![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wat zou dat geven?
Stel dat BHV in de Kamer wordt behandeld... Logischerwijze zullen deze drie partijen vóór de splitsing stemmen, het is immers, toch van twee van hen, hun core business... Maar als ze dat nu eens niet doen? De splitsing van BHV maakt dat de volgende verkiezingen geldig zijn. Het niet-splitsen betekent dat elke wet gestemd door het illegaal verkozen parlement naast zich neer gelegd kan worden en elke beslissing van een illegale regering kan aangevochten worden. Dat betekent een immense politieke instabiliteit van België en misschien het einde ervan. En is dat niet de bedoeling van deze drie partijen? Ik kan moeilijk aannemen dat partijen die het einde van België willen België helpen legitimeren... Ik begrijp dat het symbolisch echt niet kan, maar ik vraag het me af...
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() nouja jean marie is niet perse tegen belgie he, hij is meer van met belgie als het kan zonder als het moet. dus ik zou ldd niet gelijk als een gehele onafhankelijks partij weg zetten.
en om concreter op u stelling in te gaan: hoe ga je dan zorgen dat de regering illegaal wordt verklaard ? lijkt mij lastig, en daarnaast als er voor splitsing wordt gestemd zullen de franstaligen ook een bom onder belgie leggen want zij zullen geen regering willen vormen zonder extra toegaven van de vlamingen en dus weer een crisis. Laatst gewijzigd door VerenigdeNederlanden : 23 april 2010 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Waarom focus je je op die 3 partijen ? Alle Vlaamse partijen zijn voor de splitsing van BHV, inclusief Groen!. In Vlaanderen is er unanimiteit over deze kwestie, van rechts tot links.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Jazeker, en iedereen meent hier wat hij zegt, dat is het leuke van België.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Omdat dit V-partijen zijn... Iedereen wil de splitsing van BHV, maar enkel deze V-partijen willen Belgie weg... Voor de rest nog eens herlezen, want ik denk dat je het niet goed begrepen hebt.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Als - en ik herhaal nadrukkelijk: áls LDD, VB, N-VA (en misschien ook VLD) onverhoopt tégen de splitsing van BHV stemmen, dan graven zij hun electorale graf. Dan nemen de Vlamingen het recht in eigen hand in de vorm van een demonstratie waarbij de manifestatie in Vilvoorde verbleekt. De volkswoede is dan grenzeloos geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://dilbeek.vlaamsbelanghallevilv...?p=2_2_1&n=503
De bevoegde commissie bestond uit 2 Vlamingen en 5 Franstaligen. De verkiezingen werden dan ook met 5 stemmen tegen 2 goedgekeurd. Belgische democratie. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vraag het BdW maar ... en ook voor JMDD is het nog altijd 'mét B als het enigszins kan' ... Laatst gewijzigd door Anna List : 26 april 2010 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 26 april 2010 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil is dat bijvoorbeeld Groen! geen probleem heeft met een 'onderhandelde oplossing', dus dat de splitsing van BHV en de naleving van de grondwet volgens hen Vlaanderen wat mag kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() En terecht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Kijk, ik begrijp dat je gefrustreerd reageert omdat ik daar niet op inga, maar die discussie is al -tig maal gevoerd en ik heb daar mijn conclusies uitgetrokken.