![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Volgens de prognose zou de CDA bijna 50% kwijtspelen. De CDA is de "Nederlands" tegenhanger van de CD&V hier ( volgens wat ik lees ). De SP verliest 1/3de ...
Ben nu geen expert op gebied van Nederlandse politiek, maar dit zou wel eens slecht nieuws kunnen zijn voor de CD&V in België. Het zou mogelijk nog meer kiezers kunnen wegjagen van de CD&V? Wat denk je, zal dit gevolgen hebben op de Belgische politiek ook? |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ocharme marianne
wiens schuld zou het deze keer zijn? Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 juni 2010 om 21:28. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() De nederlandse hebben niks met de belgische te maken . Geen enkele vlaming volgt dat en gaat zeker zijn keuze niet laten veranderen omdat balkenende verliest .
|
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Nederland met belgie vergelijken is totaal onzinnig. Nederland kent geen communautaire problemen. Hier in belgie is belgie het probleem , zo simpel is dat.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 9 juni 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() belgie volgt nederland altijd
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Jij zal dus ook geen CD&V stemmen, of vergis ik me?
#10 |
Minister-President
|
![]() Als het regent in Amsterdam, druppelt het in Antwerpen.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De Cd&V stemmer zijn over het algemeen oudere mensen die men niet op fora als deze aantreft, de meerderheid beschikt amper over een internetverbinding me dunkt.
Jammer maar helaas zijn verkiezingspolls online dan ook meestal een grove onderschatting van de stemmen op de tsjeven. |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() een pandoering van jewelste zoals in holland zou de tjeeven hier bij ons mss wel eens goed kunnen doen en de arrogantie van hun kopstukken die mentaliteit van "de kiezer zal het weer niet begrepen hebben" eens doen herzien en wat meer respect opbrengen voor hun kiesvee !
#13 |
|
![]() Dan zou 13 juni 2010 echt een glorieuze dag worden...N-VA die het VU-recordpercentage verpulvert en CD&V die een historisch lage score behaalt. Zalig. Laten we duimen.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je niet mocht spreken van een "jong" doelpubliek. De meeste mensen waren er 40 op zijn minst ( toch wat zichtbaar was op TV ). Je mag ook niet vergeten, de groep oudere CD&V stemmers, de zogenoemde kattenkoppen, welke altijd trouw op hun Christelijke partij stemde, is al heel wat jaren aan het uitsterven ( letterlijk ). Dat is een deel van de reden dat de CD&V, niet meer hun "macht" heeft dat men vroeger had. De pastoor zit niet meer te preken dat men voor de Katholieken moest gaan stemmen, want er zit bijna geen volk meer in zijn kerk. En wat er in zit, is vaak de uitdovende "praktiserende" gelovigen. In mijn mening, is dit een deel van de reden dat de CD&V, over de jaren langzaam terugzakt ( soms maken ze idd een bokkensprong met een beetje populistische programma zoals "5 minuten politieke moed" ). Maar in de praktijk, zal de CD&V, in de toekomst ook wel rond de 15%, zoals VLD/SPA gaan hangen. Ik denk zelf van die 3 partijen, dat de VLD de meeste kans heeft om zich te herpakken ( bij de volgende verkiezingen ). |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Pasop, de comeback van de CDH, en CDU in Duitsland is wel op het zelfde moment als CD&V gekommen hoor (rond 2004) En alle 3 zitten ze in slechte papieren.
Laatst gewijzigd door giserke : 9 juni 2010 om 23:21. |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() In tegenstelling tot Merkel hebben Balkenende en Leterme zelf geen steun van de bevolking. Merkel voert een echt krachtdadig socio economisch beleid (bvb 80 miljard besparen en dat zo snel overeen gekomen, als je dat vergelijkt met Belgie...)
|
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik heb de Nederlandse verkiezingen niet op de voet gevolgd, maar ik had toch niet echt de indruk dat het Balkeneinde-beleid zo spectaculair slecht was. De CD&V verdient het volgens mij nog meer om te verliezen dan de CDA.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zijn in hetzelfde bedje ziek: Balkenende liegt over Afghanistan, Leterme over zijn beleid. Maar liegen en doen alsof de mensen het niet door hebben blijft de constante in het verhaal
|
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |