Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 15:58   #1
end
Schepen

Standaard Bracke: "Beschadigingsacties hebben gewerkt."

Triestig.

Citaat:
Ik heb het gemerkt op straat: de wind voor de N-VA zit nog altijd goed, maar de beschadigingsacties hebben wel degelijk hun effect gehad. Het zal ons kosten, al zullen we nooit kunnen meten hoeveel.

Mensen komen vragen of het waar is dat… en of ze niet bang moeten zijn voor… Dat is overigens de reden dat alle N-VA’ers nu de straat op moeten, moeten schrijven, twitteren, facebooken, … om te zeggen dat het niet waar is. Dat het net omgekeerd is: net om de rekeningen aan te zuiveren, net om de welvaart te kunnen blijven betalen, is een N-VA-stem een zeer nuttige, en zelfs nodige stem. Want alleen dan komt er verandering. De rest, vrees ik, leidt tot meer van hetzelfde.

Het ‘systeem’ heeft gereageerd, met de exclusieve bedoeling de eigen positie te beveiligen. Dat dat op kap van de bevolking is, tant pis. De redenering van dat soort mensen is in dat verband simpel: eux c’est eux, maar vooral nous c’est nous.

Wat Luc Coene heeft gedaan – ik placht de man te respecteren – is plat, en zijn functie en baan totaal onwaardig. Gelukkig zijn er nog veel mensen met kennis van zaken (Degrauwe, Noels, Devos) die naar alle waarschijnlijkheid niet voor de N-VA stemmen, maar die wel serieus en eerlijk zijn.

En er is ook nog een ommekantje, ook geleerd op de markt… ‘Meneer, ik ging niet voor u stemmen, want ik stem al levenslang … , maar wat ze nu met u proberen te doen: dat is schandalig. Ik stem zondag voor u!’

Hoe was het ook weer? Elk nadeel heb zijn voordeel.
http://www.siegfriedbracke.be/index....heeft-gewerkt/
end is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:02   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Stilaan begin ik te geloven dat Bracke een dubbele rol speelt in die partij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:03   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Hij speelt het goed den Bracke, dat moeten we hem nageven.

Nog even en hij is een Vlaamse martelaar.
Oud 11 juni 2010, 16:06   #4
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er nog altijd niet 100% uit voor wie ik stem zondag, maar als het n-va wordt, dan geef ik een voorkeurstem aan iedereen behalve de lijsttrekker, Siegfried Bracke, en de opvolgers. (ik stem in Oost-Vlaanderen)
Fredo is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:10   #5
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Ik ben er nog altijd niet 100% uit voor wie ik stem zondag, maar als het n-va wordt, dan geef ik een voorkeurstem aan iedereen behalve de lijsttrekker, Siegfried Bracke, en de opvolgers. (ik stem in Oost-Vlaanderen)
Nooit van mijn leven zou ik mijn stem geven aan een CD&V of Open VLD. Hun gedrag is extreem, oneerlijk, beschadigend en hypocriet.
winnezele is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:11   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Nooit van mijn leven zou ik mijn stem geven aan een CD&V of Open VLD. Hun gedrag is extreem, oneerlijk, beschadigend en hypocriet.
2
Oud 11 juni 2010, 16:12   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2
3
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:12   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet het NVA worden. Ze moeten meer stemmen halen als het VB toen op zijn hoogtepunt haalde, anders haalt het niets uit.

De schok moet van die orde zijn dat de Walen volledig dichtslaan en over niets meer willen onderhandelen.
Oud 11 juni 2010, 16:13   #9
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

En hopelijk kan de Vlaming zelfstandig denken en laat die zich niet beïnvloeden door dat volkje.
Hopelijk komt er een tegenreactie van de kiezer en stemmen ze juist daarom N-VA.
winnezele is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:16   #10
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Die beschadigingsacties staan in de geschiedenis gegrifd en vergeet de echt Vlaming nooit van zijn leven.
winnezele is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:22   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Die beschadigingsacties staan in de geschiedenis gegrifd en vergeet de echt Vlaming nooit van zijn leven.
Eens zien of Bart & co het zondagavond al niet "vergeten" zijn...
Txiki is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:23   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Stilaan begin ik te geloven dat Bracke een dubbele rol speelt in die partij.
Ik kijk er naar uit om te stoppen met geloven.

Namelijk de 13° 's avonds. Dan is het gedaan met 'geloven dat hij een stemmenkanon is'. Dan gaan we weten of 't ja is of neen.

Dubbele rollen is dan een zorg voor binnen vier jaar.

Tenzij ge misschien wat uitleg zoudt geven wat dat is, een dubbele rol; en op bazis van wat dat je dat stilaan begint te geloven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:27   #13
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede keuze....
onnoembaar is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:27   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Bracke moet niet zeuren, hij heeft decennia lang een hoofdrol gespeeld in de beschadigingsacties tegen het Vlaams Blok/Belang.
Oud 11 juni 2010, 16:28   #15
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

de beschadigingscampagne van de meerderheidspartijen heeft zo goed gewerkt dat ik zondag zeer zeker NIET voor de meerderheidspartijen zal stemmen ! dat staat nu al vast voor de volle 100 %
Oud 11 juni 2010, 16:30   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
de beschadigingscampagne van de meerderheidspartijen heeft zo goed gewerkt dat ik zondag zeer zeker NIET voor de meerderheidspartijen zal stemmen ! dat staat nu al vast voor de volle 100 %
Daarvoor heb ik geen beschadigingscampagnes nodig. En jij ook niet, denk ik.
Txiki is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:32   #17
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3
4
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 11 juni 2010, 16:33   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eens zien of Bart & co het zondagavond al niet "vergeten" zijn...
LOLLERSKATES!

Neen, de overwinning gaat van die orde zijn dat ze niet anders kunnen dan standvastig blijven.

Er is iets veranderd in Vlaanderen. Bracke is daar het symbool van, het is een karakterverandering bijna, misschien zelfs een mentaliteitswijziging.

Artiesten en journalisten die zich openlijk uitspreken tegen Belgie, dat is nooit gezien! De verkiezingsoverwinning van de NVA gaat enorm zijn.

En als het werkelijk een mentaliteitswijziging betreft, dan is het afgelopen met Belgie.
Oud 11 juni 2010, 16:38   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
LOLLERSKATES!

Neen, de overwinning gaat van die orde zijn dat ze niet anders kunnen dan standvastig blijven.

Er is iets veranderd in Vlaanderen. Bracke is daar het symbool van, het is een karakterverandering bijna, misschien zelfs een mentaliteitswijziging.

Artiesten en journalisten die zich openlijk uitspreken tegen Belgie, dat is nooit gezien! De verkiezingsoverwinning van de NVA gaat enorm zijn.

En als het werkelijk een mentaliteitswijziging betreft, dan is het afgelopen met Belgie.
Dit is echt in het kielzog van de Medusa...
Txiki is offline  
Oud 11 juni 2010, 17:45   #20
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen wie twijfel je nog? Mss kunnen wij je helpen met je keuze
Kazan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be