![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Knokpartij in ziekenhuis Aalst
In het stedelijk ziekenhuis van Aalst is het tot een vechtpartij gekomen. De politie moest massaal tussenbeide komen. De vechtpartij brak donderdagavond laat uit in de spoedafdeling van het stedelijk ziekenhuis van Aalst. Enkele ontevreden patiënten maakten amok en de politie moest massaal tussenbeide komen. Een aantal relschoppers werd opgepakt. Bij de incidenten heeft de politie pepperspray gebruikt en de afdeling moest een tijdje gesloten worden tot de spray verdwenen was. Wedden dat het Zweden of Noren waren.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() * zucht *
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maatschappelijke relevantie van dit fait divers: 0.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Fait divers, tja
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 14 mei 2010 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Bwa, kweezonie.
Als het over Noren en Zweden gaat, kan je dit moeilijk een fait divers noemen, vind ik. Eerder uitzonderlijk.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had het iets te maken met "Mijn Restaurant" ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet u wanneer u nog veel erger zou zuchten? Als u net op zo'n moment dringend naar de spoed moet en daar ziek zit te wachten of u moet een familielid in nood laten helpen en een bende amokmakers verhindert die dienst te werken zoals het hoort.
Zoiets kan onder geen enkele voorwaarde worden goedgepraat. We zitten hier in de beschaafde wereld niet in één of ander derdewereldland.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dit noem jij een "fait divers"?
Een gewonde vrouw werd binnengebracht en een deel van de familie bleef er rond hangen. Ze eisten daareenboven dat ze overal en voortdurend bij aanwezig konden blijven!!! Dan begint je euro al te vallen over wat voor soort volkje het weer gaat! Er zal weer geen mannelijke dokter mogen bij te pas komen! Met wat voor toestanden zullen die ingevoerde achterlijken ons nog allemaal opschepen? Misschien hebben ze daar al vechtend voor duizenden euro's duur materiaal beschadigd, moeten ze op de koop toe zo goed als gratis behandeld worden, zijn er slechts 2 stuks opgepakt die nu misschien al weer op vrije voeten lopen en waar verder zo goed als niets mee gebeurt... Zoiets noem ik geen fait divers! Dat soort mentaliteit moet gewoon uitgeroeid worden (ik bedoel niet die lieden... voor diegenen die op de loer liggen om er iets anders van te maken) en als ze blijven doen zoals ze bezig zijn moet die ganse reutemeteut met familie en al het land uit! Maanden en jaren liggen janken over hun kopvodden, dat is veel belangerijker voor die mensen natuurlijk dan een stapje meer in de 21st eeuw zetten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet ook niemand, liefje.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De vechtpartij ontstond donderdagavond laat in de spoedafdeling van het stedelijk ziekenhuis van Aalst. François L. (1990) en Luc C. (1963), beiden afkomstig uit Aalst, begaven zich met een familielid dat medische hulp nodig had naar de spoedafdeling van het ASZ te Aalst. Omdat ze zich bijzonder verbaal en fysiek agressief gedroegen ten aanzien van het verplegend personeel werd de politie erbij gehaald. De twee verdachten richtten zich vervolgens op de politie. Daarbij raakten twee inspecteurs van de politie gewond en arbeidsongeschikt. De twee verdachten konden uiteindelijk met veel moeite worden overmeesterd." Een fait divers, inderdaad. Maatschappelijke relevantie: 0.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() *knip*(zelfcensuur)
Laatst gewijzigd door Cdude : 14 mei 2010 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() blinde haat noemt niet voor niks blind, natuurlijk.
![]() |
#17 |
|
![]() Inderdaad, het waren 2 oude Belgen.
Ge ziet af en toe misdoen wij ook eens iets he. Dat was niet in de krant vermeld (HLN) enkel op msn en dit pas nadat ik de eerste posting schreef (7.25 u).
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn allochtonen: "Zie je wel, het zijn altijd allochtonen". Het zijn autochtonen: "Nu zijn het toevallig eens autochtonen, anders zijn het altijd allochtonen". Bijzonder voorspelbaar allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Die vooroordelen hebben zo hun bron... maar dat doet er blijkbaar allemaal niet toe hé.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 14 mei 2010 om 13:18. |
![]() |
![]() |