![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() CD&V/N-VA toch te vrezen
(ste) 13/05/2004 BRUSSEL - ,,Francophones, n'ayez pas peur'' Die titel sierde op 26 februari de voorpagina van de krant Le Soir. Het ging om een interview met CD&V-voorzitter Yves Leterme. De uitspraak maakte snel opgang in de Wetstraat en ze duikt dan ook om de haverklap op in de media. Zo ook in het interview met Louis Michel dat gisteren in deze krant verscheen. Leterme is daar niet gelukkig mee en laat weten dat hij die uitspraak nooit gedaan heeft. De auteur van het interview vond blijkbaar dat die uitspraak de teneur van ons gesprek goed weergaf, maar dat laat ik volledig voor haar rekening, aldus de christen-democraat. ,,De aanhalingstekens horen niet thuis in die titel.'' Bron: De Standaard Verder zou ik graag nu onmiddellijk letterlijk Leterme zien gequoted worden uit dat artikel waar hij ook maar één ding toegeeft dat vermeld staat in het kartelmanifest. De leugens van de Blokkers hieromtrent getuigen van arrogantie
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij mijn weten heeft dit niet met de "Blokkers" (sic) te maken. Het interview wordt hier trouwens op dit forum geplaatst, als ik me niet vergis tenminste. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Voor de camera's een robbertje vechten en buiten beeld in elkaars armen vallen en samen pinten gaan pakken. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() dat is dus genoteerd, het is duidelijk dat Verhofstadthater, Jan Hyoens, Intruder,... ons blijkbaar niet kunnen aantonen waar Leterme in Le Soir toegevingen omtrent het kartelmanifest heeft gedaan, ondanks hun arrogante insinuaties die nu weer eens te meer leugens blijken te zijn.... uw laatste kans: geef ons letterlijk de quote waar Leterme toegevingen heeft gedaan ivm wat afgesproken is in het kartelmanifest over dat regeren met paars: ik dacht dat het Vlaams Blok niet wilde regeren, enkel in de laatste federale regering stappen (nog eens bevestigd door Van Hecke in de forumsessie), dus waar maken ze zich zorgen over? ze willen dat het cordon doorbroken wordt, maar tegelijkertijd willen ze niet regeren?
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Het "n'ayez pas peur'' kartel. ![]()
![]() |
#6 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#8 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik zoek een Vlaamse partij die niet racistisch kan genoemd worden.
VB. Om bovenstaande reden terzijde gelaten. Spa zijn de slippendragers van Di Rupo. Bovendien hebben ze het migrantenstemrecht door de strot van iedreen gejaagd in plaats van de echte problemen aangepakt zoals de crisis. Uitgesloten. Spirit heeft al het Vlaamse overboord gegeooid sinds het kartel met Spa. Zelfs B-H-V lieten ze vallen. Zie Spa. Uitgesloten. VLD heeft de jongste 5 jaar duidelijk getoond dat ze nog steeds iets heeft van de "Pest Voor Vlaanderen" periode. Uitgesloten. Vivant. In sé een nationalistische partij. (Komt als Vivant op in andere regio's) Duidt ook op het niet-Vlaamse maar eerder nationalistisch karakter van zijn kartelpartner. Uitgesloten. CD&V. Zie hoger + historisch gedrag CVP. Uitgesloten. NVA. Heeft zijn ziel verkocht aan de CD&V om te kunnen overleven. Uitgesloten. Groen. Ideologisch voor een groot stuk een communicerend vat met SPA. Maakte als Agalev openlijk propaganda voor Palestijnse zaak (nu minder openlijk) en wakkert daarmee jodenhaat aan (=ook racisme). Jagen ons op kosten zonder kennis van zaken (energie, heffingen). Uitgesloten. Kleinere unionistische partijen of partijen met een afkorting in meerdere landstalen. Uitgesloten. Euh ? Komen Liberaal Appel en Solide overal op ?
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u zelf het VB racisten en neo-nazi's vind stem er dan niet op. Maar ik zal mijn stem wel bepalen ahv wat ik zélf van een programma vind. Als iemand anders vind dat ik er niet op mag stemmen, das dan pech voor hun. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd al problemen gehad om op een Belgische traditionele partij CD&V te stemmen, zeker na decennia van Vlaanderen laten vallen als een blok voor de macht in heel België. Maar het was wel een aangename verrassing te horen dat Leterme niet in de regering zou stappen als B-H-V niet gesplitst wordt. Belofte maakt schuld. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het antwoord "ja" is, kunt u inderdaad voor het kartel stemmen (al zou ik dat nooit doen daar de CVP een te groot palmares van anti-Vlaamse beslissingen kan voorleggen). Indien het antwoord "neen" - wat ik persoonlijk vermoed - is uw stem al van bij het begin verloren. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() We zullen zien.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Wat moet ik anders doen? Direct op het Vlaams Blok stemmen? Dat zal ik nooit doen |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
VB racistisch : geef mij voorbeelden die U ZELF racistisch vindt uit hun PROGRAMMA te vinden op hun website... Hun eerste punt is het separatisme en daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zult u trouwens doen wanneer blijkt dat de CD&V weer de oude CVP speelt eens ze aan de vetpotten van de macht zit? Weer voor de VLD stemmen? Of voor de SP.a? Is dat dan een Vlaamse stem? |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
En ik heb zo de indruk dat migranten een belangrijker rol spelen bij het VB dan Vlaams-nationalisme, begrijpelijk ook want het merendeel van haar kiezers stemt ook VB omwille van de migranten. |
||
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is uw afkeer ook selectief. Dat het gros van de CD&V-kiezers ook niet Vlaamsnationalistisch zijn, schrikt u blijkbaar niet af. Nochtans zal N-VA het met de vertegenwoordigers van die mensen moeten doen... Met hen deelt u dus het kernthema niet eens; met ons wel. |
|
![]() |