![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mocht nu eens iedere allochtoon in ruil voor het gebruik maken van onze sociale zekerheid en andere infrastructuur, diensten en kansen die zich hier aanbieden …toegangsgeld betalen?
Ik bedoel zo maar, we zouden niet het enige land zijn die dat vragen aan immigranten. Kwestie van wat borg te betalen om hun uitkeringen en zo te financieren en dergelijke is wel het minste van tegenprestatie dat men mag vragen vind ik. Laten we wel wezen, minstens een miljoen allochtonen herbergen we…als het er niet al veel meer zijn trouwens. 12500 euro per gezinslid in ruil voor een “green card België”. Lijkt me fair. Zo terug verdiend via werklozensteun, kindergeld en andere sociale voorzieningen. Ja? Nee?
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niks green card. Immigratiestop en beginnen met de uitvoer te stimuleren. Beter enkele duizenden euros weggeven om te vertrekken (oprotpremie) dan om binnen te komen. Uiteindelijk kost het binnenkomen ons altijd meer.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe zie je dat, leg dat een keer beter uit als je wilt. Dus een vreemde komt naar België en betaalt 12.500 euro. En dan? Waar gaat die wonen? Waar gaat die werk vinden? Hoe gaat die op eerste plaats aan die 12.500 euro geraken? Stel dat Marokko zijn gevangenissen leegt maakt, die mensen elk 12.500 euro geeft en ze netjes hier af zet. Het is slechts één idee he Mambo. Stel dat een rijk Arabisch land zo een paar duizend mensen geld geeft om naar hier te komen en zo de Islam nog beter op de kaart te zetten. (Sadam Houssein gaf zo destijds 20.000 dollar aan de familie van een zelfmoordenaar. ) Jouw bedoeling is niet slecht maar ik vrees toch een en ander. Anderzijds een rechtschapen Belg gaat mensen geen geld vragen om uit de miserie te geraken. Trouwens economische vluchtelingen hebben we reeds sinds 2004... (eerder ook al hoor) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen slecht idee.
Maar illegalen meteen het land uitzetten zonder al die procedures zou al een stuk helpen. Probeer dat maar eens in Australië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
We "herbergen" mensen,gewoonlijk zijn het zij,die de weg weten,die ook alle binnenwegentjes kennen om hier aan geld te geraken.Maar je laat dan wel anderen,(en gewoonlijk zij,die werkelijk gevlucht zijn uit hun land,omdat het een gevaar voor hun veiligheid betekende,die in de kou blijven staan,aan het Noordstation en elders.)aan de kant staan.Stel jij jezelf eens in de plaats,wat zou jij dan willen.Ik ben akkoord,dat er mensen toekomen,die er geen échte rede voor hebben,maar men kan niet iedereen in dezelfde zak steken,als ze naar hier komen om asiel te vragen,nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het stopt niet ook als wij tolereren... Uitgeprocedeerden moeten nog altijd binnen de vijf dagen het land verlaten. Weet je wat er gebeurt? Onder begeleiding van bijv. twee mensen van Fedasil wordt die mens op de trein gezet naar Brussel.... En dan? Waar komt die terecht? Hoe geraakt die het land uit zonder centen?? Met den trein naar Afghanistan? Kijk dit is dus onmenselijk. Punt uit. Beter is het vliegtuig vanuit Melsbroek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ook dringend iets gedaan worden... Kijk naar Kongo bijv. (waar de Belgen thuis zijn ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 29 mei 2010 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat zijn niet de voorwaarden waarmee de SP-A reclame maakt om in Belgie te komen wonen
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 29 mei 2010 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als landen wat mensen wil dumpen bij ons kost het hun nu niks! 12500 per gezinslid is dus al heel wat meer dan niks.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En indien ze dat niet kunnen, dan zit de smokkelaar zonder klanten zeker? En asiel zoekers kunnen hun afbetalingsregeling aanvragen. Bv door het te laten afhouden van hun inkomsten als ze tenminste voldoende inkomsten kunnen genereren. Wat een uitkering wellicht niet zou indekken dus ja...zonder werk geen asiel.
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() ZEER SLECHT IDEE !
het moet GRATIS zijn als mensen naar hier immigreren..... maar gezien het crisis is voor iedereen mogen ze enkel migranten toelaten om naar hier te komen om te werken als ALLE EIGEN werklozen aan de slag zijn..... en zolang we zélf nog werklozen hebben kan er spijtiggenoeg NIEMAND uit een ander land bij.... jammer maar helaas ! ![]()
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik kan me nu al voorstellen dat deze regeling nog meer zal ontmoedigen om te gaan werken, maar daar kunnen dan weer andere regels voor worden gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom reproductief werkend zou ongeveer een miljoen keer of meer 12500 euro het gat in de begroting ook dicht maken min of meer.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreemdelingen en werklozen zijn alhoewel één en hetzelfde toch twee verschillende discussies. Werklozen uit autochtone en allochtone gemeenschap hier reeds gevestigd moeten dringend aangepakt worden daar waar het hun het meest treft. Hun geld! Net zoals misdadigers hun goederen in beslag genomen worden als ze niet kunnen bewijzen dat het van goede afkomst is, moet men werklozen hun geld afpakken als ze niet van goede wil zijn om te werken. Mensen bv die al 15 jaar als werkloze in een bib zitten te spammen op forums moet men dringend bij de bron aanpakken..hun uitkering namelijk. Idem met schoolverlaters die wachtgeld trekken zonder ooit 1 dag gewerkt te hebben inmiddels. Geld afpakken = gaan werken. Tijd van grote compassie met iedere clown moet gedaan zijn.
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik kan op spijkers slaan hoor. Koperen spijkers, zinken spijkers, stalen spijkers...geen spijker is me te min soms.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een asielbeleid, de naam waardig, zou reeds zeer veel oplossen.
Advocaten die een procedure oneindig lang rekken verantwoordelijk stellen. Duidelijke richtlijnen (dit kan, dit kan niet). Het bevel: "Het grondgebied binnen de 5 dagen verlaten" omzetten in verplichte repatriering.