![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de Taalvoorwaarde uit Vlaamse Wooncode ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 10,26% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
101 | 86,32% |
anders (verklaar) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,42% |
Aantal stemmers: 117. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Vorige week stelde Knack dezelfde vraag in een poll op haar site.
90 % antwoordde NEE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet weer eens Groen zijn, dat iedereen tegen de haren strijkt in Vlaanderen op taalgebied. Ik begin het een beetje beu te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze gaat niet stoppen totdat Groen volledig kapot is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Groen!.... serieus, wie stemt er nog op..... ><
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de peilingen quasi evenveel als op de NVA moesten zijn zelfstandig opkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wacht maar, Maria is nog niet gereed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zelfs hun eigen afdeling uit Vlaams-Brabant zegt neen
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Awel... ik ben bereid te leren vliegen met een Boeing 747. Dus morgen mag ik een kostumeke aantrekken en beginnen we met de eerste vlucht. Allez, wie van jullie vliegt er mee ? Je moet geen schrik hebben he... ik kan het, want ik heb gezegd dat ik "bereid ben het te leren". Een examen is niet nodig... ik ben bereid het te leren, dus laat mij vlug vertrekken met diene Boeing ![]() Laatst gewijzigd door mikey32 : 2 juli 2008 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Hoelang nog voordat de Franstaligen in de Rand worden verplicht om een merkteken te dragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze hebben het zelfs zelf mogen kiezen. De meesten rijden met zo'n Belgisch vlagje op hun auto rond... meestal met een of andere holle slogan erbij. Laatst gewijzigd door mikey32 : 2 juli 2008 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Taalvoorwaarde, taalBEREIDHEID in de Vlaamse Woningcode voor SOCIALE woningen moet er blijven. Een minimale taalkennis is nodig voor integratie en het helpen van diegenen die een sociale woning aanvragen. Maar ja de franstaligen willen tweetaligheid, lees ééntalig frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben beloof plechtig "bereid te zijn" om veel te proberen als men mij veel geeft....
Maar geen examen he... ah nee he... want dan moet ik bewijzen dat ik iets geleerd heb. Eigenlijk zouden alle steden en gemeentes het voorbeeld van Vilvoorde moeten volgen. Anders kunnen we evengoed de lijn doortrekken en rijbewijzen, diploma's,... afschaffen. Want ik ben "bereid" te wegcode te leren hoor... maar dat rijexamen, pffft dat is er toch wat te veel aan. Dat is er toch wel over hoor... Nu moet ik al bewijzen dat ik mijn woord gehouden heb.... die Vilvoordenaars toch. Dat zijn toch echt wel ambetante mensen he, waarom willen die nu toch dat ik mij aan mijn belofte hou ? Ik ben dat niet gewend he... Nu moet ik mij al aan mijn beloftes houden ook, wat gaan ze volgende keer weer verzinnen om mij te pesten ? *PS : dit noemen we dus sarcasme en geen humor. Humor zou zijn : "we zouden al die Vilvoordenaars op een boot moeten zetten en laten zinken, zodat we er vanaf zijn" |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Is er Nederland niet zo'n regeling dat als je ergens een woning wil aankopen, je dient te bewijzen dat er band ( historische ?? ) is met de "nieuwe" woonplaats. Juist om autochtonen voorrang te geven.
Trouwens, ik blijf erbij dat de Vlaamse overheid "sociale" woningen zou moeten bouwen in Brussel, De rand inclusief faciliteitengemeenten , en deze dan verhuren of verkopen aan haar eigen ambtenaren. Er zouden veel meer Vlamingen rond Brussel wonen want het zou betaalbaarder zijn.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik kan alleen maar hopen dat 3.23 % ook de score zal zijn van de Groen!_tjes bij de volgende verkiezingen ![]() mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() net zoals alle Vlamingen in Wallonie frans spreken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |