![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() http://www.deredactie.be/permalink/1.772692
Een hertelling van het aantal gelovigen zou de gelden voor confessionele en niet-confessionele verenigingen eerlijker verdelen. De katholieke kerk houdt dit nog steeds tegen, zelfs het kleinste kind weet waarom. Maar hoe moet je zo'n hertelling organiseren? Verder zou de kerk bij het ontdopen iets meer mogen doen dan een eenvoudige kanttekening. Schrappen verdomme!
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 4 mei 2010 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Je kan jezelf enkel ontdopen door een kind aan te randen.
Dilemma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Maar als je de individuele burger laat beslissen, dan gaat er nog meer naar de religies en nog minder naar de wetenschap, veronderstel ik.
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als onafhankelijke Katholiek ben ik van mening dat we geen belastinggeld moeten gebruiken aan atheïstische verenigingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee! Hoe kom je erbij? Dat is juist de aangewezen methode om op te klimmen in de hiërarchie van de rooms gepedofiliseerde kerk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Al eens van een contradictio in terminis gehoord?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() De pedofiele-homofiele organisatie(s) raadt zichzelf af: haar leden creperen aan AIDS of andere SOA's.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Waarom zou ik mij laten ontdopen voor iets dat irrelevant is? Ik zie het doopsel niet eens als een handeling van betekenis. Ontdopen is dus zinloos.
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Kan u ook eens géén afgezaagde, one-liners uit Amerikaanse popcultuur gebruiken? Uw platgetreden en voorspelbaar pubergedrag begint afgezaagd te worden.
Inno's uitspraak is zo gek nog niet - ik denk dat alle bewuste Katholieken vandaag wel min of meer onafhankelijk zijn. Alle parochies zijn zo ziek van het modernisme, de mislukte modernisering, de nalatigheid op alle gebied, de beeldenstorm, de liberalisering dat ik me zeker en vast niét inschrijf in wat een buitenstaander als "de katholiek" in België zou omschrijven. Tegenwoordig moet men nogal uitkijken waar men praktiseert, de tijd dat men de parochiekerk kon binnen gaan en daar een waarlijk Katholieke tempel aantrof, geheel met Vespers, Lof, Aanbidding en biecht is al lang voorbij.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wij kennen het jouwe.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Ik verander het onderwerp niet, noch is mijn "stokpaardje" zo beledigend als het jouwe.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is triestig dat wij als Katholiek zelf moeten utizoeken wat Katholiek zijn betekent, een deel van de liberale herders zit liever aan zijn schapen dan de schapen de juiste richting in te sturen. Om de Tridentijnse ritus te willen, moeten we eerst met genoeg zijn en daarna een brief sturen naar de bisschop die meestal een linkie winkie is en die dat zal weigeren. Hopelijk komt er nu een betere tijd, met betere herders. En zal Katholiek zijn weer Katholiek zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarna kunnen we dat eens allemaal mooi in kaart brengen, en dan een nieuwe realistische verdeelsleutel voor de financiering van levenschouwingen en godsdiensten uitwerken. Wie kan daar nu tegen zijn?? |
|
![]() |
![]() |