succes hebben. Ge gaat er nog graag vertoeven. En zo word de sfeer hier ook beter. Win-win. Doeg
Maar allee Zeik !

Het is gewoon de waarheid ! Het is een van de weinige landen in de regio waar een normaal mens nog een lekkere alcoholhoudend drankje kan nuttigen !

Plus het is er gewoon mooi... Ahhhh de stranden van Herzliya... Eilat...

Het is het enige min of meer normale land in de regio.
Oud 5 januari 2010, 23:57   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Akkoord. Ik begrijp het gezeik van de anti's niet zo goed.
Maar kom, ze moeten wel over iets staan zeuren hé?
Oud 6 januari 2010, 00:06   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik jouw auto steel, mag ik er dan ook een cabrio van maken? Het is dan toch mijn auto en doe er dan mee wat ik wil. Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 00:23   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als ik jouw auto steel, mag ik er dan ook een cabrio van maken? Het is dan toch mijn auto en doe er dan mee wat ik wil. Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?
Als die auto oorspronkelijk jouw eigendom was en jij hem terugneemt van mij, dan mag je er idd mee doen wat je wilt. Eigendomsrechten noemen ze zoiets.
Oud 6 januari 2010, 00:40   #10
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die auto oorspronkelijk jouw eigendom was en jij hem terugneemt van mij, dan mag je er idd mee doen wat je wilt. Eigendomsrechten noemen ze zoiets.
Voor sommige mensen is het leven toch eenvoudig. Zelfs de meest pro-Israëlische regimes betwisten wat jij hier schrijft. Uit het bewuste artikel:

Israel annexed East Jerusalem in 1967 and denies the settlements are illegal.

Ook de VN stelde dat Israël zich diende terug te trekken uit Oost-Jerusalem in United Nations Security Council Resolution 242.

United Nations Security Council Resolution 478 verwierp de beslissing van de Knesset dat Jerusalem (zonder grenzen te specifiëren) de hoofdstad van Israël was.

Ook de VS verwerpt deze laatste zet van de Israëli's: http://www.nytimes.com/2009/12/29/wo...29mideast.html

Maar goed, ik zal de VN en Washington bellen en zeggen dat ze je even een mailtje sturen, dan kan jij hen uitleggen hoe eenvoudig het hele probleem eigenlijk is
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 00:47   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen is het leven toch eenvoudig. Zelfs de meest pro-Israëlische regimes betwisten wat jij hier schrijft. Uit het bewuste artikel:

Israel annexed East Jerusalem in 1967 and denies the settlements are illegal.
Gewoon een zinnetje uit het bbc artikel van de auteur zelf, geen bewering van een pro-Israëlische instelling.
Citaat:
Ook de VN stelde dat Israël zich diende terug te trekken uit Oost-Jerusalem in United Nations Security Council Resolution 242.
De VN

Dat ze dan maar rap gaan lopen

Citaat:
Ook de VS verwerpt deze laatste zet van de Israëli's: http://www.nytimes.com/2009/12/29/wo...29mideast.html
Lol, hebben ze daarvoor dan een steekproef afgenomen in de VS? Ik dacht het niet. Als er morgen een artikel in DeMorgen ofzo staat, spreken die dan ook voor heel België? Al maar goed niet.

Citaat:
Maar goed, ik zal de VN en Washington bellen en zeggen dat ze je even een mailtje sturen, dan kan jij hen uitleggen hoe eenvoudig het hele probleem eigenlijk is
Begin beter eens met jezelf een beetje kennis bij te brengen over de kwestie en over de meningen van de verschillende partijen, vooraleer je er weer eens op los begint te veralgemenen
Oud 6 januari 2010, 00:47   #12
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Nochtans heel simpel. NIEMAND wil de Palestijnen. Zelfs hun moslim-buddies die zwemmen in de olie-dollars niet.
Oud 6 januari 2010, 00:49   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans heel simpel. NIEMAND wil de Palestijnen. Zelfs hun moslim-buddies die zwemmen in de olie-dollars niet.
Ze mogen mss bij de Steve intrekken
Oud 6 januari 2010, 00:51   #14
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die vooral niet. Omdat die 'moslim-buddies' autoritaire anti-democraten zijn die aanschurken tegen de VS en hun eigen bevolking onderdrukken. Zo zijn de Palestijnen idd niet. Die zijn democratisch, seculier en progressief. Met uitzondering van Hamas.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 00:53   #15
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw racisme begint wat afgezaagd te worden. U got issues. See a doctor
Oud 6 januari 2010, 01:01   #16
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Eigendomsrecht. Laat me niet lachen. Dan hebben we dat recht weer om dat weer af te pakken
Oud 6 januari 2010, 09:52   #17
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan maar liggen bashen op de illegale hier, die hier zogezegd alles komen pikken.
Dan moet je daar ook je bek over houden!
Want die Zionisten die uit het voormalig oostblok komen zijn ginds in feite ook illegale!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 09:56   #18
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Uw racisme begint wat afgezaagd te worden. U got issues. See a doctor

Bel vlug het CGKR en zeg dat je gediscrimineerd wordt.
Oud 6 januari 2010, 10:06   #19
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Racisme is een recht is het gevolg in de praktijk, van wat in de theorie een opinie genoemd wordt.

Mensen dit afnemen is hun menselijkheid ontnemen. Want haat en afgunst is menselijk. Het ontkennen is datgene dat niet menselijk is.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 6 januari 2010 om 10:08.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 11:57   #20
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Racisme is een recht is het gevolg in de praktijk, van wat in de theorie een opinie genoemd wordt.

Mensen dit afnemen is hun menselijkheid ontnemen. Want haat en afgunst is menselijk. Het ontkennen is datgene dat niet menselijk is.
Wij hebben geen wetgeving die haat verbiedt, terwijl het een evidentie is dat je afgunstig mag zijn. (Waarom je die afgunst erbij moest betrekken weet ik niet, aangezien dat nogal weinig van doen lijkt te hebben met racisme.)

Wat wij wel hebben is een verbod op racistische uitingen in het openbare leven alsook een verbod op het aanzetten tot racisme. Discriminatie om racistische redenen kan ook niet. Dat is niet alleen veel beperkter dan haat, maar daar zit ook een regelmaat in: je mag nog steeds racist zijn zoveel je wil. Maar je moet wel je gedrag (in woorden, in aanwervingen,...) een beetje conformeren naar datgene wat we 'algemeen fatsoen' noemen. Ikzelf heb daar geen probleem mee. In onze samenleving gelden tal van ongeschreven wetten die je niet kan uitroeien. Zolang ook die ongeschreven wetten een zekere regelmaat vertonen (en steunen op menslievende of democratische principes) storen ze me niet.
Pleiten tegen de anti-racismewetgeving zoals dat Vlaams rechts doet, maar tegelijk op andere plaatsen die morele waarden ('sommigen zijn meer te gast dan anderen en moeten zich er ook naar gedragen') bovenhalen is echter behoorlijk hypocriet. Waar gooit zij de rest van die moraliteit overboord? Ik zie ze het alvast niet doen in hun gestook op werklozen, daklozen, migranten, criminelen,...

Laatst gewijzigd door Andy : 6 januari 2010 om 12:00.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be