![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: En? | |||
De Belgische |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
De Nederlandse |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Geen van beide |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,71% |
Bah |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Duvel (deze keer heb ik eraan gedacht) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 26,47% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Binnenkort gaan wij met zijn allen weer naar de stembus. Dat komt omdat de Nederlandse politici zo jaloers waren dat hun collega's aan jullie kant van de grens tot 13 juni weer lekker campagne mochten voeren dat ze er zelf voorgekropen zijn en op de 9e al aan de beurt zijn om te juichen of te spreken van fraude.
Nu zijn de Belgische verkiezingen alweer de zoveelste die vooral om BHV lijken te draaien en waarschijnlijk zijn er binnen een jaar weer nieuwe nodig, maar het blijft spannend natuurlijk, want gaat het land nou nog ergens heen en mogen we straks weer alle bestuurssuperlatieven afstoffen om wat vast weer de grootste crisis uit de geschiedenis van België te beschrijven en te bezweren? In Nederland draaien de verkiezingen ondertussen om die andere crisis, u weet wel, die met die centjes die opeens uit die Amerikaanse banken verdwenen waren. Op het eerste gezicht doodnormale verkiezingen, waren het niet dat de Nederlander van gekkigheid niet meer weet waar hij zijn stem moet laten. Met nog twee weken te gaan zijn de peilingen nog verre van uitgekristalliseerd. Als je mensen in Februari had verteld dat de strijd om het premierschap tussen Cohen en Rutte zouden gaan had niemand je geloofd, en met het tempo waarop er momenteel gezweefd word weten we niet eens zeker of het inderdaad wel tussen hen zal gaan. ![]() Vandaar de grote vraag: welke verkiezingen zijn, puur objectief bekeken (de mensen die je eigen geld afpakken zijn altijd interessanter dan de mensen die andermans zorg verkloten), het minst oninteressant? Aan u de vloer.
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Onbegrijpelijk die score van de Pvda
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onbegrijpelijk die score van de VVD
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Normaal zou ik zeggen de Nederlandse (ik hou van GroenLinks en de SP) maar nu het hier in Leuven zo spannend is voor de zetel van Eva Brems zeg ik zeggen: de Belgische
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff, de zetel van Eva Brems. Blijf dromen joh. Die krijgt een nog grotere afstraffing over zich dan Christine van Broeckhoven van de SP.A vorige keer. Betweterige professorinnen scoren niet goed. Ook al is betweterigheid natuurlijk het handelsmerk van Groen Wijsvingertje en past ze daarmee perfect in het wat zweverige elitaristische gedoe van de partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou men ten zeerste verbazen mocht ze zó goed zijn dat ze zelfs de rechts-nationalistische kiezers binnenhaalt
![]() (en het staat u altijd vrij het advies van die stemtest n�*ét te volgen he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal wel mijn eigen interne stem volgen bij de verkiezingen. Ik laat met niet leiden door zulks prul. Altijd wel eens leuk om deel te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Onbegrijpelijk waarom NVU daar niet bijstaat !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duvel.
Uiteraard.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe Nederlandse regering kan al bezig zijn met de volgende verkiezingen voor te bereiden, terwijl men in België nog bezig is met de huidige ontslagnemende regering volmacht te geven om belangrijke zaken te behandelen wegens gebrek aan nieuwe regering. Het zijn dus de uitslagen en regeringsvorming in België die het interessantste zullen zijn. En dan vooral, hoelang gaat het duren voor er een nieuwe regering in België kan voorgesteld worden. Ik zie Leterme II nog aanblijven tot 2014. Met een volle bak Duvel wacht ik op de uitslag van beide verkiezingen en de regeringsvoorstellingen. Laatst gewijzigd door Jantje : 24 mei 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#14 |
|
![]() België, met ruime voorsprong. Simpelweg omdat in Nederland die communautaire dimensie niet speelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() De Belgische, vind ik als Nederlander. De toekomst van het land staat op het spel. In Nederland krijgen we waarschijnlijk een coalitie van CDA VVD D'66 of VVD PvdA D'66. Het was spannend, maar de VVD profileert zich onder Rutte erg goed en rooft de PVV en het CDA leeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Meen je dat nou serieus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() De "experts" vonden hem toch laatste?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 mei 2010 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat dan weer wel. De enige reden die ik kan verzinnen voor de tweede plaats van Cohen is dat linkse mensen het niet over hun hart kunnen verkrijgen op een rechtse kandidaat te stemmen. Je zet 'experts' overigens terecht tussen aanhalingstekens...