![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Is Un Prohète niet de beste film sinds lange tijd?
![]() Citaat:
Citaat:
Het lijkt mij dat deze schrijver niet goed heeft opgelet, want net voor de aanrijding met een hert zag de zogenaamde profeet een verkeersbord welke waarschuwt voor overstekend wild, met een hert. Hij wilde de aandacht afleiden omdat hij net hardhandig werd aangepakt, en er stak toevallig een hert over. Het vlees hebben zij later lekker samen opgegeten. Ik geloof echter dat de film het verhaal, of en deel van de geschiedenis van de profeet Mohamed en het succes van de Islam opnieuw vertelt in een meer of minder ongewone setting. Hoewel geweld deel uitmaakt van de geschiedenis. En in een meer of minder willekeurige volgorde. Op het einde citeert men letterlijk de koran wanneer tegen Malik (koning) wordt gezegd: ikrah (lees!), zoals de profeet Mohamed werd aangespoord door de engel Gabriel. De filmmaker moet daarmee een bedoeling hebben. Het is een overdonderende film, de acteurs doen niet aan acteurs denken, en op het einde vroeg ik mij af wat er met mij was gebeurd, wat mij was overkomen en hoe iemand zoiets perfects kon maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
Uiteraard niet de beste film sinds lange tijd, er zijn er nog heel goede Laatst gewijzigd door toccata : 29 januari 2010 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik vond de special effects wat mager.
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Weet niet eens welke film dat is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voorstukjes die ik gezien heb waren langdradig en voorspelbaar.
Ik stem tegen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 27 mei 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Bedankt Edmond, ik ga zeker kijken nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Bedankt Edmond, ik ga zeker kijken nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t'is natuurlijk iets anders dan Chuck Norris eh.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens Zippy, toen de laatste goede Franse films gemaakt zijn, toen leefde Lino Ventura en Jean Gabin nog.
Dat is ondertussen al lang geleden. En neen, een film over Marokkaanse homo's in de gevangenis is geen goede film perse. En wees blij dat Chuck Norris dit niet kan lezen, of hij trok u door uw scherm!
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 mei 2010 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat ik heel wat goede reacties zal moeten lezen voordat ik een film die Egmond goed vind durf te kijken. Het verhaal klinkt nochtans niet heel erg onaardig.
Wat ik me trouwens wel afvraag is of Egmond het origineel gezien heeft of de Engelse dub... [/crosstopic]
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 mei 2010 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu lees ik Austen vooral om dat kleur ding te begrijpen. De zwarte en gekleurde elite had (deels) een onhebbelijkheid, namelijk het bleken van hun gezichten. Te vergelijken met het huidige bruinen door de witten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
één homo die zijn keel doorgesneden wordt, als een initiatie, want als je bij de maffia wil moet je eerst een moord plegen. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 27 mei 2010 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O, maar de echte Norris is heel anders dan die man in de films, de echte heeft de bijbel zeker al vier keer uit, hij heeft alleen nog niet door dat dit boek feitelijk nog geweldadiger en onlogischer is dan de meeste van zijn films.
![]() |