Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 12:37   #1
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard Het is niet de N-VA die (nu al) toegeeft

Na sp.a en, évidemment, de CD&V, zegt nu ook Open Vld, bij monde van Quickenborne, dat het inschrijvingsrecht een mogelijke toegeving is bij de B-H-V-onderhandelingen.

Lees het zelf: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...hrijvingsrecht

Vlaamse frontvorming? Laat me niet lachen.
Oud 10 juni 2010, 12:40   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik ben nu geen rechtsgeleerde maar is een inschrijvingsrecht niet evenzeer onwettig? Dit overschrijd toch evenzeer de grenzen? Geeft mensen uit een bepaalde streek mogelijkehden die elders niet bestaan? Ik weet dat er een wet is zodat de mogelijkheden in deze gemeentes wat flexibel zijn maar er is toch een grens?
Gwyndion is offline  
Oud 10 juni 2010, 12:41   #3
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

De verkiezingen hebben nog niet eens plaatsgevonden; op dit moment vinden er geen onderhandelingen plaats, maar toch hebben sommige Vlaamse partijen het al over "toegeven." Geen wonder dat Vlamingen bij communautaire onderhandelingen steeds aan het kortste eind trekken.
stropdrager is offline  
Oud 10 juni 2010, 12:42   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ben nu geen rechtsgeleerde maar is een inschrijvingsrecht niet evenzeer onwettig? Dit overschrijd toch evenzeer de grenzen? Geeft mensen uit een bepaalde streek mogelijkehden die elders niet bestaan? Ik weet dat er een wet is zodat de mogelijkheden in deze gemeentes wat flexibel zijn maar er is toch een grens?
Dat maakt de belgen helemaal niets uit, de bedoeling is dat Belgie blijft bestaan zodat Vlaanderen de kans heeft om haar helemaal te ontplooien in de knechtenrol.
Oud 10 juni 2010, 12:43   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Na sp.a en, évidemment, de CD&V, zegt nu ook Open Vld, bij monde van Quickenborne, dat het inschrijvingsrecht een mogelijke toegeving is bij de B-H-V-onderhandelingen.

Natuurlijk. N-VA heeft als enige taak of doel de kiezers van het VB afromen. Verder zal er weinig veranderen en zullen de kiezers met hun zoveelste kater blijven zitten. Maar geen nood, binnen vier jaar is de grootste hoop van de goedgelovige die kater al weer lang vergeten, zo hopen ze althans toch.
Garry is offline  
Oud 10 juni 2010, 12:44   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De verkiezingen hebben nog niet eens plaatsgevonden; op dit moment vinden er geen onderhandelingen plaats, maar toch hebben sommige Belgische anti-Vlaamse partijen het al over "toegeven." Geen wonder dat Vlamingen bij communautaire onderhandelingen steeds aan het kortste eind trekken.
Ik heb uw post even aangepast aan de realiteit.
Oud 10 juni 2010, 12:48   #7
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht

Wat een verraad van VLD, CD&V en SP.a !
We moesten BHV splitsen omwille van het feit van de oneerlijke situtatie dat die Franstaligen die hier in Vlaanderen wonen voor die Brusselse partijen kunnen stemmen.
We splitsen, en geven weer inschrijvingsrecht.
Dus we hebben alleen de Vlaamse kiezer bedrogen, want via dat inschrijvingsrecht kunnen ze exact doen wat van tevoren net de probleemsituatie is.

Wat ik mij afvraag : kan een Nederlandstalige kiezer die in Waals Brabant woont dan niet opnieuw klacht indienen bij he Grondwettelijk Hof wegens ongelijkheid ?
Er zijn in die nep-oplossing immers weer 2 soorten Belgen, en de ene krijgt opnieuw meer rechten dan de andere.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:05   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb uw post even aangepast aan de realiteit.
Ik bewonder deze keer toch de moed van die Belgische anti-Vlaamse partijen dat ze niet tot 14 juni gewacht hebben om de aap uit de mouw te laten komen.
Zwartengeel is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:17   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. het bestaat al voor Voeren en Komen, voor Komen weet ik het niet meer juist, maar de Voerenaars kunnen zich inschrijven in Aubel (Luik) en er gaan stemmen. (ik weet ook niet meer over verkiezingen het gaat, maar ik dacht toch de federale)
2. het Grondwettelijk Hof heeft zeer duidelijk gezegd dat er "bijzondere" maatregelen genomen konden worden in Vlaams-Brabant gezien de specifieke situatie in de provincie
Oud 10 juni 2010, 13:20   #10
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Natuurlijk. N-VA heeft als enige taak of doel de kiezers van het VB afromen. Verder zal er weinig veranderen en zullen de kiezers met hun zoveelste kater blijven zitten. Maar geen nood, binnen vier jaar is de grootste hoop van de goedgelovige die kater al weer lang vergeten, zo hopen ze althans toch.
Bull shit? Iedereen verloor procentjes ten gunste van NVA. (afhankelijk van de ene peiling in vgl met de andere bereikt sp.a wel een status quo maar zowel vld als cd&v als ldd als vb verliezen aan de nva)
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:28   #11
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben 100% VOOR inschrijvingsrecht in Brussel voor de randbewoners en zeveraars elders.

slechts één voorwaarde: als ze zich daar éénmaal inschrijven, mogen ze lokaal ook niet meer in hun woonplaats de burgemeester kiezen. Kiezen of delen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:31   #12
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt ook in Voeren toegepast...
onnoembaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:44   #13
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Het wordt ook in Voeren toegepast...
En in Komen? Of mogen er enkel Vlaamse stemmen overgeheveld worden maar geen Waalse?
gehuigert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be