![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wilt u terug TV taks betalen?
Het zal u maar overkomen. U woont in Vlaanderen in de Vlaamse rand rond Brussel. U betaalt al jaren geen TV en radio taks meer. In Brussel en Wallonië betalen ze dat wel nog. In 2012 is Vlaanderen schuldenvrij. U genoot van een werkpremie die er in 2013 opnieuw kan komen. Vlaanderen helpt gemeentes financieel op voorwaarde dat ze de belastingen niet laten stijgen, enz…… En plots, in het “overleg model” van België waar er “moet” een compromis komen. Wordt Brussel uitgebreid ( dat zal wel niet , maar neem aan van wel). Boven uw hoofd wordt beslist dat u opnieuw TV taks moet betalen. Dat u moet helpen de schuldenberg van Brussel af betalen. Dat uw gemeentebelastingen stijgen. Mijn vraag aan bezoeker van dit forum. Mocht u in de Vlaamse rand wonen, zou dat willen? Of, laat mij mijn vraag uitbreiden. Voor allen op dit forum die voor “ meer” België staan. Is u bereid om opnieuw TV taks te betalen en ook meer BTW om de Waalse en Brusselse schulden uit solidariteit af te betalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() sindsdien betaal ik mij blauw aan afte, energie, btw, telefoon en internet, dure huisvuilzakken, batterijen... goe zot te denken dat we minder lasten hebben door die teevee taks af te schaffen, vroeger had ik mee twieduuzend frank een hele kerre vol, nu een zakske, betaalde gisteren 1 euro voor een duuske Soubry spaghettistokskes, tijdje terug 13 frank.... we worden bestolen langs alle kanten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Toen in Brussel de TV taks werd afgeschaft werd een andere taks ingevoerd, vh zelfde bedrag, maar met een andere naam. "inwonerstaks" of weet ik veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() inderdaad, " het vat kan maar geven wat er in zit".
Aan ten toog lullen dat men teveel belastingen betaald. Dan half dronken thuis komen en uw pc opstarten. Om dan in te tikken dat u met alle plezier belastingen betaald. Praten voor de vaak ......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom hebben die zo'n heilige schrik om voor zichzelf te moeten instaan denk je? Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 mei 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() TV taks, gemeentetaks, bijdragen sociale zekerheid, zorgkas, vmm, ecotaks, accijzen enz. Dat maakt toch geen verschil. Alles word toch verdeeld en herverdeeld, toch hetgeen er van overschiet na wat ze kwijt zijn aan inefficiëntie en kadootjes aan de bedrijven, banken e.d.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() en nog vinden belgische vakbonden dat taksen te laag zijn...
behalve voor ontslagpremies, die moeten belastingvrij zijn. Stel u voor dat ge nog moet werken na uw 50j Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 mei 2010 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() 't is een schande. Job kwijt, niks meer en het huis verkopen tvv de werkgever zodat ie niet nog meer mensen moet ontslaan. Zo zou het moeten hé.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 3 mei 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Brussel als hoofdstad van europa een beetje geld vraagt aan zijn leden.
En dat ze ons gerust laten.
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-Als mijn pintje duurder is geworden heeft dat véél meer te maken met de strenge controles op zwartwerk dan met de invoiering van de euro. -De afschaffing van het kijk en luistergeld werd ruim gecompenseerd door andere taksen, verkeersboetes enz. Een typisch voorbeeld van zogezegde Vlaamse belastingverlaging zijn de registratierechten. Procentueel zijn die verlaagd. Maar de berekingsbasis is geniepig verhoogd. En de mogelijkheden om tegen een hogere aanslag in beroep te gaan werden beperkt. resultaat: je bent nu meer kwijt dan vroeger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als tegenprestatie vragen - uitbreiding van Leuven tot aan Voeren - Brussel aanhechten aan de zone Vilvoorde/ Halle Moet toch lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wij destijds al 100 euro jaarlijks moesten betalen voor de vuilkar ,waar in de ons omringende gemeenten er zo'n 25 a 30 euro voor nét hetzelfde werd gevraagd ,werd besloten om die huisvuiltaks af te schaffen en te vervangen door een ander belasting van U raadt het al ,ook 100 euro natuurlijk... Nu heet het beestje dus rioleringstaks,en laat nu nét dat er in mijn straat alles ligt,behalve een riolering... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, gewoon aan de rente van kaskrediet ,en daar geven we dan een klein kortinkje op van 3 a 4 percent ...
Dan houden we het dubbele over,en dit investeren we in onze Vlaamse economie.... Zo gaan de waaltjes dan voor het eerst in de belgische geschiedenis dan eens een daadwerkelijke bijdrage aan Vlaanderen verlenen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga eventjes de egoïst uithangen: ik heb geen tv en die taks kan me dan ook geen zak schelen.
edit: ah, oei, het is weer een zoveelste topic met een hele reeks 'als'-en. Mannekes toch, zo kunt ge duizenden topics opstarten, he. Hun waarde: nada, noppes, nougatbollen, nikske, rien, nothing, ezer ez.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 3 mei 2010 om 23:29. |
![]() |
![]() |