![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens een auto eigenaar moet je voor voertuigen die een bepaalde ouderdom hebben nu het conformiteitattest voorleggen.
Iedereen weet dat men dit attest vroeger alleen moet leveren de dag dat men het voertuig verkoopt. Waarbij sommigen dat attest ergens hebben bewaard en niet altijd weten waar. Bij de technische controle krijgt men in geval dat men het niet in bezit heeft drie maanden de tijd om het te komen tonen bij herkeuring. Mits betaling van de kosten van de herkeuring. Mijn vraag is waarom de keuring dit document opvraagd? Deze voertuig eigenaar gaat al tien jaar naar de keuring nooit is hem dat attest gevraagd geweest, ook niet verleden jaar. Er is ook geen melding gekomen dat hij het dit jaar moest meebrengen. Welk genie heeft deze maatregel uitgevonden die opnieuw geld en tijd kost aan de burgers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee weet ik nog niet wat zo een attest is. Is dat zoiets als bij een woning?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans stelt het KB over de wegcode, hoofdstuk 4 over Autokeuring, artikel 23, paragraaf 7:
Citaat:
Bron: wegcode Ik kan me er verder niet over uitspreken, maar het zou me verbazen dat er voor die bepaalde persoon een uitzondering gemaakt zou worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl als je dat met alle andere autopapieren samensteekt, je het altijd bij hebt...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je toch altijd bijhebben.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader, de man is ondertussen al jaren overleden, is dat ook eens kwijtgespeeld, ik dacht eind jaren 70. Hij kreeg toen ook een rode kaart. Niets nieuws onder de zon dus.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat toch ook altijd al moeten tonen.
Afgezien van 'de bedoeling', de invoerder verklaart op zijn erewoord dat dit voertuig konform is aan het voorafgaand ter kontrole voorgelegd voertuig, vind ik dit alles toch maar een puur administratieve maatregel. Stel nu 'het ergste': je hebt zo'n voertuig dat niet konform is, op de kop kunnen tikken, en je vraagt aan de invoerder de vervanging van zo'n attest ... bla bla ... nu, op de technische kontrol tsjekken ze ook wel het chassisnummer; is dat eigenlijk niet voldoende ? (en dat moto's dat rapper kwijtspelen: je hebt daar niet zoveel bagageruimte hé. Je pakt je zak er eens uit, en lap, dat papiertje is meegeschoven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de invoerder in Vlaanderen moet op het moment van invoeren, elektronisch sinjaleren aan het bevoegde ministerie dat dat bepaalde voertuig konform is. Dat gegeven blijft dan in het bestand van de nummerplaten en de technische kontrol. Weg met dat papier. Waar zit de Q hier ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() En wat doet u als u zelf invoeder bent? Als u de wagen buiten de EG koopt (vb USA) moet u zelf zorgen voor zo een gelijkvormigheid attest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet steeds bij de wagen zijn, zelfs de politie kan je voertuig tijdelijk in beslag nemen als je dat niet kan voorleggen. Het is namelijk de identiteitskaart van een voertuig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet zo iemand niet naar een spesiale technische kontrol ?
|
![]() |
![]() |