Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 17:44   #1
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard Stijn Meuris en Jeroen Olyslaegers willen niet gaan stemmen

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...renstoet.dhtml
(...)Laat ons - ja, misschien wel iedereen - een narrenstoet organiseren op de dag van de verkiezingen. Laat ons lachen, hard lachen. Ik stel voor dat we niet gaan stemmen. Vergeet die foertstemmen, vergeet die zogenaamde antidemocratische reflex. Laat ons een feest van de democratie aanrichten met één grote stoet te Brussel en door gewoon niet te gaan stemmen. Een stoet waarbij we lachen, feest maken en tegen die vertegenwoordigers van het systeem zeggen: "gij hebt ons liggen gehad, drie jaar lang, nee, decennialang. Gij hebt genoeg gespeeld, genoeg met elkaars voeten en die van ons gerammeld. In plaats van een stem voor wat voor partij ook die gij met een bang hart afwacht, stemmen we niet en lachen we jullie collectief uit." (...)
Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GU62PAPGM
Ik doe niet meer mee! Ik ga niet meer stemmen en geen belastingen meer betalen. Ik ben een fan van belastingen, maar nu effe niet meer. Ik verwacht als klant van de overheid toch wel iets terug.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 1 mei 2010 om 17:46.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 17:47   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Stijn Meuris die niet gaat stemmen? Lijkt mij een win-winsituatie.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 17:51   #3
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Stijn Meuris die niet gaat stemmen? Lijkt mij een win-winsituatie.
Rofl.

Nee, maar alle gekheid op een stokje.

Het zou wel een mooie dag zijn mochten alle burgers gewoon thuis blijven en niet gaan stemmen als signaal naar de politiekers: "wij hebben jullie aangesteld om een job te doen, dus doe die dan ook"
Oud 1 mei 2010, 18:01   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Rofl.

Het zou wel een mooie dag zijn mochten alle burgers gewoon thuis blijven en niet gaan stemmen als signaal naar de politiekers: "wij hebben jullie aangesteld om een job te doen, dus doe die dan ook"
Ze willen hier wellicht graag zien dat de kiezers van de traditionele (lees democratische) partijen op 13 juni massaal thuisblijven.

Zo pompen ze hun eigen rekeltjes extra op.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 18:01   #5
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Rofl.

Als je niet gaat stemmen, wordt je stem ook niet meegeteld. De verkiezingen zijn ongrondwettelijk en het is eigenlijk schandalig dat ze gehouden worden, maar als ze toch doorgaan, zorg ik wel dat ik mijn stem uitbreng. Je politieke vijanden zullen er toch altijd de draai aan geven die ze willen als je als groep niet gaat stemmen.
Oud 1 mei 2010, 18:02   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem ook niet meegeteld. De verkiezingen zijn ongrondwettelijk en het is eigenlijk schandalig dat ze gehouden worden, maar als ze toch doorgaan, zorg ik wel dat ik mijn stem uitbreng. Je politieke vijanden zullen er toch altijd de draai aan geven die ze willen als je als groep niet gaat stemmen.
Jij hebt een beter idee dan verkiezingen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 18:04   #7
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jij hebt een beter idee dan verkiezingen ?
Een veel beter idee: Vlaamse onafhankelijkheid. Evenmin grondwettelijk maar aangezien dat er allemaal niet toe doet blijkbaar, waarom niet?
Oud 1 mei 2010, 18:31   #8
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een veel beter idee: Vlaamse onafhankelijkheid. Evenmin grondwettelijk maar aangezien dat er allemaal niet toe doet blijkbaar, waarom niet?
Dat wilt hier geen kat.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 19:09   #9
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat wilt hier geen kat.
Eh, katten zullen er onverschillig tegenover staan, maar daarmee beweren dat echt niemand een onafhankelijk Vlaanderen wil, is wel erg kort door de bocht. ALLE VB stemmers en bijna alle NVA stemmers hebben onafhankelijkheid als einddoel. Daarbuiten zijn er nog genoeg die eigenlijk hetzelfde denken, maar traditioneel stemmen...

Das iets meer dan geen kat, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 19:13   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eh, katten zullen er onverschillig tegenover staan, maar daarmee beweren dat echt niemand een onafhankelijk Vlaanderen wil, is wel erg kort door de bocht. ALLE VB stemmers en bijna alle NVA stemmers hebben onafhankelijkheid als einddoel. Daarbuiten zijn er nog genoeg die eigenlijk hetzelfde denken, maar traditioneel stemmen...

Das iets meer dan geen kat, nietwaar?
Alle VB-ers? Wat zou het: 28% van de VB kiezers zijn voorstander van de monarchie volgens een peiling een jaar of twee geleden.

Alle NVA-ers? Wat zou het: volgens de Dimarso-enquête van dit jaar wenst 70 % van de NVA-kiezers de spitsing van België niet.

Laatst gewijzigd door system : 1 mei 2010 om 19:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 19:15   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rofl.

"de" politiekers...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 19:31   #12
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat wilt hier geen kat.
Nogal overdreven, ik ben er bv. vrij zeker van dat de meeste separatisten op dit forum levende, ademende, in Vlaanderen woonachtige personen zijn. Op zijn minst al 100 man.

Maar inderdaad, voor onafhankelijkheid is bijlange geen meerderheid. Voor meer autonomie echter wèl. Daar zouden we dus voorlopig naartoe moeten werken. Wat is daar eigenlijk op tegen?
Oud 1 mei 2010, 19:44   #13
Shadowke

Standaard

Citaat:
Nogal overdreven, ik ben er bv. vrij zeker van dat de meeste separatisten op dit forum levende, ademende, in Vlaanderen woonachtige personen zijn. Op zijn minst al 100 man.

Maar inderdaad, voor onafhankelijkheid is bijlange geen meerderheid. Voor meer autonomie echter wèl. Daar zouden we dus voorlopig naartoe moeten werken. Wat is daar eigenlijk op tegen?
indien de Franstalige partijen zelf de onafhankelijkheid van wallonie uitroepen, hebben de Vlamingen geen andere keuze
zoals ik in een andere draad al zei: de Franstalige partijen trekken nog liever de stekker zelf eruit wanneer ze merken dat ze geen zeggenschap meer hebben over Vlaanderen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 19:58   #14
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
indien de Franstalige partijen zelf de onafhankelijkheid van wallonie uitroepen, hebben de Vlamingen geen andere keuze
zoals ik in een andere draad al zei: de Franstalige partijen trekken nog liever de stekker zelf eruit wanneer ze merken dat ze geen zeggenschap meer hebben over Vlaanderen.
Jij vergeet dat ze Brussel willen, en dat dat nog steeds in Vlaanderen ligt, ZONDER "corridor", tot grote woede van Maingain
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 1 mei 2010, 20:00   #15
Shadowke

Standaard

Citaat:
Jij vergeet dat ze Brussel willen, en dat dat nog steeds in Vlaanderen ligt, ZONDER "corridor", tot grote woede van Maingain
dan is Brussel bij Vlaanderen.

Maingain en co zijn toch al van plan om hunne biezem te pakken om op te komen in Wallonië.
dat ze ma doen.
Oud 1 mei 2010, 20:21   #16
EddyBal

Standaard

Citaat:
dan is Brussel bij Vlaanderen.

Maingain en co zijn toch al van plan om hunne biezem te pakken om op te komen in Wallonië.
dat ze ma doen.
Bron?
Oud 1 mei 2010, 20:22   #17
Shadowke

Standaard

Citaat:
Bron?
ik heb die link niet bij de hand.
mss toch eens googlen?
Oud 1 mei 2010, 20:26   #18
EddyBal

Standaard

Citaat:
ik heb die link niet bij de hand.
mss toch eens googlen?
Ja, google maar. Niet IK maak die bewering he...
Oud 1 mei 2010, 20:33   #19
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ja, google maar. Niet IK maak die bewering he...
indien je beetje het politieke nieuws hebt gevolgd dan wist je dat
Oud 1 mei 2010, 20:35   #20
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indien je beetje het politieke nieuws hebt gevolgd dan wist je dat
Aangezien jij ongetwijfeld een beetje, of iets meer dan een beetje, het politieke nieuws gevolgd hebt, kan je die link in een mum van tijd boventoveren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be