![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
|
Alexander De Croo stelt voor om de ministers in de volgende regering vijf procent van hun loon te laten inleveren. Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen. Wat De Croo hier in het vooruitzicht stelt is vooral een inlevering door de loontrekkenden in dit land. Door zelf ‘het voorbeeld te geven’ tracht hij draagvlak te creëren voor de besparingen die ons te wachten staan. Los van het feit dat het gemakkelijk is om vijf procent in te leveren op een riante ministerwedde en toch nog kwaliteitsvol te leven, en dit voor loontrekkenden die 1300 of 1500 euro netto per maand verdienen onmogelijk is, wil ik een voorspelling doen: na de verkiezingen zal De Croo voor dit voorstel ‘geen politieke meerderheid’ vinden. De vijf procent inlevering zullen net als de vijf minuten politieke moed van Yves Leterme woorden in de wind blijken.
Om het vertrouwen in de democratie en de politiek te herstellen zal er veel méér nodig zijn dan vijf procent politieke moed. Daarom wil ik zelf een voorstel doen dat neerkomt op meer dan vijftig procent politieke moed. Tienmaal meer dan De Croo, zoals het de tiende kandidaat op lijst tien voor de Senaat past. Ik ben geen beroepspoliticus. Ik ga elke dag werken voor de kost. Mijn politiek engagement neem ik er na de uren bij, op eigen kosten. Ik wil dan ook niet verdienen aan een politiek mandaat. Wanneer ik senator word zal ik dat doen met behoud van mijn huidige wedde. Die bedraagt netto een stuk minder dan de helft van die van een senator. De andere grote helft van die senatorwedde zal ik besteden aan de sociale en politieke strijd voor een rechtvaardige samenleving. Ik zal daarbij werken met een open en verifieerbare boekhouding, zodat de kiezer weet wat er met zijn of haar belastinggeld gebeurt en waarmee zijn of haar senator bezig is. Erik De Bruyn 10 op 10 voor de Senaat Bron: politics.be
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hihi, eerst zien
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Linkse partijen in andere landen doen dat al jaar en dag hoor.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"50 % politieke moed" dat is wat Morales beloofde en deed toen hij aan de macht kwam. De lonen van de hoge magistraten bleven echter onveranderd (onafhankelijkeheid der machten en weigering van de magistatuur in te leveren) en verschillende van die lonen liggen nu hoger dan die van de president van de republiek. In België zal het voorlopig bij wat woordenspelletjes blijven vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2010 om 19:31. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wil je zeggen dat de magistratuur in Bolivië op geen enkele manier ter verantwoording kan geroepen worden?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Via de nieuwe grondwet wel. Wordt stilletjesaan geïmplementeerd. Tot nu toe was de magistatuur een instrument van de machtigen in de samenleving zoals in vele landen. Democratische controle erop is nodig om die situatie te veranderen.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook de PP in Spanje stelt deze maatregel voor. Zou er nu in elke Europese staat een partij daarmee afkomen? Kunnen we weer spreken van een Europese campagne die uiteraard gevoerd wordt alsof het een "lokaal" voorstel betreft.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
SP.A is inderdaad geen linkse partij, maar De Bruyn is wel vrij links, niet?
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|