![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Volgens Professor Carl Devos gonst het in de Wetstraat over ontmoetingen tussen N-VA en de PS (en mss ook de MR) in Brussel. Denkt u dat er iets van waar is? Zou de regeringsformatie al in gang gezet zijn achter de schermen?
Het is pure speculatie natuurlijk maar kom ![]() Bron: http://opinie.deredactie.be/2010/06/...et-kwebbelgat/ alhoewel ik niet veel moet hebben van Carl Devor is zijn beschrijving nu toch wel een mooie uiteenzetting van wat er zoal gebeurd in het politieke landschap
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 6 juni 2010 om 20:31. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop voor Di Rupo dat zijn Nederlands ietwat verbeterd zal zijn anders is het meer anti-reclame voor België en de Franstaligen. Neemt niet weg dat ie populairder is dan Gennez....
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Zou me zelfmoord van de NV-A lijken door de contrasterende programma's...Tenzij ze zeer veel uit de brand kunnen slepen maar dat betwijfel ik...
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 6 juni 2010 om 21:00. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Mja, Dewever is niet dom hé
Als ie meent dat hij een eerbaar compromis wil, is Di Rupo degene waar ge een deal mee moet sluiten dus is het normaal dat je vooraf aftast |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad gehuigert, gezien de uitlating van de andere partijen aan het adres van de NV-A kan de NV-A niet deze zaken zomaar vergeten, zoals De Wever al vermeld heeft.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk geloof ik absoluut niet dat Dewever een "eerbaar" compromis wil en al helemaal niet zijn politieke achterban en dat hij daarentegen er alles aan zal doen om de situatie te laten verrotten.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() ik verwacht eerlijk gezegd volgende regering:
Vl: SP.A+N-VA+CD&V Fr: PS+CdH+Ecolo
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat Groen! in elke regering moet stappen die haar programma voor een redelijk deel (kernenergie, armoedebestrijding,...) verwezenlijkt, als BDW in ruil zijn communautaire dingskes krijgt is dat perfect acceptabel
Laatst gewijzigd door toccata : 6 juni 2010 om 21:11. |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Een minister voor energie (*en klimaat*) van groen of ecolo vind ik ook cv, maar plaats hen niet bij financiën of iets anders.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Groen? Neen bedankt...Die zijn nog in staat om nu de sluiting van alle kerncentrales etc. te eisen...Gezien de uitspraken van GROEN! tav de NV-A zal De Wever ook zware toegevingen verwachten van hen. Ik vermoed dat De Wever het modderslingeren van de andere partijen niet snel zal vergeten.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof niet alle partijen met elkaar in gesprek zijn... Komaan zeg, hoe lang gaat die infantiele benadering van het politieke spel nog duren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Was, 't is en 't zal ecolo zijn die beslist of groen! in een regering mag stappen of niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat er al 'geheime' besprekingen aan de gang zijn.
Ze zijn allemaal bezig met een over-over-volle agenda met hun kieskampanje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ge zou trouwens akkoord moeten gaan, Groen!-Ecolo stellen geen absurde communautaire eisen en zijn zelfs bereid vanuit de oppositie te steunen ![]() Citaat:
1) de Groen!e score 2) de Ecolo-score 3) of de respectievelijke congressen groen licht geven voor regeringsdeelname, geen vanzelfsprekende zaak |
||
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Misschien omdat zijn partijvoorzitter door DeWinter vakkundig tegen de muur is gezet .
|
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() dewinter amuseert zich met deze verkiezingen dat is wel duidelijk
|
![]() |